LVT – ami igazán trendi

LVT – ami igazán trendi

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Ha éppen lakásfelújításban vagyunk, és kutatunk az interneten, vagy éppen kereskedésekben szerzünk információt otthonunk leendő burkolata kapcsán, néhány éve találkozunk e három betűvel: LVT. Hirtelen nem tudjuk eldönteni, pontosan mi ez, hidegburkolat talán? Nem, ez egyáltalán nem biztos, mert fahatásúakkal is találkozni a piacon. Akkor mégis mi ez pontosan?

lvtamiigazantrendi 720


Nóri és Bálint – egy kedves fiatal pár – évek óta Nóri nagymamájának egyszobás, felújításra szoruló aprócska lakásában éltek, amelynek berendezéséhez nem nyúlhattak, mert ez mégiscsak a nagyi otthona, és nem esne jól neki, ha a fiatalok átrendeznék. Nóri és Bálint már régóta gyűjtögetnek, hiszen a legnagyobb álmuk egy olyan lakás volt, ami megfelel igényeiknek: fiatalos, otthonos, modern, egyszóval: trendi. Végre eljött az ő idejük, sikerült lefoglalniuk egy meglehetősen frekventált helyen épülő, mégis kedvező árú lakást. Ekkor ismerkedtek meg a három betűvel. A lakás lefoglalása után ugyanis azonnal fellelkesültek, elkezdték bújni az internetet. Habár sok mindennel kapcsolatban határozott terveik voltak, azért sok kiforratlan elképzelés is akadt bőven.

Az egyik ilyen bizonytalan pont a választandó padlóburkolat fajtája volt. Szerencsére ráakadtak a Mapei honlapjára, azon belül pedig a blogra, ami pontosan az őket érdeklő témákat járja körül. Itt szembesültek azzal, hogy mennyire sokféle burkolat létezik manapság. A járólap és a “hagyományos” parketta mellett számtalan más, rendkívül kedvező tulajdonságokkal rendelkező burkolattípus van kereskedelmi forgalomban, amelyekről ők még csak nem is hallottak. Ezek egyike egy nagyon különleges, a lakás bármely pontjára elhelyezhető burkolatfajta: az LVT – amit ők ketten nemes egyszerűséggel a Lehet Végre Trendi névvel illettek.

lvtamiigazantrendi 1

Annyira kíváncsiak lettek rá, hogy valóban igaz-e az LVT-re az a sok pozitív dolog, amit olvastak, hogy nyomban a nyakukba is vették a várost, és megnézték a saját szemükkel, hogy miről is van szó egészen pontosan. Amikor szembesültek a kínálat sokféleségével, még a szájuk is tátva maradt. Eddig nem látott minták sokasága tárult a szemük elé. Nóri azonnal beleszeretett az LVT-be, de Bálintot sem kellett sokáig győzködnie, hiszen neki is nagyon tetszett, amit látott. Nem volt más hátra, minthogy kiválasszák a nekik leginkább tetsző mintákat. Igen, többet is, hiszen arra a döntésre jutottak, hogy az egész lakást LVT-vel burkoltatják le.

Az LVT (luxury vinyl tiles) nem más, mint a vinyl padlóburkolatok új generációja, ami még vízálló tulajdonsággal is bír, valamint egy igazán rugalmas és sokat bíró padlófelület. Élethű, a természetes fa és a kő esztétikáját tükrözi, és ember legyen a talpán, aki ránézésre megmondja, hogy ez bizony PVC.

Jó, persze ne arra a 30-40 évvel ezelőtti hagyományos PVC-re gondoljunk, ami nagyszüleink otthonának padlóját díszítette, hanem az igazán divatos és trendi LVT-re, amelyekkel valóban nagyon látványos burkolatokat lehet kialakítani, amelyekkel lenyűgöző lehet otthonunk.

Az LVT padlók sokkal többet tudnak, mint a régi tekercses PVC-k.

Ha szeretné megtudni,

  • hogyan alakult Nóri és Bálint története az LVT burkolattal,
  • milyen lehetőségek rejlenek az LVT-burkolatban,
  • mitől egyedi az LVT,
  • milyen burkolási sajátosságok jellemzik,
  • ÉS A LEGFONTOSABB → milyen módon lehet ezekre a sajátosságokra figyelemmel lenni a burkolási munkálatok során,



akkor tartson velünk néhány oldal elolvasása erejéig. Töltse le a „LVT, avagy az új generációs burkolat” című lakossági kiadványunkat, amelynek elolvasása után az összes fenti kérdésre választ kap.

https://www.mapei.com/hu/hu/e-book-lista/lvt-ebook/

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.