Építőanyag-választás – mert a holnap is számít!

A globális felmelegedés hatásai egyre kézzelfoghatóbbak, így az építőipar felelőssége is nő. Ma már nem csupán az anyagok fizikai jellemzői számítanak, hanem azok ökológiai lábnyoma is. Nem mindegy tehát, hogy mit választunk!

A házépítés és felújítás nemcsak jelenünket alakítja, de kihat a következő évtizedekre is, ezért egyre meghatározóbbá válik a fenntartható, energiatakarékos és környezetbarát építőanyagok használata – mint amilyen az akár 85 százalékban újrahasznosított üvegből készült URSA üveggyapot. Az EPD tanúsítvány, mellyel az URSA szigetelőanyagok rendelkeznek, részletesen dokumentálja a termékek teljes életciklusának környezeti hatásait. Az URSA modern, energiahatékony gyártási technológiákkal csökkenti a CO2-kibocsátást, minimalizálja a hulladékot, és zöld logisztikai láncot működtet. Az Európában gyártott URSA szigetelőanyagok a megbízhatóságot jelentik a felhasználók számára. Beépítésükkel jelentősen csökkenthetők a rezsiköltségek, tűzállók – ami kiemelt lehet a családvédelmi szempontokat illetően –, és minimális karbantartási igény mellett évtizedekig megőrzik hőszigetelő képességüket.

Minden generáció igent mond rá
Tudjuk, hogy a Z generáció szemlélete szerint a fenntarthatóság áll az első helyen, tehát a fiatal háztulajdonosok már nem pusztán ár, hanem értékrend alapján választanak. Fontos számukra, hogy a beépített anyagok minimális környezeti terhelést jelentsenek, legyen újrahasznosítható, segítse az energiatakarékosságot és a költséghatékony üzemeltetést, bírjon nemzetközi tanúsítványokkal (mint például az EPD, EUCEB, Blue Angel). Bár ezek az 1996–2012 között született „digitális bennszülöttek” szimbolizálják a fenntarthatóságért vívott harc éllovasát, az idősebb generációk sem közömbösek a környezettudatos megoldások iránt. Sőt, ők gyakran tapasztalatból tudják, hogy az energiatakarékosság és otthonkomfort nem marketingfogás, hanem hosszú távú befektetés.

Az 1965–1980 között született X generáció a stabilitásra és értékre épít: sokan második ingatlanjukat építik-újítják fel, latba esik náluk a hosszú távú megtérülés, a biztonság, az időtállóság és az európai értékek, döntéshozatalukra jellemző a praktikum. Az 1981–1996 között született Y generáció már elsősorban digitálisan informálódik, és sokszor saját lakásvásárlás vagy felújítás előtt áll. Számukra vonzó a könnyen elérhető digitális műszaki dokumentáció, termékleírások, online kalkulátorok, tervezési segédletek. Szintén lényeges számukra a termékszortiment rugalmassága, például hogy az URSA különböző vastagságú és típusú termékeivel könnyű személyre szabni a szigetelési rendszert, de első lakás felújításakor kulcsfontosságú a pénzügyi tudatosság is – és az URSA versenyképes áron kínál magas minőséget. Az ökoidentitás talán nem elsődleges szempontjuk, mégis többen választanak tudatosan zöldebb megoldásokat. A megfelelő gondossággal betervezett URSA hőszigetelés akár 50–70 százalékkal mérsékelheti az energiafelhasználást, miközben
páraáteresztő szerkezete csökkenti a penészesedés kockázatát. Költséghatékony és praktikus a padlásfödém utólagos szigeteléséhez az URSA DF 35 GOLD vagy az URSA DF 39 tekercses szigetelőpaplan, míg a befújható PureFloc és ReFloc megoldások a nehezen hozzáférhető helyekre ideálisak. Az URSA komplett rendszerei – például extrudált polisztirol és SECO tetőfóliák – segítenek elérni az alacsony energiafelhasználású vagy passzívház szintű szabványokat. Az URSA üveggyapot nemcsak műszakilag kiváló, hanem értékrendet is közvetít: fenntartható, megbízható és generációkon átívelő választás, amely ma és holnap is számít.

URSA Salgótarján Zrt.
www.ursa.hu

 


Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop