TAVALYI ÁRAKON MÉG TÖBB KEDVEZMÉNNYEL

TAVALYI ÁRAKON MÉG TÖBB KEDVEZMÉNNYEL

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

AZ AUTÓSOKNAK HAMAROSAN DÖNTENIÜK KELL ARRÓL, HOGY 2009-RE MELYIK BIZTOSÍTÓNÁL KÖSSÉK MEG KÖTELEZÕ GÉPJÁRMÛ-FELELÕSSÉGBIZTOSÍTÁSUKAT. AZ AEGON MAGYARORSZÁG BIZTOSÍTÓ JÖVÕ ÉVI DÍJAIRÓL ÉS AZ ÜGYFELEK ÁLTAL ELÉRHETÕ KEDVEZMÉNYEKRÕL PAPP LÁSZLÓNÉT, A TÁRSASÁG GÉPJÁRMÛ-BIZTOSÍTÁSOK ÜZLETÁGÁNAK IGAZGATÓJÁT KÉRDEZTÜK.

 

 

Milyen évet zár idén az AEGON a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacán?

 

 

Rendkívül sikeresnek ígérkezik a 2008-as év, úgy számolunk, idén mintegy negyedmillió ügyfél biztosítja nálunk autóját. Ez a magas szám - a jó és biztonságos szolgáltatáson felül - annak is köszönhető, hogy a családosok számára jelentős gyermekkedvezményt kínálunk, de a közel 2,5 millió lakossági ügyfelünk közül is sokan választották társaságunk kötelező gépjármű-biztosítását, mivel ezt is 30 százalékos díjkedvezménnyel honoráltuk.

Milyen tarifákkal és kedvezményekkel készülnek a 2009-es évre?

Az AEGON jövő évi díjai az előző évi tarifákat tükrözik majd. A legkedvezőbb díjakkal továbbra is a családosokat és a hűséges AEGON-ügyfeleket várjuk, ők 40 százalékos, illetve 30 százalékos kedvezményt érhetnek el nálunk. Az apróbb változtatások közül azért érdemes kiemelni, hogy a balesetmentes autósok előnybe kerülnek a renitens károkozókkal szemben, illetve, hogy azok, akik a kötelezőjük mellé más biztosításukat is az AEGON-nál kötik, extra kedvezményt kapnak. Akik például idén novemberben, decemberben hozzánk szerződnek, azoknak jövőre a casco biztosításukat is érdemes lesz az AEGON-nál kötniük. Ha például valaki márciusban a cascóját is átköti a kötelező mellé (amikor a casco évfordulója esedékes), akkor elismerjük a máshol szerzett kármentességet azonnali kedvezményként, s emellett a kötelező biztosításának az év végéig hátralévő díjából is elengedünk további 10 százalékot. A flottaszerződésekért folyó, irreálisan alacsony díjakkal operáló árversenybe azonban továbbra sem szállunk be, ahogyan eddig, úgy jövőre is a privát ügyfelekre fókuszálunk

A kötelezőjüket az AEGON-nál megkötő autósok szerződhetnek Autóbónusz biztosításra is. Miben különbözik ez a termék a hagyományos cascótól?

Autóbónusz cascót a legalább 4 éves gépjárművekre lehet kötni. A biztosítás lényege, hogy elemeire bontható, így az ügyfeleknek lehetőségük van arra, hogy csak az igényeiknek és lehetőségeiknek megfelelő elemeket vásárolják meg. Ez azt jelenti, hogy akár egészen szűk kockázatra, például elemi kárra is köthető biztosítás. Az Autóbónuszt töréskárra, elemi- és tűzkárra, lopáskárra, üvegtörésre, balesetbiztosításra, és Assistance-ra (melyben együttműködő
partnerünk az Autohomea Europe Assistance), vagy ezek bármilyen kombinációjára lehet kötni. A töréskár, valamint az elemi- és tűzkár esetén „Limit” kedvezményt is lehet választani, amely 20 százalékos díjkedvezményt biztosít - ebben az esetben a kárrendezési összeget. Az Autóbónusz díjának meghatározása egyébként nagyon hasonló a kötelező biztosításéhoz, ugyanis a forgalmi engedély adatai alapján történik. (A tarifa a gépkocsi gyártmányától és hengerűrtartalmától, valamint a szerződő életkorától és állandó lakcímétől, illetve az önrész mértékétől függ.) A gépjárművek korának emelkedésével csökken az Autóbónusz díja.

A kötelező biztosítások megkötésekor ugyan lényeges a díj mértéke, ám legalább ennyire fontos az is, hogy mire számíthatunk baj esetén. Mit kínál az AEGON az autósoknak ebből a szempontból?

Az AEGON immár tíz éve, Magyarországon elsőként olyan gépjármű kárrendezést épített ki, amely gyorsaságát, hatékonyságát, korrektségét tekintve példaértékű nemcsak itthon, hanem egész Európában. A 06/40-204-204-es központi információs telefonszámon - de akár faxon vagy az interneten - befutó kárbejelentések vételét követően, független gépjármű-kárszakértőink 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, illetve amennyiben a gépjármű szakműhelyben található, az illetékes javítóval is. Az AEGON mintegy 350, elsősorban márkaképviseleti szervizzel áll szerződéses jogviszonyban, ezek a szerződések biztosítják a minőségi munkát, valamint lehetővé teszik, hogy ügyfeleink mentesüljenek a javítás költségének előzetes megfinanszírozásától. A digitális fotódokumentációval, kalkulációval ellátott, feldolgozott káranyag 48 órán belül elektronikus úton jut el a kárrendező egységhez, amely - az ellenőrzés és az esetlegesen hiányzó iratok pótlása után - haladéktalanul elutalja a jóváhagyott kártérítési összeget. Ennek köszönhetően - az elmúlt három év kimutatásai alapján - a károsultak a káresemény bejelentésétől számított jellemzően 6-7, az átlagot tekintve 12,5 munkanap alatt hozzájutnak a kártérítéshez. A későbbiekben esetlegesen benyújtott egyéb, járulékos költségek és a számlák különbözetének számfejtése, feldolgozása és utalása a beérkezést követő egy-két munkanap alatt szintén megtörténik.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.