Messzebb, könnyebben, biztonságosan

Messzebb, könnyebben, biztonságosan

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy család élete egy pillanat alatt 180 fokos fordulatot vehet. Elég hozzá egy betegség, amiből kifolyólag a nagymama már csak segítséggel képes közlekedni, de történhet baleset is, ami kerekesszékbe kényszerítheti szerettünket. A családnak a lelki trauma mellett azzal is szembesülnie kell, hogy kényelmes otthonuk „akadálypályává” válik. Két út van: vagy elköltöznek, vagy a meglévőben alakítanak ki akadálymentes környezetet.

 

akadalym03c

 

Az akadálymentesítésről a többségnek két dolog jut eszébe: az ajtók, erkélyajtók cseréje, illetve a küszöbök magasságának csökkentése. Ezzel a helyiségek kerekesszékkel való megközelítését valóban könnyebbé tehetjük, ám ahhoz, hogy az érintett valóban jól érezze magát ott hon, ennél sokkal több kell. „Ott van mindjárt a hálószoba, ahol újra kell gondolni az ágyat. Egy magas ágyra nehéz átülni, ráadásul az idős, illetve mozgásában korlátozott embernek elengedhetetlen, hogy az ágy támlája állítható legyen. Így megerőltetés nélkül ülhet fel, és így könnyebb átülni egy székbe. Ezt oldja meg az elektromos ágy” – avat be bennünket Mezei Zoltán klinikai szakmérnök, a Meyra-Ortopedia Kft. ügyvezetője.

„Kardinális kérdés a mindennapi tisztálkodás helyszíne, a fürdőszoba ki-, illetve átalakítása is. Az átépítés akár milliókat is elvihet, de ma már léteznek olyan praktikus eszközök, amelyek hatékony és pénztárcabarát alternatívát kínálnak. Jó megoldás például a falra szerelhető, felhajtható tusolóülés, ami helytakarékos, és a tusolót továbbra is minden családtag kényelmesen használhatja. Nem feltétlenül szükséges a kádat sem lecserélni, hiszen elektromos kádlift tel könnyebbé tehetjük a kádból való kiszállást. Lényeges, hogy a biztonságérzetet kapaszkodókkal is javítsuk. Sokféle típus kapható, közülük a tartós, rozsdamentes kivitelűeket ajánljuk.”

 

  • akadalym01
  • akadalym02
  • akadalym03c
  • akadalym04

 

További problémát jelenthet, ha emeletes házban él a család. Ilyenkor vagy átszervezik az egész életüket, és berendezkednek az alsó szintre, vagy megoldják a szintek között i közlekedést. „Egy normál lift beépítése tízmilliós költséget jelenthet. Léteznek viszont lépcsőlift ek, amelyek töredékébe kerülnek. Fontos különbség, hogy a beépítésükhöz nem kell falat bontani, nem kell hozzá építészeti szakvélemény, és nem kellenek statikai felmérések sem. Az is mindegy, hogy milyen lépcső van a házban, hiszen szinte mindenféle lépcsőre készülnek lift ek. „Előnyük továbbá, hogy gyorsan beszerezhetők. Cégünket választva egy hónapon belül a házban áll a lift , használatra készen – mondta el a Meyra-Ortopedia Kft . ügyvezetője, aki hangsúlyozta azt is: mint mindenhol, itt is léteznek olcsóbb és költségesebb megoldások, és az is igaz, hogy nem mindig a drágább a legjobb az adott feladat megoldására, ezért mielőtt akadálymentesítésbe kezdünk, kérjük ki szakember véleményét.

Bővebb információ az akadálymentesítésről és a termékekről:
MEYRA-ORTOPEDIA Kft.
Tel.: 1/230 0593, www.meyra.hu
http://www.facebook.com/kerekesszek


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.