Terjeszkedjünk fölfelé!

Terjeszkedjünk fölfelé!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A többszintes házak, lakások szintjeit a legtöbb esetben zárt lépcsőházzal és ezáltal egy rejtőzködő lépcsővel kötjük össze, tetőtéri szintünk ferde falait, mennyezeteit pedig legtöbbször nyűgként éljük meg, és akként is kezeljük. 
terjeszkedjunkfolfele 720

 

Amennyiben zárt lépcsőházunk és eldugott lépcsőnk már adottság, akkor sem kell mostohagyerekként bánni vele, ha pedig még most tervezzük új álomotthonunkat, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy lépcsőnk a lakás gyik ékköve, akár szabadon álló fókuszpontja, tetőterünk pedig hangulatos oázis legyen.

terjeszkedjunkfolfele 1
TOLEDANO+ARCHITECTS

Kontrasztosan vagy észrevétlenül? 

Lépcsőnk színe lehet rejtőzködő és lehet domináns, karakteres is, attól függően, hogy milyen hatást szeretnénk elérni vele. Amennyiben a fal színére festjük, a tér kitágul, a lépcső a paraméterei, szerkezeti elemei ellenére is szinte észrevétlen marad, világos színek esetében egészen könnyeddé válik. Amennyiben pedig kontrasztban áll környezetével, hátterével, úgy egy áttört, filigrán formavilággal lágyíthatunk rajta.

terjeszkedjunkfolfele 4
DIMITAR KARANIKOLOV&VENETA NIKOLOVA

Érdekes megoldás, ha a lépcső egyes részei egészen más anyagból, formákkal és színekben készülnek. Nem csak egyforma fokokban és egy egyenes vonalban gondolkodhatunk, annál is inkább, mert a lépcső induló része melletti/alatti gyakran kihasználatlan tér valójában egészen sok funkcióval bírhat.

terjeszkedjunkfolfele 5
SONO ARHITEKTI

Amennyiben nincs elegendő helyünk kényelmes lépcső kialakítására, akkor sem kell kétségbe esnünk, mert okos tervezéssel egészen különleges formájú és mégis ergonomikus, jól használható lépcsők születhetnek. A biztonságos közlekedést biztosító korlátról azonban minden esetben gondoskodni kell!


terjeszkedjunkfolfele paulcock
PAUL COCKSEDGE

Az örök fa
A lépcső tekintetében a faanyag használata valószínűleg soha nem megy ki a divatból, mert minden stílusú enteriőrben megtalálja létjogosultságát, legyen az rusztikus, organikus, high-tech, minimál, indusztriális vagy bármi más. Kombinálhatjuk bátran más anyagokkal, vagy kihagyhatjuk egyszerűen az orsótéri falat, oszlopot, akár pihenőszigeteket hozva létre ezzel a lépcső közepén, sőt, még a korlátot is „felvirágoztathatjuk”.


terjeszkedjunkfolfele 6

Tetőtérben is otthonosan
A tetőtér sok ember számára nehezen megélhető állapot, pedig ha elárasztjuk fénnyel, és ügyesen bánunk a formákkal, színekkel, anyagokkal, akkor tágasnak, kényelmesnek, praktikusnak és otthonosnak érezzük. Az új fejlesztésű tetőtéri ablakokkal pedig egyenesen kitágul a tér, főleg, ha a nyílászárónk nemcsak a fény bebocsátására szolgál, hanem terasszá is alakítható. Az árnyékolásról azonban feltétlenül gondoskodnunk kell, hiszen a tetőterek pillanatok alatt túlmelegedhetnek, és máris elveszítjük komfortérzetünket.



TOP 5 TREND

terjeszkedjunkfolfele 7 

  • NEM KELL FELTÉTLENÜL GIPSZKARTONNALeltakarnunk a lambériát, amennyiben nem szeretjük a látványát, mert így értékes centiket veszítünk a térből. Elegendő, ha lefestjük, és máris modernebb az összhatás.
  • AZ EGYES FELÜLETEK FELOSZTÁSÁVALegyrészt a nagy méreteket csökkenthetjük vizuálisan, másrészt az így keletkezett mintaelemek mögé tárolóbútorokat rejthetünk.
  • AZ ABLAKFÜLKÉK, ÜLŐFÜLKÉKreneszánszukat élik a napimádók legnagyobb örömére.
  • AZ ÉPÜLETEK LÁTSZÓ SZERKEZETI és tartó elemeit érdemes szakszerűen felületkezelni és szabadon hagyni, hogy megmutatkozhassanak a maguk szépségében, mert különleges karaktert kölcsönöznek a térnek.
  • MIND A LÉPCSŐK, MIND A BÚTOROZÁS tekintetében rugaszkodjunk el a sablonos megoldásoktól, merjünk egyszerre merészek és praktikusak lenni.

 

WINDER STAIRCASE DESIGN

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.