JÓ ÖTLETEK - ALAPÁRON

JÓ ÖTLETEK - ALAPÁRON

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Megtört az átok: az új VW Touran-ban mindenki jól érezheti magát.

 

 

Megtört az átok!

 

 

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Ennek legendája szerint a táltosok megátkoztak minket, amikor Szent István király feladta a pogány hitet és keresztény vallásra tért; ezer évig ellenségeskedés, viszály, feszültség kellett legyen a magyarok között, ha maguk közt voltak. Van egy jó hírem: letelt az ezer év, megtört az átok! (A harmadik dologra csak az idősek emlékezhetnek: ez a mindmáig egyetlen magyar harckocsi volt, mely a Második Világháborúban teljesített szolgálatot és szintén Turán volt a neve.) Nos, hogy a VW mérnökei mire is gondolhattak, amikor ezt a nevet adták családi egyterűjüknek, nem tudom. Bár méretei alapján akár tank is lehetne, szépsége a nőket is leveszi a lábukról.

 

 

Az autó, melyben mindenki jól érzi magát

 

 

Külsejére pillantva egyszerűen szép. Nagy mérete ellenére kecses és elegáns, visszafogott, mégis feltűnő. Elölről nézve akár Passat is lehetne, oldalról inkább kisbusz, hátulról kombi. Már első ránézésre látszik: ez az autó bármire használható! Persze, mint egy valódi családi autónál, a meglepetések odabent jönnek: a kocsi belső tere (az ülések elhelyezése) kereken ötszázféleképpen variálható! Piackutató vizsgálatok szerint a kompakt buszlimuzinokban többnyire legfeljebb öten utaznak, sok csomaggal és csak elvétve szállnak ennél többen az autóba. Így a VW Touran alaphelyzetben öt különálló ülést kap, de felárért két további ülés is rendelhető. Ezek nélkül a csomagtartó óriási, 695 literes, ami akár két nyaraláshoz is elég poggyásznak ad helyet. A középső három ülés külön mozgatható előre-hátra, vagy akár egyesével kiszedhetők, előrehajthatók; a középső szék kiszerelésével a két szélső közelebb helyezhető egymáshoz, így az ablakok mellett nagyobb tér jut a vállnak. A csomagtartóban levő két plusz ülés használaton kívül a padlóba hajtható, így minimális helyet rabol csak a bőröndöktől, és bár a szűk lábtér miatt inkább csak gyerekeknek javaslom a tartósan itt utazást, a kocsi gömbölyű farának köszönhetően akár az én fejem is kényelmesen elfér a harmadik sorban ülve.

 

 

Fontos minőségi ismérv egy családi autónál a tároló rekeszek száma. A Touranban összesen 39 helyen kereshetjük gondosan elpakolt apróságainkat, ráadásul nemcsak az első két üléssorban ülőknek jut a kényeztetésből, hanem a leghátsó sorba szorulóknak is.

 

A vezetőülésbe csüccsenve már az alaptípus (Conceptline) is hihetetlenül kényelmes: mind az ülés, mind a kormány minden helyzetben állítható, így bárki játszi könnyedséggel megtalálhatja a helyes pozíciót. A műszerek, akárcsak a kocsi orra, tipikus Volkswagent sejtetnek: a háttérfényt bekapcsolva mindent beborít a VW-kban megszokott kék fény, a kapcsolók, kezelő szervek német precizitással és logikával, könnyen kézre esnek.

 

 

Csapjunk a lovak közé!

Egy autót persze igazán úgy lehet kipróbálni, ha az ember beindítja és megy vele. Az alaptípus 1,6 literes benzinmotorja hihetetlen halk és finom járás mellett, dinamikusan képes előre tolni a hatalmas kocsit. Igazán 3000 fordulat/perc fölött éli ki magát: akárcsak egy delfin az óceánban, úgy fickándozik a nagy autó a rossz magyar utakon. Apropó: rugózás. A legnagyobb kátyúkon sem haraptam el a nyelvem a négylengőkaros hátsó felfüggesztésnek köszönhetően. A váltó igazi német mestermunka: rövid úton, lötyögésmentesen jár és mindegyik fokozat hihetetlenül precízen kapcsolható. És ami már az alaptípusban is szériatartozék: mp3 funkciós, 2x20 wattos rádió; sebességszabályozó; multifunkciós kijelző, mely tájékoztat a pontos idő mellett a megtett kilométerekről, a külső hőmérsékletről, az átlagsebességről és az üzemanyag-fogyasztásról; elektromosan állítható első ablakok és tükrök; pohártartók valamennyi üléssorhoz, és még hosszan sorolhatnám. Ezt az autót hosszú utakra tervezték: néhányszáz, vagy akár ezer kilométeres út után is úgy lehet a Touran-ból kiszállni, ahogy beleült az ember. És ha valami, akkor ez a jó autó ismérve. Nosza magyarok, itt az alkalom a kibékülésre!

Német precizitás, magyar pénztárcára szabva

A családi autó egyik legfontosabb jellemzője persze az ára. A Leitold Kft.-nél most hihetetlen kedvezménnyel lehet bárkiből Touran- tulajdonos.

- Az alapmodell 1,6-os benzines most 953.000 forinttal kerül kevesebbe, így már 4.499.000 forintért hazavihető
- a dízel változat most 1.500.000 forinttal olcsóbb, így most 5.390.000 forintba kerül
- minden egyéb Touran modellre 350.000 forint kedvezményt ad a Leitold Autó, amíg a készlet tart.


És ha még ez sem elég: nyereményakció a Leitold Kft.-nél!

Aki az A Mi Otthonunk újsággal regisztráltatja magát a Leitold Autónál, nyerhet egy VW tesztautót, melyet egy teljes napra elvihet kipróbálni. Nevezni a rövidesen induló AUTÓS KÓPÉ játékban lehet.

Bővebb információ:

Leitold Kft.
1163 Budapest, Veres Péter út 3.
Tel: 403-4900
www.leitold.hu

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Magyar Zene Háza – Európa legjobb középülete

Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. A 26 éves International Property Awards nemzetközi verseny neves szakmai díját nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítélte oda tíz különböző kategóriában a Londonban megrendezett ceremónián. A testület minden esetben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Magyar Zene Háza épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének. A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amelyről december 2-án dönt a zsűri. A Liget Budapest Projekt újabb nemzetközileg is egyedülálló fejlesztése került a világ legjobbjai közé. „Az új zenei ismeretterjesztő központ, amely egyben Budapest egyik ikonikus épülete is lesz, 2021 végén nyitja meg kapuit a látogatók előtt. A világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. Az épület háromnegyed éven belül szerkezetkész lesz” – hangsúlyozta Sághi Attila, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A Magyar Zene Háza a gazdag magyar zenei hagyományt viszi közelebb minden hazai és külföldi látogatójához a 21. századi technikán alapuló interaktív kiállításokkal, zenepedagógiai műhelyekkel, zenei és a zenéhez kötődő eseményekkel és az egykori zenepavilonok hangulatát idéző szabadtéri koncertekkel. Az épület a Városligeti-tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, a hajdan volt, évekig használaton kívüli lerobbant Hungexpo irodaházak helyén. Az eddig a látogatók elől elzárt, 10.000 négyzetméter nagyságú területen épül fel a mintegy 3.000 négyzetméter alapterületű új intézmény, így többezer négyzetméternyi, megújított zöldfelületet kapnak vissza a parkhasználók. A világhírű építész környezetbarát épülete kifejezetten törekszik arra, hogy a külső és belső tér között teremtett folytonossággal, harmonikus átmenetet alakítson ki a természetes és a mesterséges környezet között, és hogy egyben maximálisan szolgálja a ház egyedi funkciójából fakadó igényeket. Sou Fujimoto, a Magyar Zene Háza tervezője hangsúlyozta: „A Liget Budapest Projekt kivételes fejlesztés, és példaként szolgálhat a jövő városfejlesztői számára, hiszen a zöld és az épített környezet kivételes összhangját valósítja meg.” Mint mondta, nagyon izgalmas feladat volt megtervezni az épületet, mivel itt nem csak egy épületet hozunk létre, hanem aktiváljuk a park élményt is a házban. Stuart Shield, az International Property Awards elnöke kiemelte: „A Liget Budapest Projekt Európa legjelentősebb kulturális beruházása, amelynek során a nemzetközi mezőnyben is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósul meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Néprajzi Múzeum tavalyi sikere után a projekt az idén ismét eredményesen szerepel az International Property Awards széleskörű nemzetközi megmérettetésen.” A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. A nemzetközi figyelem tavaly is Európa legnagyobb kulturális beruházására irányult, mert az új Néprajzi Múzeum nemcsak Európa legjobbja, hanem a világ legjobb középülete lett az International Property Awards-on, sőt a World’s Best Architecture különdíjat is elnyerte. 2017-ben Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak. A Liget Budapest Projekt tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósuljon meg, egy vonzóbb városi parkot vehessenek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen. Nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít. www.ligetbudapest.hu  

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

Nemzeti Hauszmann Program

Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}