Babakocsik - biztonság és "forgalmi"

Babakocsik - biztonság és "forgalmi"

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Szebbnél szebb babakocsik kínálják magukat a baba-mama boltokban és áruházakban, a választásnál mégse a külső legyen az elsődleges szempont. Figyelemmel kell lenni a kicsi kényelmére, milyen járművel és milyen gyakran utazunk, milyen környezetben, egyedül vagy segítséggel közlekedünk-e. Nem mellékes a babakocsi mérete, súlya, összecsukhatósága sem, különösen akkor, ha naponta kell az emeletre felcipelni.

 

 

A csecsemők sétáltatására a két-, három- és négyfunkciós babakocsik a legalkalmasabbak. Hosszabb időre szóló megoldást jelenthetnek a sportkocsivá alakítható kétfunkciósak. Háttámlájuk vízszintesre fektethető, így mélykocsiként is használhatók. Találkozhatunk olyan kétfunkciós kocsival, amelynek támlája nem hajtható le teljesen vízszintesre, viszont három-négy fokozatban dönthető, így szunyókálásra alkalmassá tehető.

 

 

Kocsi, mózeskosár, etetőszék...

A háromfunkciós babajárgányokat az előzőtől az különbözteti meg, hogy kivehető mózeskosárként is használható a fekvő rész.
A nagyobb, 8-10 hónapos gyerekek szállítására kiválóan alkalmasak a sportkocsik, amelyek háttámlája fix, vagy három fokozatban dönthető. Ha kevés hely áll rendelkezésre a tárolására, vagy a gyermeket hosszabb útra is magunkkal szoktuk vinni, akkor nagyon jó szolgálatot tesz az összehajtható sportkocsi.
A funkciók bővülésével a termékek ára is növekszik. A legdrágábbak a négyfunkciós, illetve a kombinált babakocsik. A négyfunkciós tulajdonképpen egy babakocsiból - mély- és sportkocsiból -, mózeskosárból és autóba szerelhető biztonsági gyermekülésből áll. Ez utóbbit további funkciókkal is kombinálhatják, némelyik babahordozóként, etető- és hintaszékként is használható.

A terepkocsizáshoz, vagy a városi szűk utcákban, a parkoló autók melletti manőverezéshez kiválóan alkalmasak a háromkerekű szerkezetek. Ezek a modellek kombi és sport változatban is kaphatók. Előnyös tulajdonságuk, hogy az átlagosnál nagyobb méretű kerekük felfújható, ami jelentősen csökkenti a rázkódást. A biztonságos közlekedést a tolókaron elhelyezett központi fék segíti.

Lábzsák, tető, esővédő

A babakocsi tartozékai, illetve a külön megvásárolható kiegészítők nem csupán a baba, hanem a mama kényelmét is szolgálják. A hideg ellen a lábzsák, a tűző nap ellen a nyári tető, esőzéskor pedig az esővédő fólia védi a csecsemőt. Van olyan babakocsi, amelynek a mózeskosara a speciális alsó kiképzésnek köszönhetően fix vagy ringatható pozícióba állítható. Némelyikbe szellőző rendszert építettek a folyamatos levegőkeringés biztosítására. Ezzel csökkenthető a baba izzadása miatt keletkező nedvesség.
Az állítható magasságú tolókar, az erre akasztható bevásárló háló, vagy pelenkázó táska nagy segítség a mamának. Megkönnyíti a kocsi tisztán tartását a levehető, mosható huzat, amely lehetőleg természetes anyagú legyen.

Alkalmazzuk az útmutatót!

A babakocsinak a gyermek kényelmét, biztonságát, nyugodt és egészséges fejlődését kell szolgálnia. Ennek biztosításában fontos szerepe van annak az uniós normáknak megfelelő és jelenleg érvényben lévő műszaki szabályozásnak, amely magas biztonsági szint teljesítését írja elő mind a gyártók, mind az importőrök számára. A fogyasztóvédelmi hatóságok munkatársai ezt kérik számon piacfelügyeleti ellenőrzéseik során, és ha szükséges, ezt ki is kényszerítik.
Fontos nemcsak elolvasni, hanem alkalmazni a helyes és biztonságos használat módját, betartani a szerelési útmutatóban megadott sorrendet. A túlzott óvatosság és aggályoskodás felesleges, de a veszélyekre és a kockázatokra, illetve elkerülésük módjára felhívó gyártói figyelmeztetéseket feltétlenül tartsuk be a balesetek elkerülése érdekében.

Hiányos tájékoztatók

Az elmúlt öt évben helyi és szúrópróbaszerű termékellenőrzéseket végeztünk a babakocsiknál, de átfogó, több megyére kiterjedő vizsgálatra nem került sor. 2006-ban ezért tartottunk fontosnak egy regionális vizsgálatot a nagyforgalmazóknál. Vizsgáltuk a termékhez kötelezően adandó címkék, magyar nyelvű használati-kezelési útmutatók meglétét és tartalmi helyességét, valamint az üzletek működési feltételeit.
A 10 megyére kiterjedő vizsgálat során az ellenőrzött áruházláncok és szakboltok 88 százalékában (113 db) fedtünk fel forgalmazással kapcsolatos hibát.
A kép kedvezőtlen, mivel az 1221 ellenőrzött babakocsi 76 százalékát (923 db) kifogásoltuk, elsősorban a biztonságos használatra vonatkozó figyelmeztető feliratok hiánya: 59 százalék (723 db), és az elégtelen magyar nyelvű vevőtájékoztatók miatt: 24 százalék (296 db).

Vásárlásnál és használat során

  • Győződjünk meg arról, hogy a babakocsi elég stabil-e, kerekei erősek és fékkel rendelkeznek-e. A lábtartó legyen szilárd, ötpontos biztonsági övrendszer védje a gyermeket a kieséstől. Nézzük meg, van-e olyan rés, hézag a babakocsin, amelybe a baba ujja beszorulhat. Sportkocsinál a háttámla biztonságosan rögzíthető legyen a különböző dőlési fokozatokban. Próbáljuk ki, milyen könnyen tudunk manőverezni a kocsival.*Ha a gyermek 6 hónaposnál fiatalabb, csak olyan babakocsiba tegyük, amelynél az ülés és a háttámla közötti szög 150 fokra vagy annál nagyobbra állítható.*Minden használat előtt ellenőrizzük, hogy a kinyitott babakocsi reteszelései zárva, a biztonsági hevederek kellően rögzítve vannak-e.*Mindig használjuk a biztonsági hevedert.*Ne engedjük a gyermeket felállni a kocsiban.*Csak annyi gyermeket tegyünk a babakocsiba, ahány számára tervezték a kocsit.*Ne engedjük, hogy a nagyobb testvér felmásszon a babakocsira, mert felboríthatja azt. Ügyeljünk arra is, hogy a tolókarra helyezett csomag stb. csökkenti a babakocsi stabilitását.*Sose hagyjuk a gyermeket őrizetlenül a babakocsiban.*A babakocsi beállításakor vegyük ki a gyermeket a kocsiból, mert a művelet alatt olyan rések keletkezhetnek, amelybe a gyerek ujja véletlenül beszorulhat.*Ne szállítsunk forró italt, teát a karra rögzített pohártartóban, mert ráömölhet a gyerekre.
  • 
    Cikkek
    & ÉrdekessÉgek

    Magyar Zene Háza – Európa legjobb középülete

    Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. A 26 éves International Property Awards nemzetközi verseny neves szakmai díját nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítélte oda tíz különböző kategóriában a Londonban megrendezett ceremónián. A testület minden esetben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Magyar Zene Háza épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének. A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amelyről december 2-án dönt a zsűri. A Liget Budapest Projekt újabb nemzetközileg is egyedülálló fejlesztése került a világ legjobbjai közé. „Az új zenei ismeretterjesztő központ, amely egyben Budapest egyik ikonikus épülete is lesz, 2021 végén nyitja meg kapuit a látogatók előtt. A világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. Az épület háromnegyed éven belül szerkezetkész lesz” – hangsúlyozta Sághi Attila, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A Magyar Zene Háza a gazdag magyar zenei hagyományt viszi közelebb minden hazai és külföldi látogatójához a 21. századi technikán alapuló interaktív kiállításokkal, zenepedagógiai műhelyekkel, zenei és a zenéhez kötődő eseményekkel és az egykori zenepavilonok hangulatát idéző szabadtéri koncertekkel. Az épület a Városligeti-tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, a hajdan volt, évekig használaton kívüli lerobbant Hungexpo irodaházak helyén. Az eddig a látogatók elől elzárt, 10.000 négyzetméter nagyságú területen épül fel a mintegy 3.000 négyzetméter alapterületű új intézmény, így többezer négyzetméternyi, megújított zöldfelületet kapnak vissza a parkhasználók. A világhírű építész környezetbarát épülete kifejezetten törekszik arra, hogy a külső és belső tér között teremtett folytonossággal, harmonikus átmenetet alakítson ki a természetes és a mesterséges környezet között, és hogy egyben maximálisan szolgálja a ház egyedi funkciójából fakadó igényeket. Sou Fujimoto, a Magyar Zene Háza tervezője hangsúlyozta: „A Liget Budapest Projekt kivételes fejlesztés, és példaként szolgálhat a jövő városfejlesztői számára, hiszen a zöld és az épített környezet kivételes összhangját valósítja meg.” Mint mondta, nagyon izgalmas feladat volt megtervezni az épületet, mivel itt nem csak egy épületet hozunk létre, hanem aktiváljuk a park élményt is a házban. Stuart Shield, az International Property Awards elnöke kiemelte: „A Liget Budapest Projekt Európa legjelentősebb kulturális beruházása, amelynek során a nemzetközi mezőnyben is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósul meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Néprajzi Múzeum tavalyi sikere után a projekt az idén ismét eredményesen szerepel az International Property Awards széleskörű nemzetközi megmérettetésen.” A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. A nemzetközi figyelem tavaly is Európa legnagyobb kulturális beruházására irányult, mert az új Néprajzi Múzeum nemcsak Európa legjobbja, hanem a világ legjobb középülete lett az International Property Awards-on, sőt a World’s Best Architecture különdíjat is elnyerte. 2017-ben Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak. A Liget Budapest Projekt tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósuljon meg, egy vonzóbb városi parkot vehessenek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen. Nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít. www.ligetbudapest.hu  

    Megújul a Lánchíd és környéke

    A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

    Nemzeti Hauszmann Program

    Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}