Tervezzük meg jól a konyhát!

Tervezzük meg jól a konyhát!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Konyhabútort tervezni nem kis feladat, pláne akkor, ha sablonok helyett egyedi, személyre szabott megoldásra vágyunk. Íme, konyhatervező-belsőépítész partnerünk tippjei!

tervezzukmegjolakonyhat 720


A praktikus, jól kihasználható konyha, amelyben nemcsak öröm, de gyors és hatékony is a főzés és ételeink előkészítése, bizony, a jól megtervezett tárolásnál kezdődik. A konyhai folyamat klasszikus sorrendje a tárolás-hűtés-mosás-feldolgozás-főzés komplex egysége, ám ezen túl is számos dolog van, amire érdemes ügyelnünk egy jó konyha megtervezésénél.

Gondoljunk a gépeink igényeire, mert ezen múlik majd azok hosszú élettartama!
Többen ütközünk abba a hibába, hogy beépíttetjük a hűtőt, hogy szépen beleolvadjon az egységes konyhadizájnba, majd a drága és értékes gép pár éven belül tönkremegy, mert aki beépítette, nem gondolt a gép szellőzésére. A nem beépíthető hűtőt pl. nem szabad körbezárni szekrényelemekkel vagy falakkal, hiszen így nem tudja leadni a hőt a motor, drága gépünk pedig idő előtt tönkregy. Ennek különösen a mai, csúcstechnológiás no-frost hűtőknél van fontos szerepe, de bármilyen hűtőt választunk is, annak szellőzésére ügyelnünk kell, éppúgy, ahogyan a beépített sütőnél is.

tervezzukmegjolakonyhat 1
Fotó: Stockfotó

Alapvető ergonómia és nyitási irányok
A másik lényeges dolog az irányok, és persze, a megfelelő ergonómia. Beépíthető mosogatógépnél például arra kell figyelni, hogy annak ajtaja ki tudjon nyílni, ne ütközzön bele a bútor lábazatába. Sajnos, ez is gyakori hiba.

Kényelem és tartósság – a szerethető konyha alapja
Ami pedig a munkafelületeket illeti, lehetőleg olyan anyagot válasszunk, amely ellenáll a karcnak, a hőnek, a párának, könnyen tisztítható, mindamellett, hogy tetszetős, esztétikus, és beleillik az enteriőrbe. Jó tanács: azt szoktunk mondani, hogy a vízszintes felületek a vízszintesekkel, a függőlegesek pedig a függőlegesekkel harmonizáljanak, vagyis, a munkapult a járólappal, míg a frontok, szekrényajtók a fali csempével alkossanak egységet.

tervezzukmegjolakonyhat 2
Fotó: konyha.hu

Szerencsére, frontokból ma már egyre szélesebb és bővebb a választék, ott inkább arra ügyeljünk, hogyha a felület érzékeny az ujjlenyomatokra, válasszunk inkább egy szép fogantyút, mint az érintéssel nyíló megoldást.
A környezet – amelyben élünk és dolgozunk – hatással van ránk: ösztönöz, motivál, de le is ronthatja közérzetünket, ha nem hozzánk illő, nem a mi ízlésvilágunkat, életvitelünket, komfortunkat tükrözi. Az egyre bővülő, már online is elérhető lakberendezési kínálat számos alternatívát nyújt ugyan, ám kisebb terekbe, egyedi elrendezéshez érdemes a belsőépítészeti lehetőségek komplex szolgáltatásait igénybe venni.

tervezzukmegjolakonyhat 3
Fotó: Lakbermagazin

A legszerencsésebb, amikor tervező és kivitelező együtt dolgozik, és egy kéz fogja össze valamennyi folyamatot – az első ceruzavonástól az utolsó csavarig. Ritka ilyen csapatot találni, akik egyben vállalják a teljes folyamatot, ám a fiatalos, lendületes Yellow Group ilyen teljes körű belsőépítészeti szaktanácsadást és kivitelezési megoldásokat nyújt belső tereink kialakításához.

tervezzukmegjolakonyhat 4
Fotó: Cliff konyhabútor

A Yellow Group csapatához bátran fordulhatunk, és még a költségtervezésben is segítenek, velünk együtt gondolkodnak: igény esetén többféle terv–költség változat kidolgozásával, valósághű 3D látványtervekkel könnyítik meg döntéseinket. A legapróbb részletek kiválasztásán túl egyedi bútarainkat is elkészítik számunkra – legyen az egy szép nappali szekrénysor vagy saját méreteinkhez, stílusunkhoz illő konyhabútor.

tervezzukmegjolakonyhat 5
Fotó: Yellow Group

Tervezés? Tanácsadás? Komplett belsőépítészeti munka? Forduljunk bátran a Yellow Group csapatához!
www.yellowgroup.hu

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.