Fafelületek

Fafelületek

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az élő fa természetes környezetünk része, megmunkálás után pedig épített világunk fontos alapanyaga. Napjainkban, a mesterséges anyagok korában épp olyan jelentős szerepe van, mint az elmúlt évszázadokban, évezredekben volt. Hiszen könnyű, jó hő- és hangszigetelő, tapintása természetes, színe, rajzolata változatos, és összetéveszthetetlenül egyedi, jelenléte környezetének pedig kellemes, otthonos érzést nyújt.
fafeluletek1709 720

 

Csiszolva vagy átfestve
Sokszor felmerül a kérdés, hogy a régi, valódi fapadlót, parkettát felszedjük-e vagy inkább felújítsuk. Amennyiben a parketta állapota megengedi, és amennyiben tudomásul vesszük, hogy a felújított padló nem jelent egyet az új padlóval, mindig érdemes inkább a padló megmentése mellett voksolni. A döntésben – hogy milyen felújítási, felfrissítési módot válasszunk – számtalan interneten fellelhető diy cikk és szakember segíthet, de akár mesteremberre bízzuk a felújítást, akár saját kezünkbe vesszük a dolgot, mindenképpen egyedi lesz a végeredmény. A természetes anyag bájához egyedi dizájnt adva karakteres otthonra tehetünk szert.


fafeluletek1709 1
FARROW&BALL




fafeluletek1709 2
DULUX

Halszálkában
Nem kell röstellkednünk és eltüntetni a klasszikus halszálkamintában lerakott parkettát sem, hiszen napjainkban ez a felület reneszánszát éli. Sőt! A gyártók újabban különböző variációit is elérhetővé teszik a vásárlók számára ennek az érdekes és izgalmas lerakási módozatnak. Ne féljünk vegyíteni sem a halszálkamintát a párhuzamosan lefektetett faelemekkel, hiszen a végeredmény így még különlegesebb lesz.

fafeluletek1709 3
MARAZZI TREVERKCHIC


fafeluletek1709 4
SCHULBERG DEMKIW ARCHITECTS

Vizes helyiségekben
Fürdőben, konyhában sokan még mindig ódzkodnak parkettát, fapadlót letenni, pedig sok cég kínálatában megtalálhatók a kimondottan vizes helyiségekbe kifejlesztett típusok is. Amennyiben padlóra nem merjük letenni az igazi fát, abban az esetben tehetjük falra is, lehetőleg minél távolabb a vízvételi lehetőségtől, és gondoskodjunk a helyiség megfelelő szellőztetéséről.



Fa a falon
Tévedünk, ha azt hisszük, hogy egy fával burkolt falú ház csak nyaraló hangulatú lehet. Számtalan stílushoz és színvilághoz illik a fa, attól függően, hogy rétegelt lemez, bontott fa vagy mérnöki műgonddal tervezett és kivitelezett dirib-darabokból készített falburkolat a végeredmény. Akár a sima felületű, akár a már említett 3D hatású vagy éppenséggel a „fugával” készített falburkolatok gyönyörű felületeket eredményeznek, továbbá mélységet, fókuszpontot adnak egy-egy enteriőrnek.

fafeluletek1709 5
HGTV.COM


TOP 5 TREND

fafeluletek1709 6

  • ÓVATOS LAKÁSTULAJDONOSOKNAK alternatívaként az egyre élethűbb fahatású hideg- és vinilburkolatok jelenthetik a megoldást, ez utóbbiak ráadásul a meglévő burkolatra is rátehetők.
  • FALON IGEN TETSZETŐSEK ÉS DIVATOSAK a 3D hatást eredményező megoldások.
  • NE FÉLJÜNK BONTOTT FÁT ALKALMAZNI otthonunkban. Megfelelő kezelés után a kártevőktől nem kell félni, a Wow! hatás pedig nem marad el, ráadásul mindeközben a környezetet is kíméltük.
  • KORÁBBAN KIMONDOTTAN HOMOGÉN, görcsmentes felületeket a rusztikusabb felületek váltották le, amikor is akár a fa hibáit is belekomponálhatjuk a végső felületbe.
  • ÚJRA DIVAT A PADLÓTÓL AKÁR ELÜTŐ, fehér színű, magas, klasszikus lábazat, illetve a színre mázolt alacsony vagy középmagas lambéria, falburkolat is.

 

 

 
 
 
 
FARROW&BALL

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.