Így gyere ki jól a kormánymű javításából

Így gyere ki jól a kormánymű javításából

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy kormánymű-felújító cég olyan, mint egy építési vállalkozó. Nehéz jót találni. A legtöbb ember életében az autó olyan, mint az otthon. Egy van belőle. Egy kormánymű meghibásodás sosem jön jókor, hasonlatos egy vízvezeték-duguláshoz. A hátunk közepére sem kívántuk, de azonnali időt és figyelmet követel meg.

igygyerekijolakormanymu 720


Legtöbben naponta használjuk az autónkat, már pár napos nélkülözés is komolyabb átszervezést igényel, ha egy család több tagját is érinti a hiánya. A jó hír az, hogy egy-két nap alatt orvosolhatjuk ezt a problémát, ha jól informáltak vagyunk ebben a kérdésben.

Az alábbi néhány szempont figyelembevételével könnyen és gyorsan magunk mögött tudhatjuk a javíttatást!

  1. Ebben az esetben kerüljük el a bontókat!
    Nem igazán szerencsés bontott alkatrészt vásárolnunk, ha kormányműről van szó. Nem lehetünk biztosak benne, hogy a belsejében lévő kopó alkatrészek megfelelő állapotban vannak-e, hiszen kívülről nem látszódnak. Ha a beszerelés után kiderül, hogy a kormánymű nem megfelelően működik, már nincs mit tennünk, nem vihetjük vissza a bontóba. Jobban járunk, ha megspóroljuk magunknak ezt a plusz kört, és más megoldást keresünk. Válasszuk inkább a kormánymű-felújítást, vagy vásároljunk olyan alkatrészt, amire garanciát vállalnak!

  2. Hogyan találjunk megfelelő szakembert?
    Szerencsések vagyunk, ha van valaki a közvetlen környezetünkben, barát, kolléga, aki ajánlani tud nekünk egy megbízható szervokormány-javító céget, de a legtöbb esetben ez nincs így. Kormánymű-felújításra viszonylag ritkán kerül sor, ezért nem vagyunk naprakészek jó szakemberekből. Az interneten található nyilvános visszajelzésekből viszont nagyon sok információt szerezhetünk: már eleve bizalomra ad okot, ha egy cég láthatóvá teszi bárki számára a róla írt véleményeket. Szánjunk rá egy kis időt, és olvassuk el, hogyan értékelték mások az adott cégeket! Időt és pénzt nyerünk vele, ha elsőre megfelelő kezekbe kerül az autónk.

  3. Csak számlásan, nehogy a végén kétszer fizessünk!
    A számlához minden esetben ragaszkodjunk! Számla nélkül érvényesíthető garancia sincsen! Ha pár hónap múlva a sors újra az életünkbe hozza a kormánygép meghibásodását, akkor derül csak ki, hogy a számla mennyire jó is hogy megvan. A számla egyenlő garancialevél. Menjünk elsőre biztosra, és tudjuk, hogy érvényes garanciával rendelkezünk.

  4. Ki- és beszerelés. Kinek a költsége?
    A szervorendszer ki- és beszerelése egy egyszeri költség, ami bennünket terhel, abban az esetben, ha a kormánymű-javítás elsőre tökéletesen sikerül. Akkor merül fel kérdés, ha a használatba vételkor kiderül, hogy az alkatrész további javításra szorul. Ilyenkor újra ki kell szerelni az autóból a kormányművet, és ez újabb költséget jelent. Létezik olyan cég, aki erre a területre is garanciát vállal, és nem az ügyfélnek kell fizetnie újból a ki-, beszerelés költségeit.

  5. Megfelelő minőség, minimum 1 év garancia!
    Keressünk olyan céget, amely legalább 1 év garanciát vállal a javításra! Egy alapos, minden részletre kiterjedő felújítás után minimum 1 évig hibátlanul kell működnie az alkatrésznek. Egy 6 hónapig terjedő garancia nem ad túl sok okot a bizalomra, semmiképp ne érjük be egy évnél rövidebb idővel!

  6. Hogyan oldjuk meg a szállítást?
    Az oda- és visszaszállítás költségeit egy kis utánjárással szintén megspórolhatjuk, hiszen létezik már olyan cég, aki az otthonunkhoz jön a javítandó kormánygépért, majd a munka befejeztével vissza is szállítja, teljesen ingyen! Nekünk csak azzal kell törődnünk, hogy a kormánymű megfelelően be legyen csomagolva, hogy biztonságosan szállítható legyen. Nem kell sorban állnunk a postán, nem kell feladóvevényt töltögetnünk, csak átadjuk a csomagot a futárcégnek.

  7. Felújított kormányműre új gumiharangot!
    Egy elhasználódott gumiharang felelős lehet a kormánymű meghibásodásáért, ezért feltétlenül fontos, hogy a felújítás során új gumiharangot kapjon az alkatrész. Mindenképpen kérdezzünk rá, hogy ez benne van-e az árban! A kopott gumiharang beengedi a szennyeződést a kormánymű belsejébe, és ez újabb meghibásodáshoz vezethet!
    Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, biztosan a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Sok szerencsét kívánunk!

  8. Ha a fogasléc cserére kerül a sor, meg tudják oldani?
    Sajnos sokszor a fogasléc a menthetetlenségig kopik. Ennek cseréjét az országban csupán egy-két cég tudja csak megoldani. Ha éppen olyan kormányműves céget választottunk, amely nem, akkor bizony rábeszél bennünket egy új kormánymű megvásárlására. Ez viszont már a felújítás árának a háromszorosa is lehet. Ellenben, ha a megfelelő szervizt választjuk, lehet, hogy lesz néhány ezer forint többletköltségünk, de még mindig bőven jobban járunk, mintha a kormánymű teljes cseréjére került volna sor.

Forrás:
vezess.hu - kormánymű felújítás – ezt tudd

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új városrész születik: Déli Városkapu

Új mérföldkőhöz érkezett Budapest fejlesztése. 2018. december 19-én kihirdették a Déli Városkapu – Budapest Diákváros Fejlesztési Program nemzetközi tervpályázatának eredményét. Dél-Pesten és Észak-Csepelen az utóbbi évtizedek egyik legfontosabb, legnagyobb magyarországi városfejlesztésének előkészítő munkái indultak meg. Az első díjat a norvég SNØHETTA tervezőiroda nyerte el, amely számos nemzetközi megbízása mellett a svéd egyetemváros, Umea kulturális negyedének megálmodója is volt. Új mérföldkőhöz érkezett Budapest fejlesztése. 2018. december 19-én kihirdették a Déli Városkapu – Budapest Diákváros Fejlesztési Program nemzetközi tervpályázatának eredményét. Dél-Pesten és Észak-Csepelen az utóbbi évtizedek egyik legfontosabb, legnagyobb magyarországi városfejlesztésének előkészítő munkái indultak meg. Az első díjat a norvég SNØHETTA tervezőiroda nyerte el, amely számos nemzetközi megbízása mellett a svéd egyetemváros, Umea kulturális negyedének megálmodója is volt. Új városrész születik: több ezer fős egyetemváros épül, alulhasznosított barnamezős területek újulnak meg. Sport- és rekreációs létesítmények – a többi között egy 15 ezer férőhelyes atlétikai központ, evezőspálya és extrém park – épülnek, széles körű sport- és szabadidős lehetőségeket kínálva a Diákváros lakóinak, a helyi lakosságnak és a tágabb városi térség lakóinak. A Diákváros a magyar felsőoktatás profilját évtizedekre fogja meghatározni, sportlétesítményei egyszerre biztosítják majd a magyar élsport és a lakosság szabadidős sportolását – fogalmazott Fürjes Balázs államtitkár, a tervpályázat bírálóbizottságának elnöke az eredményhirdetést követően. A Déli Városkapu projekt célja a korábban elhanyagolt észak-csepeli és dél-pesti övezet megújításával egy olyan városnegyed kialakítása, amely új jelentőséget ad a korábban csak részben kihasznált, értékes övezetnek – mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra, humán főpolgármester-helyettes. Hozzátette: a kormány és a főváros a tervezési feladatok megvalósítására olyan pályaműveket várt, amelyek a Duna, a Rákóczi híd, a Könyves Kálmán körút, a Soroksári út és a Weiss Manfréd út által határolt, mintegy 135 hektáros terület beépítésének átfogó tervezésére irányulnak. A Déli Városkapu projekt illeszkedik a főváros jövőkép-stratégiájába – fogalmazott a főpolgármester-helyettes, emlékeztetve arra, hogy a Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepciót most aktualizálja a nemrégiben megalakult Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a koncepció elfogadásánál pedig a főpolgármesternek vétójoga van. Észak-Csepel és Dél-Pest soroksári Duna-ága mentén olyan élhető, egészségtudatos városfejlesztés indul, amelyben a „zöld megoldások", parkfejlesztés és a Duna-part rendbe tétele és élhetővé alakítása kerül előtérbe, továbbá műemlék és helyi védettségű épületek kerülnek felújításra. A 2018. július 5-én kiírt meghívásos tervpályázatra 17 pályamű érkezett, az első díjat a - többek között - Calgary-i központi könyvtárat, a norvég nemzeti operaházat, valamint a svéd egyetemváros, Umea kulturális központját is tervező SNØHETTA tervezőiroda nyerte el. A világszerte több mint 200 munkatársat foglalkoztató, oslói székhelyű építészműhelynek irodái vannak többek között Párizsban, New York-ban, San Franciscóban és Innsbruckban, a tervpályázaton a cég innsbrucki irodája indult. (A látványtervek megtekinthetők itt, itt és itt.) A zsűri értékelése szerint a nyertes pályamű megfelel annak az elvárásnak, hogy Dél-Pest és Észak-Csepel jelenleg elhanyagolt és ezért kevesek által látogatott Duna-partja, nagy szabad területei bekapcsolódjanak a dinamikusan fejlődő Budapest vérkeringésébe. Az új parkok, közösségi terek és sportlétesítmények egyszerre szolgálják a sportolókat és a sportolni, kikapcsolódni, családi programokra vágyó budapestieket.  

Európa legjobb szabadidős épülete: Pannon Park Biodóm

A decemberi International Property Awards rangos nemzetközi ingatlanszakmai díjátadón a Néprajzi Múzeum új épületén kívül a Fővárosi Állat- és Növénykert legnagyobb szabású fejlesztését is elismeréssel illeték, a Pannon Park Biodómot választották ugyanis Európa legjobb szabadidős épületének. A decemberi International Property Awards rangos nemzetközi ingatlanszakmai díjátadón a Néprajzi Múzeum új épületén kívül a Fővárosi Állat- és Növénykert legnagyobb szabású fejlesztését is elismeréssel illeték, a Pannon Park Biodómot választották ugyanis Európa legjobb szabadidős épületének. A Paulinyi-Reith & Partners immár az ötödik International Property Awards elismerését szerezte meg a Pannon Park Biodóm saját tervezésű projektjével. A Pannon Park a Kárpát-medence ősi élővilágát eleveníti fel a világ legkorszerűbb állattartó megoldásainak segítségével, s az ennek részeként megvalósuló Biodóm tervezésekor a teljes körű látogatói élmény megteremtése, a lehető legoptimálisabb és legracionálisabb megépíthetőség és üzemeltethetőség érdekében a legújabb technológiákat és tervezési eszközöket alkalmaztuk” – emelte ki Dr. Reith András fenntarthatóságért felelős igazgató. Lágy íveivel lankás dombként simul környezetébe a városba költöztetett ősi állat- és növényvilágnak otthont adó Biodóm, amelynek oldalán zöld növények törnek a nap felé, míg tetejét nagyrészt fényáteresztő felület borítja. A buborékba zárt világ egy szubtrópusi klímájú, állatokkal és növényekkel benépesített közösségi tér lesz, mely több mint 17000 m2 alapterületet foglal magába. A tervezők koncepciója alapján egy olyan dombszerű csarnokszerkezet épül, amely szabályozott élőház jellegű klímával rendelkezik. Sőt, minden évszakban képes bemutatni egy zárt ökoszisztémaként működő világot, ami azért is jó, mert a Biodóm flórája és faunája a lehető legtermészetesebb környezeti feltételek között létezhet majd. A Biodóm építkezése jól halad, decembertől már látogatható a Fővárosi Állat- és Növénykert cápasuli elnevezésű új létesítménye is, amely hatalmas tengeri medence a Pannon Park kiszolgálásához szükséges. Eddig az állatkert nem rendelkezett, sőt, ez Magyarországon a második legnagyobb állattartásra alkalmas medence, ahol a fiatal cápák az egymással és más halakkal való együttélést tanulják meg, hogy később, a Pannon Park több mint 2 millió literes tengeri akváriumának medencéjében megfelelő módon tudjanak majd létezni, ahová átlagosan a kétméteres hosszt elérő állatok kerülnek majd át. {igallery id=4799|cid=1003|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}