Hogyan kerülhetjük el a dugókat?

Hogyan kerülhetjük el a dugókat?

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Bár épülnek kerékpárutak, népszerűsítik a tömegközlekedést, sokan választjuk mégis inkább az autózást. S nem lesz ez másképp a jövőben sem, tehát az utak egyre zsúfoltabbak lesznek. Sokat javít a helyzeten, ha megfelelő információkhoz jutunk az útviszonyokról,forgalmi helyzetekről, akár mobiltelefonunk segítségével.

 

 

Magyarországon az ezer lakosra jutó személygépkocsik száma elérte a 304 darabot, a jövőben pedig a jelenlegi gépkocsi-állományvárhatóan 70 százalékkal növekszik. A városi utak jellemzően egyenlőtlenül kihasználtak, Budapest úthálózatának alig 10 százalékán zajlik a város közlekedésének 90 százaléka. Ez zsúfolt főutakat és torlódásokat okoz, amelyek fokozzák a közlekedőkben a stresszt, és növelik a balesetek számát.
Tavaly Magyarországon a közúti közlekedés a levegő tisztaság és a zajhatások elleni védelem szempontjából a legproblémásabb ágazattá vált: a CO és NOx 60 százaléka, a CO2 17 százaléka a közlekedésből származott . Mindezek a hatások kedvezőtlenül befolyásolják a városi életminőséget, az utak és építmények minőségét,és a várostervezésre is hatással lehetnek.

EU-s és magyar törekvések

Az Európai Unió „Fehér Könyvének”  felülvizsgálata és az EU Bizottság 2008. évi „ITS6 Intézkedési Terve” kiemeli az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) jelentőségét, és biztosítja támogatását(pl. EasyWay projekt). Az Európai Építésügyi Technológiai Platform (ECTP) és az ERTRAC közúti közlekedési platformtervei, Magyarországon pedig a Magyar Építésügyi Technológiai Platform (www.metp.hu) és az ERTRAC-Hungary (www.ertrac.hu) anyagai, valamint az Egységes Közlekedés fejlesztési Stratégia tartalmazzák a fejlesztési célokat. A legfontosabb célok a balesetek számának csökkentése, a hatékony haladás elősegítése,a környezeti károk mérséklése, valamint a kommunikációjavítása az infrastruktúra és minden érintett között a forgalomról,az útviszonyokról és az időjárásról. A következőkben a legjellemzőbb út közben alkalmazható megoldásokat mutatjuk be.Hagyományos útinformációs rendszerek

A hagyományos útinformációs rendszerek

(Fővinform, Útinform)az útállapotról és forgalmi helyzetről összegyűjtött információkat szolgáltatják az interneten, telefonon vagy a médián keresztül. Hagyományos megoldásnak vehetjük a közlekedők(akár nyilvános rádión át) egymásnak adott információját is. Afőbb közlekedési csomópontok kamerával való megfigyelésén és annak képének közvetítésén alapuló technológia e helyeknek a forgalmi helyzetéről szolgáltat vizuális információt. Hazánkban az UTV rendszere ilyen (www.utv.hu). A Közlekedési Üzenetcsatorna (TMC) technológia egy speciális célhardvert és egy szoftvert igényel, és jellemzően a főutakról szolgáltat hagyományos módon szerzett kiegészítő információkat.

Használja mobilját!

A Valósidejű Közlekedési és Forgalmi Információk (RTTI) technológiaesetén elegendő egy mobiltelefon is a forgalmi információk megjelenítésére. A közlekedési információk begyűjtéséhez a rendszer a felhasználók mobiltelefonja által folyamatosan közölt koordinátákat és sebességet veszi alapul, így automatikusan kialakul a város forgalmi térképe. Ezt a központ visszajuttatja a felhasználók mobiltelefonjára, ahol egy térképen megjelenik a szín kódolt forgalmi információ. Ilyen pl. a mytraffic rendszere(www.mytraffic.hu). Az előbbi technológia adatgyűjtési módszerét alapul véve, és az adatok feldolgozását egy fejlett központi navigációs rendszerre bízva időre optimalizált Valósidejű Közösségi Navigációt kapunk. Útt örő megoldást hozott erre az Egérút navigációs rendszer(www.egerut.com), amely teljesen automatikusan képes számolni útvonalterveiben a város valósidejű aktuális forgalmával,a lehető leggyorsabb útvonalat ajánlva a mobiltelefonon. Mérések alapján a felhasználó 40-50 százalékkal gyorsabban elérheti így úti célját, és az autó fogyasztása is kedvezőbbé válik.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}