Hosszú időn át úgy tűnt, hogy a növekedés és a nyersanyagfogyasztás kéz a kézben halad, és egyik sem képzelhető el a másik nélkül. Mivel a Föld népessége kilenc milliárdra nő 2050-re, olyan megoldásokra van szükség, amelyek egyre kevesebb alapanyag felhasználása mellett biztosítanak jó életszínvonalat.
Az elkövetkezendő évtizedekben a természeti kincsek – például a fosszilis tüzelőanyagok vagy a víz – fogyasztási üteme olyan mértékben felgyorsul, hogy azokat bolygónk már nem lesz képes pótolni. A fenntarthatóság kulcsa e kihívásokra az innováció, valamint a hatékonyabb termelés. Ez a vezérelve a Henkel fenntarthatósági stratégiájának: arra törekszik, hogy olyan új utakat találjon, amelyek további nyersanyagok felhasználása nélkül nyújtják a növekedést és az életminőség javítását. Innovatívan és ötletes gondolkodással kívánják tökéletesíteni termékeiket és megoldásaikat, miközben csökkenjük a vállalat ökológiai lábnyomát.
Öt vállalati érték
A Henkel öt vállalati értékének egyike, hogy elkötelezték magukat a fenntarthatóság terén betöltött vezető szerep mellett. Például olyan termékeket, technológiákat és folyamatokat kínálnak, amelyek a legszigorúbb elvárásoknak is megfelelnek. Elkötelezték magunkat munkatársaik biztonságának és egészségének védelme, a természetvédelem és a közösségek életminőségének javítása mellett.
20 évre szóló célkitűzésük, hogy 2030-ig az ökológiai lábnyomához képest megháromszorozza az előállított értéket, azaz háromszor olyan hatékonnyá kívánnak válni („3-as faktor”), miközben ökológiai lábnyoma a jelenlegivel azonos szinten marad. A másik út, hogy a jelenlegi teljesítmény szinthez képest harmadára csökkentik az ökológiai lábnyomot. Sok esetben mindkét lehetőséggel élnek, tehát a ráfordítások csökkentése mellett több értéket állítanak elő. Ahhoz, hogy a céljukkal összhangban 2030-ra háromszorosára növeljék hatékonyságukat, átlagosan évi 5-6 százalékos hatékonyság-javulást kell elérniük.
A stratégia megvalósítása
A Henkel termékeket és technológiákat szerte a világon nap mint nap milliók használják, így a vállalat ezen a téren teheti a legtöbbet. Középpontba állították azt az elképzelést, hogy innovatív megoldásokkal és oktatással több értéket nyújtsanak a vásárlóknak és fogyasztóknak. A Henkel alkalmazottai elkötelezettségükkel, kreativitásukkal és szakértelmükkel mind hozzájárulnak e stratégia megvalósításához, munkájukkal válnak a jó ötletek üzleti sikerekké.
Lássuk mindezt egy-egy terméken bemutatva:
- Pritt ragasztó, amely egyre erősebb ragasztást nyújt egyre kisebb szén-dioxid-lábnyom mellett. 1969-es bevezetése óta folyamatosan fejlesztik az összetevőket és a csomagolást, így mára a Pritt ragasztók formulája legalább 90 százalékban természetes anyagokon alapul, 2012-től az addig importált tápióka helyett helyi burgonyakeményítőt használnak, 2013-tól pedig a hibajavítók és ragasztó rollerek csomagolásának legalább 30 százaléka újrahasznosított műanyagból készül.
- A másik példa a Schauma sampon, amely 1903-as megjelenése óta folyamatosan változik. 1933-tól a Schaumát a világ első alkáli mentes samponjaként dobták piacra, 1962-ben kifejlesztik a természetes összetevőket is tartalmazó samponokat, 2012-től 90 százalékra nő a biológiailag könnyen lebomló összetevők aránya, 2015-től pedig a kutatók a formulák olyan új platformját fejlesztik ki, amely segítségével akár 20 százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-lábnyom.
- Persil mosópor – 1907 óta vezető szerepet tölt be a fenntarthatóság területén: az első önműködő mosóporként jelent meg a piacon, jelentős előrelépéseket tett a csomagolás és az adagolás terén, valamint az energiahasználat csökkentése érdekében. 1986-ban jelenik meg a foszfátmentes Persil, 1994-től a Persil Megaperls mosási ciklusonként 65 százalékkal csökkenti a szokásos adagolást, 2013-tól megjelenik a Persil Duo-Caps kétkamrás kapszula, amelyben a gél állagú anyagok koncentráltan vannak jelen, 2015-től pedig a Persil ColdZyme ragyogást fokozó formulája már hideg vízben is működik.
Használt flakonokért új játszótér
A kiskereskedelmi láncok fontos partnerei a Henkelnek fenntarthatósági törekvéseiket illetően, hiszen ezeken keresztül tájékoztathatják a fogyasztókat. Erre példa a Henkel – Rossmann közös promóciója, mely a környezettudatos fogyasztóinkat bevonva valódi értéket teremt. Figyelembe véve azt a tényt, hogy a termékek legnagyobb ökológiai lábnyoma a felhasználásnál keletkezik, a már elhasznált termékeink csomagolására fókuszáltak. Az akcióban résztvevő fogyasztóktól azt kérték, hogy a kiürült Persil, Fa, Schauma, Silan vagy Pritt termékeink flakonjait bármelyik Rossmann üzletbe vigyék vissza, amit kedvezményre jogosító kuponnal honorálnak.. Amellett, hogy a leadott üres flakonok újrahasznosításra kerülnek, a www.jatsszzoldben.hu weboldalon a kuponokkal általános iskolákra, óvodákra, bölcsődékre lehet szavazni. A legtöbb szavazatott elérő intézmény egy millió forint értékű, újrahasznosított műanyagból készült játszótér kialakításával lesz gazdagabb.
Hozzászólások