NOX Tomi és az indián sátor

NOX Tomi és az indián sátor

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Legyen szó akár hétköznapi bevásárlásról, családi kirándulásról, vagy kimerítő koncertturnéról, a gyorsaság, a szépség és a megbízhatóság hármasa nem luxus többé! Nagy Tamás, a Nox együttes frontembere mesélt munkáról, családról, népszerűségről és természetesen leendő új autójáról.

 

 

NT: A Peugeot a szívem csücske - most is oroszlános autót vezetek, egy 206 SW-t, ám ezt hamarosan kinőjük: Vera, a feleségem ikreket vár! Anna és Luca október végén, november elején érkezik meg, és az iker babakocsi a mostani autónkba nem férne be. Ezért döntöttünk úgy, hogy keresünk egy nagy családi járgányt. Mikor megláttam az új Partner Tepee-t, azt mondtam: kész, én szerelmes lettem! Az égvilágon mindent bele lehet pakolni, és így is

 

kényelmes benne az utazás. Régóta vagyok kapcsolatban a Peugeot Centrál Csoporttal, itt szerencsére alkalmazkodnak a „rohanó életmódhoz”. Náluk mindig az ügyfél az első és ez nekem nagyon szimpatikus.

 


Megkérdeztük Verát is, hogy mi a véleménye az új Partnerről.

V: Először picit féltem, hogy tudom-e majd vezetni ezt a nagy autót, szerencsére könnyen ment. Nagyon nagy előnye a magassága, tökéletesen belátható az út vezetés közben, és nekem ez igen fontos szempont. Én egy Peugeot 107 modellből ültem át, a két kocsi közti méretkülönbség igencsak számottevő. Ennek ellenére a Tepee-vel parkolni is meglepően könnyű, hasmagassága új tereket nyit a vezetésben. Az első próbaút után ki sem akartam szállni belőle.

NT: Ezt tanúsíthatom, alig akarta a slusszkulcsot visszaadni. Nézegettünk persze más modelleket is. Szóba került a 4007, valamint a 308 SW is, ám az új Partnernek az is nagy előnye, hogy a méreteihez és felszereltségéhez képest igen versenyképes az ára. Kipróbáltuk: a három különálló hátsó ülésnek köszönhetően a feleségem a két gyerekülés közé kényelmesen be tud ülni, sőt két kutyusunk is velünk tarthat, nem beszélve a várható sok pakkról.

Nagy változásnak néznek elébe Tamásék, ahogy a Nox is teljesen megújul. Várnak mindenkit szeretettel októberben a nagy koncerten!

Igazi PARTNER, nagy családoknak is

Azt mondom Partner, azt mondod kis-haszongépjármű. Azt mondod, kis-haszongépjármű, azt mondom, mégsem: inkább nagy családi autó. A Peugeot Partner eredetileg áruszállítónak
született, ám a francia konszern mérnökei úgy gondolták, a ma oly divatos egyterűek világában miért is ne lehetne éppen ebből nagy családi kombit kreálni - Így született meg a Tepee. A szó kerek alapú, csúcsos indián sátrat jelent. A törzsfőnökök használták, gyorsan szét lehetett szedni, és össze lehetett rakni, így a vándorló törzsek bárhová könnyen magukkal vihették. Akárcsak a ma embere a Peugeot legújabb autócsaládját, a Tepee-t.

A Partner Tepee alaptípusa 1,6-os, kilencven lóerős benzinmotorral már 3.140.000 forintért hazavihető, míg ugyanez a felszereltség a dízel változatban 3.640.000 forintba kerül. A Confort kivitelben benne van az ABS, a vezetõ és utas oldali légzsák, 2 db elektromos ablakemelő, a tolóajtó, a központi zár, a színezett üvegek és a szervokormány. Ám aki ennél is többre vágyik, választhatja a Prémium, vagy az Outdoor kivitelt is, a legdrágább 110 LE dízel Tepee ára így is alig lépi át a 4,5 millió forintot.

Az autóról bővebben „A négy keréken járó indián sátor” c. cikkünkben olvashatnak, illetve részletes felvilágosítást a Peugeot Centrál Csoport kereskedéseitől kaphatnak:

Peugeot Centrál Budapest
1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 1/a
Telefon: 1/455 1010
www.peugeotcentral.hu

Peugeot Sárkány Budapest
1194 Budapest, Nagykőrösi út 162
Telefon: 1/347 1900
www.peugeotsarkany.hu

Peugeot Centrál Debrecen
4030 Debrecen, Mikepércsi út 73/c
Telefon: 52/48 5050
www.centraldebrecen.hu

Peugeot Centrál Nyíregyháza
4400 Nyíregyháza, Debreceni út 01568/62 hrsz
Telefon: 42/46 1474
www.centralnyiregyhaza.hu

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.