A végtelen ígérete

A végtelen ígérete

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról, idén márciusban a Genfi Autószalonon írt alá szerződést az Infiniti Europe-pal Gablini Gábor, a Gablini Cégcsoport tulajdonosa. Meglepő lehet ez a recesszió közepén, amikor az autóipar ilyen mélységes válságban van, ám Gablini célja az új márkával az, hogy valami mást, a negatív helyzetben valami pozitívot mutassanak.

 

 

A megállapodás szerint az Infiniti magyarországi központja Budaörsön épül fel 2009 decemberéig, de a Váci úton is lesz bemutatótermük, amely még májusban megnyitja kapuit. Gablini Gábor reményei szerint az első évben 60-80 Infinitit értékesítenek, majd öt év alatt legalább 200-300 darabra emelkedhet az éves értékesítési darabszám.

 

 

Infititi: a Végtelen A Nissan csoport részeként 1989-ben kezdődött meg az Infiniti márka gyártása és forgalmazása az Egyesült Államokban; jelenleg tizenöt országban több mint 230 kereskedő értékesíti. Jürgen Schmitz, az Infiniti Europe Közép Európai Régió vezetője arról tájékoztatott, hogy Magyarországon egyelőre két típus lesz kapható: az EX37 hobbiterepjáró motorházfedele alá 320 lóerős, 3,7 literes V6-os benzinmotor került, míg az FX50 csúcsmodellt 5 literes, 390 lóerős, 500 Nm maximális nyomatékú V8-as benzines hajtja majd, amellyel olyan luxusterepjárók ellenfele lehet, mint a BMW X5, a Mercedes-Benz M-osztály és a Porsche Cayenne S. Az intelligens összkerékhajtás és a hétfokozatú automata az EX37 szabadidős terepjárónál alapfelszerelés. De a dízelautók kedvelőit sem hagyja cserben az Infiniti; még az idén bevezetik a V6-os dízel erőforrást, sőt, 2010-től állítólag hibrid modelljük is lesz.

 

 

Az Infiniti szó jelentése: végtelen. A „Total Ownership Experience” program is végtelen kényeztetést jelent a luxusautók tulajdonosainak: Budapest 250 kilométeres körzetében kiszállítják az autókat, sőt, karbantartás esetén, csereautót biztosítva a tulajdonos lakásáról viszik el a szervizelendő autókat. Az Európai Mobilitási Segítség szintén egyedülálló szolgáltatás: nem autóra, hanem személyre szól, azaz ha más autóval robban le az Infiniti-tulajdonos bárhol Európában, a „sárgaangyalok” azonnal a segítségére kelnek.

 

 

 

…és aki importálja „A Gablini cégcsoport a húsz éves autóiparban eltöltött meghatározó szerepének, valamint a magas színvonalú szolgáltatásainak köszönheti azt a megtisztelő feladatot, hogy a magyar közönséggel megismertetheti az Infiniti márkát” - mondta el Gablini Gábor, a cégcsoport tulajdonosa.
A Gablini cégcsoport sikertörténete 1989-ben kezdődött, hiszen az országban elsőként kezdte el forgalmazni a Peugeot márkát. 2006-tól bővítette palettáját a Nissan modelljeivel, 2007-ben pedig a Kia-val. A cégcsoport dinamikus fejlődését mutatja, hogy az immáron öt telephelyen 165 főt foglalkoztató vállalkozás az elmúlt évben 1650 új és 600 használt autót értékesített Magyarországon. Tavalyi árbevételük 8 milliárd forint volt, ami jelentősen meghaladja a 2007-es 6,5 milliárd forintot.
A cég tulajdonosa elmondta, hogy miközben idén egyre inkább érzik a gazdasági válság hatását az értékesítés csökkenésében, a prémium kategóriában ez a hatás egyelőre nem mutatkozik. Gablini tehát bízik az Infiniti hazai sikerében, szurkolunk, hogy bejöjjenek a jóslatai.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.