Padlófűtésrendszer vezérlése okosan!

Padlófűtésrendszer vezérlése okosan!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A szobahőmérséklet-szabályozás és a padlófűtési rendszerek vezérlése területén az Uponor a Smatrix Pulse rendszerét ajánlja, amely elérhető vezetékes és vezeték nélküli kivitelben is. Ez a rendszer mindent tud, amire a kivitelezőnek és végfelhasználónak szüksége lehet, legyen szó könnyű beüzemelésről, egyszerű kezelésről vagy karbantartásról. A megoldások energiahatékonyak, megbízhatók, egyszersmind jövőbe mutatók.

padlofutesrendszervezerleseokosan 720


Annyit halljuk manapság az okosotthon-vezérlés kifejezést, de valójában miért is nagyszerű az Uponor Smatrix Pulse összekapcsolva az Amazon Alexa vagy Google Home rendszerekkel, s miért nem csak egy újabb technikai „kütyü”? Kapcsolatban lenni mindig, mindenhonnan. Ez mára már alap, mindennapjaink része. Az Uponor Smatrix Pulse beüzemelhető egy okostelefonnal vagy tablettel direktben, anélkül, hogy az építési területen lenne kiépített internetkapcsolat. A felhasználó eldöntheti, hogy „csak a házban” szeretné használni kvázi mintegy zárt rendszert, vagy csatlakoztatja a rendszert az internethez, kiélvezve a rendszer minden előnyét és funkcióját, mint pl. software-frissítések, a szolgáltatások teljes körének távoli elérése stb. Az applikáció helyettesíti a fali kijelzőt, így sokkal kényelmesebb a vezérlés, és állandóan, bárhonnan elérhető, nem kell a falig sétálni egy beállításért. Az applikáció letölthető iOS és Android okostelefonokra is.

padlofutesrendszervezerleseokosan 1
Lévén, hogy egy app-on belül lehet beállítani a rendszert, és később ugyanebben történik a napi használat is, könnyebb lesz a kivitelező-végfelhasználó közötti kommunikáció, hiszen egyazon appot használnak. Mindemellett az Uponor is mindig rendelkezésre áll, a „segítség és támogatás” /“help and support” menün keresztül. Az Uponor segít megválaszolni a rendszer használatával kapcsolatban felmerülő minden kérdést. Manapság még legtöbb esetben a billentyűzetet vagy érintőképernyőt használjuk a számítógépek és az ember közötti kommunikációra, de a hanggal, szóval történő irányítás is egyre nagyobb teret hódít. A Google és az Amazon számos márka eszközére ajánl okosotthon-megoldást hangvezérlés használatával. Az Uponor Smatrix Pulse-ban megvan a lehetőség, hogy csatlakozzunk a Google Home vagy az Amazon Alexa rendszerekhez, amelyek révén számos egyéb szolgáltatás és eszköz is elérhetővé válik a jövőben. Ezt nevezzük jövőbiztosnak.



Uponor Smatrix Pulse app mobil eszközökre
Az Uponor Smatrix Pulse intuitív számos nyelven elérhető felhasználóbarát felület, amely megkönnyíti a felhasználó számára a vezérlést, a segítség szövege elérhető közvetlenül az appban. Az appban lehetséges különböző profilok beállítása, így beállítható akár szobánkénti, egyedi ECO profil is, automatikus hőmérséklet-szabályzással, egyedi ECO, átmeneti ECO beállítás hosszabb nyaralás idejére, a szobák hőmérséklete egyedileg, bárhonnan állítható (ha rendelkeznek külön termosztáttal), az „Otthon/Távol” gomb segít az energia/költségek megtakarításba. A páratartalom-érzékelővel ellátott Uponor termosztátok használatával az app mutatja az előző hét trendjeit, segítve a felhasználót. Az app rendszerüzeneteket, figyelmeztetéseket is küld, például fontos információ lehet, hogy a vezeték nélküli termosztát eleme lemerül, ki kell cserélni.
padlofutesrendszervezerleseokosan 2
Előnyök még egyszer dióhéjban:

  • intuitív vezérlés az app-on keresztül;
  • egyszerű energiamegtakarítás az „Otthon / Távol” gombbal;
  • előre beállított vagy egyedi ECO profilok;
  • hőmérsékleti trendfigyelés, alapérték és relatív páratartalom szobánként;
  • hasznos figyelmeztetések, rendszerüzenetek.


padlofutesrendszervezerleseokosan appsrorelogo  padlofutesrendszervezerleseokosan googleplay
Olvasson többet a Smatrix Pulse-ról termékoldalunkon!

 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.