Szélvihar, koccanás, lopás - mitől tartunk jobban -

Szélvihar, koccanás, lopás - mitől tartunk jobban -

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy hosszabb út során, de akár a mindennapi használatban is könnyen előfordulhat, hogy valamilyen sérülés keletkezik autónkon. A bosszúság talán valamelyest mérsékelhető, ha a helyreállítás költségeit nem nekünk kell állnunk, mert segít a casco.

 

 

 


Autóbónusz Casco
Általában a casco szóról az új és hitelből megvásárolt autó jut az eszünkbe. De sérülés, baleset, vagy legrosszabb esetben lopás nemcsak az új autókkal fordulhat elő. Az AEGON kidolgozta gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelei számára az Autóbónusz Casco biztosítást, mely újdonsága abban rejlik, hogy a három évnél idősebb használt személyautókra köthető.

Választható kockázati tényezők

A legnagyobb előnye, hogy Ön dönthet arról, mely kockázati tényezőkre szeretne biztosítást kötni. Ha például leginkább attól tart, hogy összetörik az autója, akkor lehetősége van kizárólag erre a kockázatra biztosítania gépjárművét. Ha az utóbbi időben fokozódó természeti jelenségek aggasztják, megteheti, hogy csak az elemi- és tűzkár biztosítási modult választja. Amennyiben Ön 3 - 4 éve rendelkezik casco biztosítással, és társaságunknál van a gépjármű kötelező felelősségbiztosítása, érdemes megnéznie, hogy az Autóbónuszal mennyit kellene fizetnie. A termék a [i">www.aegon.hu oldalon, valamint értékesítési partnereinknél is köthető. Kérdéseivel kapcsolatban érdeklődjön a 06/40 204 204-es telefonszámon.

Az AEGON termékei között megtalálható az Útitárs Casco biztosítás is, amely elsősorban a négy évnél fiatalabb autók casco védelmére nyújt optimális megoldást. Lehetőség van kiegészítő biztosítások megkötésére is, ezzel további védelem biztosítható gépjárműve és családja számára, így a váratlan helyzetekből fakadó kiadások nem okoznak komolyabb problémát.

Káresemény külföldön
Mire ügyeljen, ha külföldi tartózkodása során kár éri az autóját -

Jegyezzen fel minden lényeges adatot, ütközésnél a baleset körülményeit, a baleset helyét, az esetleges részvevőket, a tanúk adatait, a járművek rendszámát! Célszerű értesíteni a helyi rendőrséget, személyi sérülés esetén a mentőket is. Ne írjon alá olyan iratot, dokumentumot, amelynek nem érti a szövegét, hazaérkezés után jelentse be a káresetet a biztosítójánál! Ki kell tölteni az Európai Baleseti Bejelentőt, a nyomtatvány hátlapján található „Útmutató a Baleseti Bejelentő kitöltéséhez” alapján, vagy bármely más formában rögzíteni kell a baleset körülményeit és részvevőit. Baleset során olyannyira megsérülhet a gépkocsi, hogy nem tudja folytatni az utat. Amennyiben rendelkezik érvényes biztosítással, a biztosító megtérítheti a sérült gépjármű szállításával, vontatásával, őrzésével felmerült költségek jelentős részét.

Dönthet arról, hogy a következő kockázatok közül melyet, vagy melyeket tartja a leginkább fenyegető veszélynek, és ezekre külön-külön, de akár mindegyikre is köthet biztosítást:

- üvegkárra
- töréskárra
- elemi- és tűzkárra
- lopáskárra


Ezek mellett még:
- baleset-biztosítás
- assistance

szolgáltatással is kiegészítheti szerződését.

Jó utat kívánunk!

Aegon Magyarország
Általános Biztosító
1091 Budapest, Üllői út 1.
Tel.: 06/ 40 204 204
www.aegon.hu



Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.