Így gyere ki jól a kormánymű javításából

Így gyere ki jól a kormánymű javításából

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy kormánymű-felújító cég olyan, mint egy építési vállalkozó. Nehéz jót találni. A legtöbb ember életében az autó olyan, mint az otthon. Egy van belőle. Egy kormánymű meghibásodás sosem jön jókor, hasonlatos egy vízvezeték-duguláshoz. A hátunk közepére sem kívántuk, de azonnali időt és figyelmet követel meg.

igygyerekijolakormanymu 720


Legtöbben naponta használjuk az autónkat, már pár napos nélkülözés is komolyabb átszervezést igényel, ha egy család több tagját is érinti a hiánya. A jó hír az, hogy egy-két nap alatt orvosolhatjuk ezt a problémát, ha jól informáltak vagyunk ebben a kérdésben.

Az alábbi néhány szempont figyelembevételével könnyen és gyorsan magunk mögött tudhatjuk a javíttatást!

  1. Ebben az esetben kerüljük el a bontókat!
    Nem igazán szerencsés bontott alkatrészt vásárolnunk, ha kormányműről van szó. Nem lehetünk biztosak benne, hogy a belsejében lévő kopó alkatrészek megfelelő állapotban vannak-e, hiszen kívülről nem látszódnak. Ha a beszerelés után kiderül, hogy a kormánymű nem megfelelően működik, már nincs mit tennünk, nem vihetjük vissza a bontóba. Jobban járunk, ha megspóroljuk magunknak ezt a plusz kört, és más megoldást keresünk. Válasszuk inkább a kormánymű-felújítást, vagy vásároljunk olyan alkatrészt, amire garanciát vállalnak!

  2. Hogyan találjunk megfelelő szakembert?
    Szerencsések vagyunk, ha van valaki a közvetlen környezetünkben, barát, kolléga, aki ajánlani tud nekünk egy megbízható szervokormány-javító céget, de a legtöbb esetben ez nincs így. Kormánymű-felújításra viszonylag ritkán kerül sor, ezért nem vagyunk naprakészek jó szakemberekből. Az interneten található nyilvános visszajelzésekből viszont nagyon sok információt szerezhetünk: már eleve bizalomra ad okot, ha egy cég láthatóvá teszi bárki számára a róla írt véleményeket. Szánjunk rá egy kis időt, és olvassuk el, hogyan értékelték mások az adott cégeket! Időt és pénzt nyerünk vele, ha elsőre megfelelő kezekbe kerül az autónk.

  3. Csak számlásan, nehogy a végén kétszer fizessünk!
    A számlához minden esetben ragaszkodjunk! Számla nélkül érvényesíthető garancia sincsen! Ha pár hónap múlva a sors újra az életünkbe hozza a kormánygép meghibásodását, akkor derül csak ki, hogy a számla mennyire jó is hogy megvan. A számla egyenlő garancialevél. Menjünk elsőre biztosra, és tudjuk, hogy érvényes garanciával rendelkezünk.

  4. Ki- és beszerelés. Kinek a költsége?
    A szervorendszer ki- és beszerelése egy egyszeri költség, ami bennünket terhel, abban az esetben, ha a kormánymű-javítás elsőre tökéletesen sikerül. Akkor merül fel kérdés, ha a használatba vételkor kiderül, hogy az alkatrész további javításra szorul. Ilyenkor újra ki kell szerelni az autóból a kormányművet, és ez újabb költséget jelent. Létezik olyan cég, aki erre a területre is garanciát vállal, és nem az ügyfélnek kell fizetnie újból a ki-, beszerelés költségeit.

  5. Megfelelő minőség, minimum 1 év garancia!
    Keressünk olyan céget, amely legalább 1 év garanciát vállal a javításra! Egy alapos, minden részletre kiterjedő felújítás után minimum 1 évig hibátlanul kell működnie az alkatrésznek. Egy 6 hónapig terjedő garancia nem ad túl sok okot a bizalomra, semmiképp ne érjük be egy évnél rövidebb idővel!

  6. Hogyan oldjuk meg a szállítást?
    Az oda- és visszaszállítás költségeit egy kis utánjárással szintén megspórolhatjuk, hiszen létezik már olyan cég, aki az otthonunkhoz jön a javítandó kormánygépért, majd a munka befejeztével vissza is szállítja, teljesen ingyen! Nekünk csak azzal kell törődnünk, hogy a kormánymű megfelelően be legyen csomagolva, hogy biztonságosan szállítható legyen. Nem kell sorban állnunk a postán, nem kell feladóvevényt töltögetnünk, csak átadjuk a csomagot a futárcégnek.

  7. Felújított kormányműre új gumiharangot!
    Egy elhasználódott gumiharang felelős lehet a kormánymű meghibásodásáért, ezért feltétlenül fontos, hogy a felújítás során új gumiharangot kapjon az alkatrész. Mindenképpen kérdezzünk rá, hogy ez benne van-e az árban! A kopott gumiharang beengedi a szennyeződést a kormánymű belsejébe, és ez újabb meghibásodáshoz vezethet!
    Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, biztosan a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Sok szerencsét kívánunk!

  8. Ha a fogasléc cserére kerül a sor, meg tudják oldani?
    Sajnos sokszor a fogasléc a menthetetlenségig kopik. Ennek cseréjét az országban csupán egy-két cég tudja csak megoldani. Ha éppen olyan kormányműves céget választottunk, amely nem, akkor bizony rábeszél bennünket egy új kormánymű megvásárlására. Ez viszont már a felújítás árának a háromszorosa is lehet. Ellenben, ha a megfelelő szervizt választjuk, lehet, hogy lesz néhány ezer forint többletköltségünk, de még mindig bőven jobban járunk, mintha a kormánymű teljes cseréjére került volna sor.

Forrás:
vezess.hu - kormánymű felújítás – ezt tudd

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Magyar Zene Háza – Európa legjobb középülete

Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. A 26 éves International Property Awards nemzetközi verseny neves szakmai díját nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítélte oda tíz különböző kategóriában a Londonban megrendezett ceremónián. A testület minden esetben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Magyar Zene Háza épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének. A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amelyről december 2-án dönt a zsűri. A Liget Budapest Projekt újabb nemzetközileg is egyedülálló fejlesztése került a világ legjobbjai közé. „Az új zenei ismeretterjesztő központ, amely egyben Budapest egyik ikonikus épülete is lesz, 2021 végén nyitja meg kapuit a látogatók előtt. A világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. Az épület háromnegyed éven belül szerkezetkész lesz” – hangsúlyozta Sághi Attila, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A Magyar Zene Háza a gazdag magyar zenei hagyományt viszi közelebb minden hazai és külföldi látogatójához a 21. századi technikán alapuló interaktív kiállításokkal, zenepedagógiai műhelyekkel, zenei és a zenéhez kötődő eseményekkel és az egykori zenepavilonok hangulatát idéző szabadtéri koncertekkel. Az épület a Városligeti-tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, a hajdan volt, évekig használaton kívüli lerobbant Hungexpo irodaházak helyén. Az eddig a látogatók elől elzárt, 10.000 négyzetméter nagyságú területen épül fel a mintegy 3.000 négyzetméter alapterületű új intézmény, így többezer négyzetméternyi, megújított zöldfelületet kapnak vissza a parkhasználók. A világhírű építész környezetbarát épülete kifejezetten törekszik arra, hogy a külső és belső tér között teremtett folytonossággal, harmonikus átmenetet alakítson ki a természetes és a mesterséges környezet között, és hogy egyben maximálisan szolgálja a ház egyedi funkciójából fakadó igényeket. Sou Fujimoto, a Magyar Zene Háza tervezője hangsúlyozta: „A Liget Budapest Projekt kivételes fejlesztés, és példaként szolgálhat a jövő városfejlesztői számára, hiszen a zöld és az épített környezet kivételes összhangját valósítja meg.” Mint mondta, nagyon izgalmas feladat volt megtervezni az épületet, mivel itt nem csak egy épületet hozunk létre, hanem aktiváljuk a park élményt is a házban. Stuart Shield, az International Property Awards elnöke kiemelte: „A Liget Budapest Projekt Európa legjelentősebb kulturális beruházása, amelynek során a nemzetközi mezőnyben is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósul meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Néprajzi Múzeum tavalyi sikere után a projekt az idén ismét eredményesen szerepel az International Property Awards széleskörű nemzetközi megmérettetésen.” A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. A nemzetközi figyelem tavaly is Európa legnagyobb kulturális beruházására irányult, mert az új Néprajzi Múzeum nemcsak Európa legjobbja, hanem a világ legjobb középülete lett az International Property Awards-on, sőt a World’s Best Architecture különdíjat is elnyerte. 2017-ben Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak. A Liget Budapest Projekt tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósuljon meg, egy vonzóbb városi parkot vehessenek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen. Nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít. www.ligetbudapest.hu  

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

Nemzeti Hauszmann Program

Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}