Smink, frizura, öltözék, kiegészítők… Minden számít a Fém Fatál nevű autós túraversenyben, amelyet hölgyek számára írtak ki, 2010 május 8.-ára. Persze nem zárják ki a férfiakat sem, de ők csak navigátorként vagy utasként vehetnek részt a megmérettetésben, mert a volánnál igazi NÕnek kell ülnie!
Most szombaton veterán autókba és kabriókba pattannak a kalandvágyó hölgyek, de nem csak amúgy lábat lógatni, szemeket forgatni és folyton beleszólni a párjuk vezetésébe: Igazi kihívások elé néz az a 30 amazon, aki benevezett a Budapest-Kecskemét közötti versenybe. Nem a gyorsaság számít (tekintve, hogy a mezőny közúton halad végig), kell hozzá ügyesség, rátermettség és jó adag humorérzék is…
Hogy miért Fém Fatál – A francia femme fatale meghatározás, vagyis a végzet asszonya adta az ihletet névadáskor. Az egynapos kihívás alatt lesznek út mentén elrejtett számok és betűk, amelyeket össze kell írni, persze sorrendben. Tréfás tesztlapok, dobókockavetés, a kocsi adatainak megbecsülése mellett ügyességi játékok (gólyalábazás, íjászat, patkó- és gumicsizmadobás, szintidőre teljesítendő talicskatolás) várnak a versenyzőkre. A „Fatál is véletlen” jelszó jegyében sok szerep jut majd a pillanatnyi szerencsének. Akik mindketten a gyengébbik nemet képviselik, vagyis a vezető és a navigátor is nő, azok előnyt élveznek a kiértékeléskor. Külön kérés volt a rendezők részéről, hogy szerepet kapjanak a nőiességet kifejező kellékek: sminkelés, frizura, megjelenés, táskák, kendők.
Ez az egész persze nem csak a versenyzőknek jó, hanem az útvonal mellett élőknek, illetve arra járóknak is! A látványosságot (természetesen a hölgyek mellett) a járgányok jelentik: oldtimerekből, youngtimerekből, különféle kabriókból áll össze a mezőny!
A Várban lévő Hiltonban lesz a regisztráció, a reggeli elfogyasztása és némi rajtszám ragasztást követően 3/4 9-kor rajtol el az első autó, ami a mezőny legkisebbje és egyben legöregebbje. A német gazdasági csoda az ötvenes évek közepétől lehetővé tette, hogy motorkerékpárról autóba, pontosabban autócskákba üljenek az emberek. Ennek egyik jeles képviselője az az 1957-es BMW 600-as, melynek teljes elejét ki kell nyitni, hogy vezetője beszállhasson. A becses ritkaság tulajdonosa Dr. Solymosi Tünde, akinek régi álmát valósította meg a csöppség megszerzése. Utastársa Dr. Máté Kinga lesz, akivel bizony korán kell felkelniük, mert mindhárman Győrből érkeznek a megmérettetésre.
Természetesen a többi induló között is találunk érdekességeket és ritkaságokat. Egy 1967-es Citroën DS Cabrio Usine-t, amiből csupán pár példány készült, ezt Bata Éva dirigálja majd a 250km-es útvonalon. Egy rallibajnokot is felvonultat a mezőny: Sándor István navigátorként érdemelte ki hajdanán a címet. Most lánya, Sándor Fruzsina vezeti a papa 36 éves, korhűen felújított Skoda 110 Rallye Gruppe 2-es bajnok versenyautót. Hogy ki olvassa majd az itinert – Gondolhatják…
Az angol autógyártást egy-egy MG, Triumph és Lotus sportkocsik mellet Minik és Morganek képviselik, míg Németország révén az elmaradhatatlan Mercedesek farvizén egy Derrick felügyelős és egy élénkzöld BMW, két sárga NSU és egy Volkswagen Karmann Ghia állnak a rajtnál. A francia trikolor mögé négy különböző Citroën modell áll, melyek egyike egy CV2-es, vagyis „Kacsa” alvázra épített Burton sportautócska. A legnagyobb járgány, az 1972-es Ford Mustang árnyékában majdhogy nem lábhajtósnak tűnik az útjainkról lassan eltűnő kispolszki, a 126-os. A mai technikákkal BMW, Mercedes és Audi kabriók színesítik az összképet.
A Várból lefelé a Széna tér irányába haladnak majd a női uralom alatt álló négykerekűek, hogy aztán az Árpád hídon keresztezve a Dunát, az M3-asról csatlakozzanak az M0-ásra, egészen Nagytarcsáig.
A budapesti rajt után először Kóka fogadja a versenyzőket, majd a sok és szép virágairól ismert Csemőre gurulnak be a percenként indított autócsodák. Kecskeméten a Polgármesteri Hivatal előtt lehet majd megnézni a részvevőket, ahová 12.20 körül fut be az első. Az ország legismertebb postafiókjáról híres Ladánybenén lesz az ebéd utáni első megálló, majd Sarlóspusztán feladatok várnak a hölgyekre. A cél a Lajosmizse határában álló Öreg Tanya, ahol szembe kell nézni az utolsó kihívásokkal. Az útvonalon itinerből, vagyis a rallisoktól ismert módon tájékozódik a több mint harminc női sofőr.
A versenyt – hagyományteremtő szándékkal – először tavaly tavasszal írták ki, és mivel elismerő visszajelzések érkeztek a szervezőkhöz, újra meghirdették az eseményt. Reméljük, minél több érdeklődőt sikerült a megállópontokra csábítani!
Részletek: www.femfatal.hu
Hozzászólások