FÉM FATÁL

FÉM FATÁL

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Smink, frizura, öltözék, kiegészítők… Minden számít a Fém Fatál nevű autós túraversenyben, amelyet hölgyek számára írtak ki, 2010 május 8.-ára. Persze nem zárják ki a férfiakat sem, de ők csak navigátorként vagy utasként vehetnek részt a megmérettetésben, mert a volánnál igazi NÕnek kell ülnie!

 

 

Most szombaton veterán autókba és kabriókba pattannak a kalandvágyó hölgyek, de nem csak amúgy lábat lógatni, szemeket forgatni és folyton beleszólni a párjuk vezetésébe: Igazi kihívások elé néz az a 30 amazon, aki benevezett a Budapest-Kecskemét közötti versenybe. Nem a gyorsaság számít (tekintve, hogy a mezőny közúton halad végig), kell hozzá ügyesség, rátermettség és jó adag humorérzék is…
Hogy miért Fém Fatál - A francia femme fatale meghatározás, vagyis a végzet asszonya adta az ihletet névadáskor. Az egynapos kihívás alatt lesznek út mentén elrejtett számok és betűk, amelyeket össze kell írni, persze sorrendben. Tréfás tesztlapok, dobókockavetés, a kocsi adatainak megbecsülése mellett ügyességi játékok (gólyalábazás, íjászat, patkó- és gumicsizmadobás, szintidőre teljesítendő talicskatolás) várnak a versenyzőkre. A "Fatál is véletlen" jelszó jegyében sok szerep jut majd a pillanatnyi szerencsének. Akik mindketten a gyengébbik nemet képviselik, vagyis a vezető és a navigátor is nő, azok előnyt élveznek a kiértékeléskor. Külön kérés volt a rendezők részéről, hogy szerepet kapjanak a nőiességet kifejező kellékek: sminkelés, frizura, megjelenés, táskák, kendők.
Ez az egész persze nem csak a versenyzőknek jó, hanem az útvonal mellett élőknek, illetve arra járóknak is! A látványosságot (természetesen a hölgyek mellett) a járgányok jelentik: oldtimerekből, youngtimerekből, különféle kabriókból áll össze a mezőny!
A Várban lévő Hiltonban lesz a regisztráció, a reggeli elfogyasztása és némi rajtszám ragasztást követően 3/4 9-kor rajtol el az első autó, ami a mezőny legkisebbje és egyben legöregebbje. A német gazdasági csoda az ötvenes évek közepétől lehetővé tette, hogy motorkerékpárról autóba, pontosabban autócskákba üljenek az emberek. Ennek egyik jeles képviselője az az 1957-es BMW 600-as, melynek teljes elejét ki kell nyitni, hogy vezetője beszállhasson. A becses ritkaság tulajdonosa Dr. Solymosi Tünde, akinek régi álmát valósította meg a csöppség megszerzése. Utastársa Dr. Máté Kinga lesz, akivel bizony korán kell felkelniük, mert mindhárman Győrből érkeznek a megmérettetésre.
Természetesen a többi induló között is találunk érdekességeket és ritkaságokat. Egy 1967-es Citroën DS Cabrio Usine-t, amiből csupán pár példány készült, ezt Bata Éva dirigálja majd a 250km-es útvonalon. Egy rallibajnokot is felvonultat a mezőny: Sándor István navigátorként érdemelte ki hajdanán a címet. Most lánya, Sándor Fruzsina vezeti a papa 36 éves, korhűen felújított Skoda 110 Rallye Gruppe 2-es bajnok versenyautót. Hogy ki olvassa majd az itinert - Gondolhatják...
Az angol autógyártást egy-egy MG, Triumph és Lotus sportkocsik mellet Minik és Morganek képviselik, míg Németország révén az elmaradhatatlan Mercedesek farvizén egy Derrick felügyelős és egy élénkzöld BMW, két sárga NSU és egy Volkswagen Karmann Ghia állnak a rajtnál. A francia trikolor mögé négy különböző Citroën modell áll, melyek egyike egy CV2-es, vagyis "Kacsa" alvázra épített Burton sportautócska. A legnagyobb járgány, az 1972-es Ford Mustang árnyékában majdhogy nem lábhajtósnak tűnik az útjainkról lassan eltűnő kispolszki, a 126-os. A mai technikákkal BMW, Mercedes és Audi kabriók színesítik az összképet.
A Várból lefelé a Széna tér irányába haladnak majd a női uralom alatt álló négykerekűek, hogy aztán az Árpád hídon keresztezve a Dunát, az M3-asról csatlakozzanak az M0-ásra, egészen Nagytarcsáig.
A budapesti rajt után először Kóka fogadja a versenyzőket, majd a sok és szép virágairól ismert Csemőre gurulnak be a percenként indított autócsodák. Kecskeméten a Polgármesteri Hivatal előtt lehet majd megnézni a részvevőket, ahová 12.20 körül fut be az első. Az ország legismertebb postafiókjáról híres Ladánybenén lesz az ebéd utáni első megálló, majd Sarlóspusztán feladatok várnak a hölgyekre. A cél a Lajosmizse határában álló Öreg Tanya, ahol szembe kell nézni az utolsó kihívásokkal. Az útvonalon itinerből, vagyis a rallisoktól ismert módon tájékozódik a több mint harminc női sofőr.
A versenyt - hagyományteremtő szándékkal - először tavaly tavasszal írták ki, és mivel elismerő visszajelzések érkeztek a szervezőkhöz, újra meghirdették az eseményt. Reméljük, minél több érdeklődőt sikerült a megállópontokra csábítani!
Részletek: www.femfatal.hu

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.