Modern kivitel, időtállóság és hőkontroll találkozása

Modern kivitel, időtállóság és hőkontroll találkozása

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Ahogy a divatirányzatok, úgy a tetőtrendek is folyamatosan változnak. A korábbi mediterrán stílus helyett ma leginkább a letisztultabb forma- és színvilág, a szürkés árnyalatok dominálnak. Egyes Terrán ZENIT tetőcserepek a ClimaControl felületkezeléssel egyszerre felelnek meg az esztétikai elvárásoknak és a hőmérsékletszabályozás kívánalmainak is, a napelemes tetőcserép pedig kitűnő megoldást kínál a fenntartható, környezettudatos építészet felé vezető úton.

modernkivitelterran202006 720


A családi házakon a tetőcserepek vannak a legtöbb megpróbáltatásnak kitéve: ellen kell állniuk a hőmérséklet-ingadozásoknak, az erős szélnek, valamint a jégesőnek, nyáron a tűző napsütés és a hatalmas viharok váltakozásának, télen pedig a havazásnak és a fagyoknak.

modernkivitelterran202006 1
Az időtálló beton, letisztult dizájn
A Terrán tetőcserepek alapanyaga, a beton, az egyik legnagyobb mértékben időtálló nyersanyag, amely számos pozitív tulajdonsággal bír. Vízfelvétele minimális, tömörsége miatt alig szívja magába a nedvességet, ezért nem ingadozik a tető súlya, ami a szerkezetre is jótékony hatással van, illetve a fagyás-olvadás ciklusok váltakozása sem károsítja a cserepet. Teherbírása rendkívüli, emiatt nagy tömegű hó és jég sem okoz rajta törést, a héjazat megfelelő tömegével pedig nő a tető viharállósága, hő- és hangcsillapító ereje
A környezeti hatások elleni védekezést megfelelő felületkezeléssel tehetjük még hatékonyabbá, hiszen a cserepek felülete így fokozottabban ellenálló lesz. Taszítja a szennyeződéseket, tehát a mohásodás kevésbé jellemző, a nagyobb mennyiségű füstgázok lerakódásával és maró, fakító hatásával szemben is hatékonyabban véd. Bizonyos felületkezelésű tetőcserepekkel a tetőtér felmelegedése is mérsékelhető.
A Terrán ZENIT tetőcserép a gyártó egyik legmodernebb terméke, nem mindennapi megjelenést kölcsönöz otthonunk számára: szinte mágnesként vonzza a tekintetet, kiemeli tetőnket a környező ingatlanok közül. A modern dizájn szerint a palettát a sötétebb árnyalatok– fekete és szürke – uralják: Carbon, Grafit, Onix, Gránit, Grosso-Onix, Space és Moon színekben érhető el, valamint a Mars rendhagyó, vörösesebb változatában. Egy kis érdekességet csempészhetünk a letisztultságba, ha a Zenit Ódon cserép több raklap egyidejű felbontásával kerül föl a tetőre, ugyanis a gyártástechnológiából adódó véletlenszerű mintázatnak köszönhetően igazi kevert hatást érünk el.

modernkivitelterran202006 2
Hőkontroll a valódi lakókomfort szolgálatában
A sötétebb tónusú cserepek terjedésével mind nagyobb hangsúlyt kap a hőmérséklet-szabályozás kérdése is. A fekete erőteljesebben melegszik fel, hiszen az infravörös sugarak nagy részét azonnal elnyeli, ezt figyelembe véve pedig még inkább fókuszba kerül a hővédelem. A Terrán olyan felületkezelési módszert dolgozott ki, amellyel – más Terrán tetőcseréphez viszonyítva – akár 10°C-os hőmérsékletcsökkenés mérhető a panelek hátoldalán. Ennek köszönhetően a ClimaControl eljárással kezelt cserepek közel 60 százalékkal kevesebb infravörös sugarat nyelnek el felületkezelés nélküli társaikhoz képest, így csökken a tetőtérre nehezedő hőteher és növekszik a komfortérzet.
A ClimaControl eljárás a klíma megfelelő szinten tartása mellett a hosszú távú célok kielégítését is szolgálja. A Terrán ClimaControl technikával kezelt cserepek ugyanis felveszik a harcot az energiapazarlással szemben, megfelelően beállítva a belső hőmérsékletet, így csökkentik vagy teljesen meg is szüntetik a légkondicionálók használatának szükségességét, redukálva az energiafelhasználást. A ClimaControl felületkezeléssel kérhető Terrán ZENIT tetőcserepek jótékony, pénztárca- és környezetbarát megoldást, valamint esztétikus megjelenést jelentenek, matt és fényes kivitelben érhetők el.

modernkivitelterran202006 3
Gondoljon már most a jövőre!
Ha a modern dizájn mellett a kifizetődő, gazdaságilag és a bolygó megóvása szempontjából is legmegfelelőbb kivitelezést szeretnénk választani, akkor a Terrán ZENIT ClimaControl a legjobb választás! Érdemes tehát hosszú távra tervezni!
Ha valaki elkötelezett a környezettudatos, fenntartható építészet mellett, de későbbre tervezi napelemes tetőcserép beszerzését, annak is kitűnő választást jelent a ZENIT. A termékcsalád elemeinek mérete és formája ugyanis kompatibilis a Terrán Generon napelemes tetőcseréppel, tökéletesen illeszkednek annak paneleihez és belesimulnak a tető síkjába. A Generon napelemes tetőcserép a forradalmi innovációnak köszönhetően lépést tart a lakosság elvárásaival, és professzionális választ ad korunk technológiai kihívásaira. A gyártó a napcellákat speciális módon integrálja az egyes tetőcserepekre, olyan formán, hogy azok felhelyezése és megjelenése szinte megegyezik a hagyományos tetőcserepekével. Mindezt úgy, hogy a tető eredeti védelmi funkciója a teljes tetőfelületen tökéletesen biztosított.

A tetőcserepek új generációja így a megszokott szerepeken túl energiát termel az otthon lakói számára, kompromisszumok, lemondások nélkül.

 

bestbuydijaslettaterran201803 logo

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.