Vezetékes telekommunikáció - zsinór nélkül

Vezetékes telekommunikáció - zsinór nélkül

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Nemcsak a mobiltelefonokkal sétálgathatunk - beszélgetés közben - szabadon a lakásban, vagy azon kívül is, hanem az úgynevezett vezetékes készülékekkel is. A ma kapható zsinór nélküli digitális telefonok ráadásul messze felülmúlják néhány évvel ezelőtti analóg társaik tudását, s mindezek ellenére azokhoz képest, töredék áron érhetők el.

 

wifi 

 

A vezeték nélküli vagy cordless-telefon olyan telefonkészülék, mely a vezetékes telefonhálózathoz csatlakozik, rádiófrekvenciás jelátvitellel, egy báziskészülék segítségével. Mit jelent ez - Azt, hogy a fali telefoncsatlakozóhoz egy báziskészülék vagy bázisállomás csatlakozik, amelynek a cordless-telefon és a vezetékes telefonhálózat közötti kapcsolat megteremtése a feladata. Átalakítja a vonalról jövő beszédinformációt rádióhullámokká, és az éterbe sugározza szét a telefonkészülék számára, továbbá a telefonkészülék által rádióhullámokként kisugárzott beszédinformációt továbbítja a vezetékes telefonhálózatra. A készülék tápellátása akkumulátoros, amely több hosszan tartó beszélgetés, vagy készenléti állapotban lévő fogyasztás miatt lemerülne. Ezeket a készülékeket ezért úgy tervezik, hogy beszélgetés után, vagy este, a nap végén ráhelyezzük a báziskészüléken kialakított ülésfelületre, ahol a megfelelő érintkezők összekapcsolódása által töltődni kezd az akkumulátor.
Digitális jelátvitel
A mobiltelefonoknál megszokott digitális, rádiós jelátvitel megoldásához kifejlesztett integrált áramköri családok, elektronikus megoldások egy része beszivárgott a cordless-telefonok technikájába is. Ez főleg azt eredményezte, hogy a zsinór nélküli telefonok digitális jelátvitellel kezdtek dolgozni, ennek köszönhetően töredékére csökkent zavarérzékenységük, valamint javult beszélgetési minőségük és megbízhatóságuk. Ezeket a készülékeket már csak dect-telefonoknak (Digital Enhanced Cordless Telephony - digitálisan fokozott vezeték nélküli telefon) nevezik.
Milyen készüléket válasszunk?
Vásárlás előtt tisztázzuk, hogy mi az, amire szükségünk van. Megelégszünk egy alapkészülékkel, vagy SMS küldési lehetőségre, illetve más kényelmi szolgáltatásokra is szükségünk lesz.
A szolgáltatásokat minden készülék csomagolásán, gépkönyvében feltüntetik. A gyártók weblapján is informálódhatunk, valamint az üzletek szakeladóitól is bő tájékoztatást kaphatunk egy-egy berendezésről. A kínálat hatalmas. Igény lehet az egymás közötti kapcsolatteremtés lehetőségére külön telefonközpont nélkül is. Ilyenkor van szükség a készülékek közötti kommunikációra. Egyes báziskészülékek akár 10 telefont is tudnak kezelni. Még az is megoldható, hogy különböző típusú, sőt eltérő márkájú berendezésekből válasszunk. Ebben az esetben azonban csak olyan készülékek jöhetnek szóba, amelyeknek a leírásában, csomagolásán a GAP (Generic Access Profile - széles körben alkalmazható kompatibilitás) szabvány szerepel. Az ilyen készülékek teljesen kompatibilisek egymással. Nem muszáj ragaszkodni természetesen a GAP-hoz, de akkor elengedhetetlen az azonos típus és márka. Kettes, hármas, négyes szetteket is lehet már vásárolni egy csomagolásban. A bázisegységen kívül, minden további telefonnak van egy-egy alapkészüléke, mely nem bázisállomás, hanem a töltésért felelős modul.
Hatósugár, beszélgetési idő
Sík területen pár száz méter a hatósugár, de épületek, terepakadályok között ez csökkenhet. A hatósugár növelése az egymástól távolabb elhelyezett báziskészülék alkalmazásával megoldható, mivel a készülékek intelligens átállási funkcióval rendelkeznek.
A készenléti, a beszélgetési idő változó. Nem a berendezések villamos fogyasztása tér el jelentősen, hanem a bennük alkalmazott akkumulátorok kapacitása. Egyre inkább elterjedt, hogy nem különleges akkumulátorokat, hanem szabványosakat alkalmaznak a készülékekben. A ceruza, mini-ceruza akkuk a legelterjedtebbek, így könnyen megoldható az elhasználódott akkuk cseréje. A beszélgetési idő általában 10-17 óra, míg a készenléti 110-180 óra között mozog.
Alap- és különleges funkciók
Az alapfunkciók közé tartozik a dect-telefonoknál a hívófél-azonosítás, a híváslista, a telefonkönyv, az újrahívás memória, az alfanumerikus kijelző, a hallgató-hangerő, a csengetési hangerő állítás, a csengetési hang megválasztása, az akku energiaszint kijelzése, a térerő kijelzés stb. Már különlegesnek számít a SIM kártyaolvasó, a háttérvilágítású-kijelző, a TFT LCD kijelző, a kivilágított billentyűzet, a digitális üzenetrögzítő, a fejhallgató csatlakoztathatóság, a kihangosítás, a bébiőr funkció stb.
Mennyibe kerülnek?
Vásárlás szempontjából fontos az ár. Az egy készülékes csomagolásban kb. 7-15 ezer forintért, a két-három, esetleg több darabos szettben 15-30 ezer forintig minden márkájú, típusú készülék elérhető.

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.