Kint-bent

Kint-bent

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Itt vannak a napsütéses hónapok, végre kibújhatunk a csigaházból, és nyakunkba vehetjük a természetet, vagy legalábbis kimehetünk a kertbe, teraszra, a szabad ég alá a saját otthonunkban is. Amennyiben saját házzal, nyaralóval, kerttel rendelkezünk, sokkal több időt tölthetünk a nyugtató zöldben, de egy otthonosan kialakított teraszon, egy saját kis intim univerzumban is tökéletesen feltöltődhetünk a nap áldásos hatásának köszönhetően.

kintbent 720

 

A tökéletes terasz
A tökéletes terasz mindegy, mekkora, ha elfér rajta egy asztal két székkel és néhány növény. Ilyenkor minden esélyünk megvan rá, hogy mi nyerjük el az év erkélye díjat, de persze csak akkor, ha a kellő körültekintéssel kiválasztott alapanyagokat jó ízléssel rendezzük össze. Amennyiben azonban nagyobb terasszal rendelkezünk, nemcsak hangulatosak és szépek, hanem igazán kényelmesek és praktikusak is lehetnek bútoraink.


kintbent 1
EMILY HENDERSON

 

Árnyékolás változatosan
Pergola, napvitorla, napernyő, zsaluzia, reluxa, függönyök, textilek..., hogy csak párat említsünk a teraszok és télikertek árnyékolási lehetőségeiből, és ahogy a mellékelt ábra mutatja: színben, méretben és formában is szinte korlátlanok a lehetőségek, így az árnyékolónk tökéletes összhangba kerülhet otthonunk, kertünk, teraszunk stílusával.


kintbent 2
ZSUPI.HU


Műfű, üvegfüggöny, hangulatvilágítás…
jakuzzi, kandalló, párafüggöny és sok minden más gondoskodik arról, hogy tökéletes luxusban érezhessünk magunkat anélkül, hogy kimozdulnánk otthonról. Az igényesebb műfüvek ráadásul már megtévesztően jól utánozzák az igazi pázsitot, így annak gondozása sem vesz el a szabadidőnkből.

kintbent 3
HOSTEL THE HAT MADRID

Időjárásálló felületek
Bár kevés az igazán UV-álló és tartós alapanyag, ettől függetlenül azért akad ilyen a piaci kínálatban. Azokat az alkotóelemeket, amelyeknek nagyobb a költségvonzata, igyekezzünk ilyen termékekből összeválogatni, de amiket gyakran cserélgetünk, vásárolhatjuk a legújabb trendeknek megfelelően is.

kintbent 4
GARDEN CLUB LONDON

kintbent 5

FARROW&BALL

 

TOP 5 TREND

kintbent 6

  • AZ ELTOLHATÓ ÜVEGFÜGGÖNYÖK a függőleges találkozásoknál profil nélkül készülnek, így amikor a helyiségek szélein összegyűlnek, tökéletes átlátás, kilátás jön létre, ezáltal megsokszorozódik a térélmény is.
  • AZ ELSZÓRT KERTI FÉNYTESTEK, fényfüzérek, mécsesek, kerti kandallók világítása mind-mind kiemel egy jól megtervezett finom kertrészletet.
  • HASZNÁLJUNK SZŐNYEGET, függönyt, textillel bevont ülő- és fekvőbútorokat, tegyünk rá díszpárnákat! Öltöztessük fel bátran a tereket, ahogy a négy falon belül is tennénk.
  • LEDES NAPELEMES LAMPION, gyertya és nagyméretű mobil lámpa (amely lehet lerakó és ülőke is egyben)… ezek a kortárs kiegészítők teraszon és erkélyen.
  • A FŰSZEREK MANAPSÁG elengedhetetlen kellékei egy terasznak. Bátran kertészkedjünk, kísérletezzünk az ültetéssel, gondozással, mert nincs is jobb annál, mint a saját termesztésű növények szüretelése a főzéshez.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.