A Párizs környéki felújított családi házban kertet és teraszt is úgy terveztek, hogy lakói testközelből figyelhessék az évszakok változásait.
Zöldövezeti elővárosban járunk, ahol egy régi, a harmincas években épült kertes házat szabtak át tágas, fényben úszó otthonná. E nem kevés rutint igénylő feladatot a tulajdonosok egy párizsi belsőépítészre és kertmérnökre bízták, aki anno a szakma legnagyobbjaitól tanulta a mesterséget. Az ötvenes éveiben járó Laurence Faure olyan nevekkel dolgozott együtt, mint François Seigneur, a 2000-es sevillai világkiállítás francia pavilonjának tervezője. Nem csoda tehát, hogy jó érzékkel és rengeteg rutinnal fogott a munkához. Kezdetnek a főhomlokzatot bontatta le, hogy helyébe hatalmas tolóajtón át fény áradhasson az eredetileg meglehetősen sötét házba. Az ingatlanhoz teraszt és kertet is tervezett. Legömbölyített vonalakkal, szegélyekkel, kiszögelésekkel és szobrokkal határolta le a füves területet, jelentős dinamikával gazdagítva a tereket. A kerti ülőgarnitúrákon pokrócba burkolózva, újságot olvasgatva a tulajdonosok kora őszig használják a teraszt.
A ház modern berendezése jó ízlésről árulkodik, amelyben látszólag nincs semmi rendkívüli: egy fekete kanapé, lábtartós bőrfotel, fehér étkezőszékek, lámpák… Ha azonban, jobban megvizsgáljuk, hétköznapias egyszerűségük mellett majd valamennyi szimbolikus erővel bíró darab. A bútorok egy része, mint a corian fehér konyhai asztal, méretre készült, másokra Laurence régiségboltban lelt, megint másokat gyűjtőktől rendelt. Ilyen a nappaliban díszelgő, mára már klasszikus darabnak nevezhető Charles Eames klubfotel és lábzsámoly (long chair) is. A három rózsafa lemezből álló, bőrkárpittal és öntött alumínium talppal kagylóformát képző fotel kényelmet és kifinomultságot sugall, egy olyan életformát jelképez, amelyben az elegancia, az új iránti fogékonyság a hétköznapi élet alapértékeivé váltak. Ott van még a legendás modernista tervező, Mies van der Rohe Bauhaus stílusú kanapéja, amely szintén dacol a korral, és lépten-nyomon más enteriőrökben látjuk viszont. Az étkezőasztal a neves francia építész Charles Le Corbusier által tervezett asztal replikája. A lámpatestek, a fehér különböző színárnyalataival olyan egyedi tervezők darabjai, mint Gae Aulenti vagy Ingo Maurer. A fehér mellett az itt-ott előforduló színfoltok hatására más és más hangulat járja át a helyiségeket anélkül, hogy az összhatás harmóniáját megtörné.
Miután hosszú évekig párizsi építészirodáknál dolgozott, 2008-tól kezdve Laurence Faure saját nevével fémjelzett lakberendező stúdiója a formatervezett és egyedi bútorokkal berendezett modern és napfényes enteriőrök elkötelezettje. |
||
Laurence Faure |
Hozzászólások