JÓ ÖTLETEK - ALAPÁRON

JÓ ÖTLETEK - ALAPÁRON

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Megtört az átok: az új VW Touran-ban mindenki jól érezheti magát.

 

 

Megtört az átok!

 

 

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Ennek legendája szerint a táltosok megátkoztak minket, amikor Szent István király feladta a pogány hitet és keresztény vallásra tért; ezer évig ellenségeskedés, viszály, feszültség kellett legyen a magyarok között, ha maguk közt voltak. Van egy jó hírem: letelt az ezer év, megtört az átok! (A harmadik dologra csak az idősek emlékezhetnek: ez a mindmáig egyetlen magyar harckocsi volt, mely a Második Világháborúban teljesített szolgálatot és szintén Turán volt a neve.) Nos, hogy a VW mérnökei mire is gondolhattak, amikor ezt a nevet adták családi egyterűjüknek, nem tudom. Bár méretei alapján akár tank is lehetne, szépsége a nőket is leveszi a lábukról.

 

 

Az autó, melyben mindenki jól érzi magát

 

 

Külsejére pillantva egyszerűen szép. Nagy mérete ellenére kecses és elegáns, visszafogott, mégis feltűnő. Elölről nézve akár Passat is lehetne, oldalról inkább kisbusz, hátulról kombi. Már első ránézésre látszik: ez az autó bármire használható! Persze, mint egy valódi családi autónál, a meglepetések odabent jönnek: a kocsi belső tere (az ülések elhelyezése) kereken ötszázféleképpen variálható! Piackutató vizsgálatok szerint a kompakt buszlimuzinokban többnyire legfeljebb öten utaznak, sok csomaggal és csak elvétve szállnak ennél többen az autóba. Így a VW Touran alaphelyzetben öt különálló ülést kap, de felárért két további ülés is rendelhető. Ezek nélkül a csomagtartó óriási, 695 literes, ami akár két nyaraláshoz is elég poggyásznak ad helyet. A középső három ülés külön mozgatható előre-hátra, vagy akár egyesével kiszedhetők, előrehajthatók; a középső szék kiszerelésével a két szélső közelebb helyezhető egymáshoz, így az ablakok mellett nagyobb tér jut a vállnak. A csomagtartóban levő két plusz ülés használaton kívül a padlóba hajtható, így minimális helyet rabol csak a bőröndöktől, és bár a szűk lábtér miatt inkább csak gyerekeknek javaslom a tartósan itt utazást, a kocsi gömbölyű farának köszönhetően akár az én fejem is kényelmesen elfér a harmadik sorban ülve.

 

 

Fontos minőségi ismérv egy családi autónál a tároló rekeszek száma. A Touranban összesen 39 helyen kereshetjük gondosan elpakolt apróságainkat, ráadásul nemcsak az első két üléssorban ülőknek jut a kényeztetésből, hanem a leghátsó sorba szorulóknak is.

 

A vezetőülésbe csüccsenve már az alaptípus (Conceptline) is hihetetlenül kényelmes: mind az ülés, mind a kormány minden helyzetben állítható, így bárki játszi könnyedséggel megtalálhatja a helyes pozíciót. A műszerek, akárcsak a kocsi orra, tipikus Volkswagent sejtetnek: a háttérfényt bekapcsolva mindent beborít a VW-kban megszokott kék fény, a kapcsolók, kezelő szervek német precizitással és logikával, könnyen kézre esnek.

 

 

Csapjunk a lovak közé!

Egy autót persze igazán úgy lehet kipróbálni, ha az ember beindítja és megy vele. Az alaptípus 1,6 literes benzinmotorja hihetetlen halk és finom járás mellett, dinamikusan képes előre tolni a hatalmas kocsit. Igazán 3000 fordulat/perc fölött éli ki magát: akárcsak egy delfin az óceánban, úgy fickándozik a nagy autó a rossz magyar utakon. Apropó: rugózás. A legnagyobb kátyúkon sem haraptam el a nyelvem a négylengőkaros hátsó felfüggesztésnek köszönhetően. A váltó igazi német mestermunka: rövid úton, lötyögésmentesen jár és mindegyik fokozat hihetetlenül precízen kapcsolható. És ami már az alaptípusban is szériatartozék: mp3 funkciós, 2x20 wattos rádió; sebességszabályozó; multifunkciós kijelző, mely tájékoztat a pontos idő mellett a megtett kilométerekről, a külső hőmérsékletről, az átlagsebességről és az üzemanyag-fogyasztásról; elektromosan állítható első ablakok és tükrök; pohártartók valamennyi üléssorhoz, és még hosszan sorolhatnám. Ezt az autót hosszú utakra tervezték: néhányszáz, vagy akár ezer kilométeres út után is úgy lehet a Touran-ból kiszállni, ahogy beleült az ember. És ha valami, akkor ez a jó autó ismérve. Nosza magyarok, itt az alkalom a kibékülésre!

Német precizitás, magyar pénztárcára szabva

A családi autó egyik legfontosabb jellemzője persze az ára. A Leitold Kft.-nél most hihetetlen kedvezménnyel lehet bárkiből Touran- tulajdonos.

- Az alapmodell 1,6-os benzines most 953.000 forinttal kerül kevesebbe, így már 4.499.000 forintért hazavihető
- a dízel változat most 1.500.000 forinttal olcsóbb, így most 5.390.000 forintba kerül
- minden egyéb Touran modellre 350.000 forint kedvezményt ad a Leitold Autó, amíg a készlet tart.


És ha még ez sem elég: nyereményakció a Leitold Kft.-nél!

Aki az A Mi Otthonunk újsággal regisztráltatja magát a Leitold Autónál, nyerhet egy VW tesztautót, melyet egy teljes napra elvihet kipróbálni. Nevezni a rövidesen induló AUTÓS KÓPÉ játékban lehet.

Bővebb információ:

Leitold Kft.
1163 Budapest, Veres Péter út 3.
Tel: 403-4900
www.leitold.hu

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.