Rend a lelke!

Rend a lelke!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A sok éve tartó minimalizmus megtette hatását, ezért az elmúlt években sok régebbi stílus és azok ötvözete ütötte fel a fejét a lakberendezésben. Bár a minimalizmus nagyon szép, letisztult és praktikus irányzat, ugyanakkor személytelenebb is a többinél, hiszen csak egy-két kivételesen szép vagy drága tárgyat mutat meg, míg minden mást elrejt. Többek között erre született válaszként az utóbbi idők nyitott polc és nyitott gardrób őrülete, annak minden előnyével és hátrányával egyetemben.

rendalelke 720

 

A minimalizmust tovább törve a tárolóbútorok formája, anyaga és textúrája érdekesebbé vált az utóbbi időben: finoman, de megbolondulnak ezek a bútorok is. Elég, ha olyan megoldásokra gondolunk, mint amikor egy nagyméretű könyvespolc függesztetté, egy asztal tárolóvá, egy ajtó áttörtté válik, egy polc pedig különböző formákat ölt magára, legyen az kocka, létra vagy bármi más. 


rendalelke 1707 1
BOCONCEPT




rendalelke 1707 2
IKEA

A nyitott gardróbok sok előnnyel, de persze sok hátránnyal is járnak. Ha ügyesen bánunk a színekkel, formákkal és mániánk a rend, akár csodálatos műalkotássá is válnak ezek a tárolóhelyiségek vagy beugrók, zúgok. Viszont a legszebb vizuális hatás elérése sem feledtetheti el velünk, hogy az ilyen helyiségekben a tárgyakat hamar belepi a por, tehát ha erre vágyunk, érdemes szellőztetőberendezést is betervezni az otthonunkba porNOpollen szűrővel.

rendalelke 1707 3
KOMANDOR

Ha nem kerül sor szellőztetőberendezés beépítésére, egy függöny vagy üvegajtók segíthetnek a por kérdés megoldásában. Amennyiben pedig elég nagy helyiség áll rendelkezésünkre, vagy ha éppenséggel a hely nem sok, de a pakolnivalónk sem túl sok, akkor érdemes akár egy gardróbhelyiségben tartani az összes ruhánkat, cipőnket, kiegészítőt, textilneműt is. Attól sem kell félni, hogy esetleg ezek a tárolószobák újabb funkciókkal bővülnek, legyen az akár egy olvasókuckó vagy egy pihentető relaxációs sziget.


rendalelke 1707 4
HAAMMSS.COM

Nyitott polcok mindenhol
Abban az esetben, ha ezeket a polcokat, polcrendszereket nem tömjük tele tárgyakkal, hanem szépen, ízlésesen rendezzük be, és figyelünk arra is, hogy a polcokon, fakkokban és egyéb tárolórekeszekben megjelenő tárgyak színei harmonizáljanak, otthonunk bármely helyiségét megtölthetjük élettel, személyiséggel, egyediséggel. Ráadásul a tárgyakat bármikor át is rendezhetjük, ezzel folyton új és új hangulatot érve el.

rendalelke 1707 5
IKEA

Ne féljünk a nyitott polcoktól! Ne csak kamrában és könyvespolcban gondolkodjunk! Bátran tervezzük be a lakás bármely helyiségébe, legyen az akár a mosdó, a dolgozó, a konyha, a gardrób, a nappali, az étkező vagy a hálószoba.


rendalelke 1707 6
IKEA


TOP 5 TREND

rendalelke 1707 7

  • EGY FÜGGÖNY MÖGÉ BÚJTATOTT GARDRÓB vagy tároló sosem megy ki a divatból, amennyiben a függöny maga divatos.
  • A DOLGOZÓ- VAGY HOBBIASZTALT bátran tervezzük be a polcrendszerbe. Így ráadásul a sok tárgy, ami minket körülvesz munka vagy alkotás közben, még inspiráló is lehet.
  • A GARDRÓBOKRA ÁLTALÁNOSSÁGBAN nem teszünk ablakot, pedig a panorámaablakok vagy tolóajtók sosem hátrányosak, ha a ruhák természetes színéről vagy megjelenéséről van szó. Miért is ne lehetne panorámája az öltözőszobánknak, nem igaz?
  • A FÉRFI ÉS NŐI OLDAL nem kell, hogy egyforma legyen egy gardróbban. Felesleges erőltetni a szimmetriát. A helyiség így ráadásul még izgalmasabb és mozgalmasabb lesz, arról nem is beszélve, hogy praktikusabb is.
  • A SZÍNEK SZERINT, vagy színsorba rendezett ruhák és tárgyak különlegesen szép és érdekes enteriőrrészleteket eredményeznek, és nem utolsósorban segítenek az eligazodásban is.

 

 

 
 
 
 
BOCONCEPT

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.