Így gyere ki jól a kormánymű javításából

Így gyere ki jól a kormánymű javításából

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy kormánymű-felújító cég olyan, mint egy építési vállalkozó. Nehéz jót találni. A legtöbb ember életében az autó olyan, mint az otthon. Egy van belőle. Egy kormánymű meghibásodás sosem jön jókor, hasonlatos egy vízvezeték-duguláshoz. A hátunk közepére sem kívántuk, de azonnali időt és figyelmet követel meg.

igygyerekijolakormanymu 720


Legtöbben naponta használjuk az autónkat, már pár napos nélkülözés is komolyabb átszervezést igényel, ha egy család több tagját is érinti a hiánya. A jó hír az, hogy egy-két nap alatt orvosolhatjuk ezt a problémát, ha jól informáltak vagyunk ebben a kérdésben.

Az alábbi néhány szempont figyelembevételével könnyen és gyorsan magunk mögött tudhatjuk a javíttatást!

  1. Ebben az esetben kerüljük el a bontókat!
    Nem igazán szerencsés bontott alkatrészt vásárolnunk, ha kormányműről van szó. Nem lehetünk biztosak benne, hogy a belsejében lévő kopó alkatrészek megfelelő állapotban vannak-e, hiszen kívülről nem látszódnak. Ha a beszerelés után kiderül, hogy a kormánymű nem megfelelően működik, már nincs mit tennünk, nem vihetjük vissza a bontóba. Jobban járunk, ha megspóroljuk magunknak ezt a plusz kört, és más megoldást keresünk. Válasszuk inkább a kormánymű-felújítást, vagy vásároljunk olyan alkatrészt, amire garanciát vállalnak!

  2. Hogyan találjunk megfelelő szakembert?
    Szerencsések vagyunk, ha van valaki a közvetlen környezetünkben, barát, kolléga, aki ajánlani tud nekünk egy megbízható szervokormány-javító céget, de a legtöbb esetben ez nincs így. Kormánymű-felújításra viszonylag ritkán kerül sor, ezért nem vagyunk naprakészek jó szakemberekből. Az interneten található nyilvános visszajelzésekből viszont nagyon sok információt szerezhetünk: már eleve bizalomra ad okot, ha egy cég láthatóvá teszi bárki számára a róla írt véleményeket. Szánjunk rá egy kis időt, és olvassuk el, hogyan értékelték mások az adott cégeket! Időt és pénzt nyerünk vele, ha elsőre megfelelő kezekbe kerül az autónk.

  3. Csak számlásan, nehogy a végén kétszer fizessünk!
    A számlához minden esetben ragaszkodjunk! Számla nélkül érvényesíthető garancia sincsen! Ha pár hónap múlva a sors újra az életünkbe hozza a kormánygép meghibásodását, akkor derül csak ki, hogy a számla mennyire jó is hogy megvan. A számla egyenlő garancialevél. Menjünk elsőre biztosra, és tudjuk, hogy érvényes garanciával rendelkezünk.

  4. Ki- és beszerelés. Kinek a költsége?
    A szervorendszer ki- és beszerelése egy egyszeri költség, ami bennünket terhel, abban az esetben, ha a kormánymű-javítás elsőre tökéletesen sikerül. Akkor merül fel kérdés, ha a használatba vételkor kiderül, hogy az alkatrész további javításra szorul. Ilyenkor újra ki kell szerelni az autóból a kormányművet, és ez újabb költséget jelent. Létezik olyan cég, aki erre a területre is garanciát vállal, és nem az ügyfélnek kell fizetnie újból a ki-, beszerelés költségeit.

  5. Megfelelő minőség, minimum 1 év garancia!
    Keressünk olyan céget, amely legalább 1 év garanciát vállal a javításra! Egy alapos, minden részletre kiterjedő felújítás után minimum 1 évig hibátlanul kell működnie az alkatrésznek. Egy 6 hónapig terjedő garancia nem ad túl sok okot a bizalomra, semmiképp ne érjük be egy évnél rövidebb idővel!

  6. Hogyan oldjuk meg a szállítást?
    Az oda- és visszaszállítás költségeit egy kis utánjárással szintén megspórolhatjuk, hiszen létezik már olyan cég, aki az otthonunkhoz jön a javítandó kormánygépért, majd a munka befejeztével vissza is szállítja, teljesen ingyen! Nekünk csak azzal kell törődnünk, hogy a kormánymű megfelelően be legyen csomagolva, hogy biztonságosan szállítható legyen. Nem kell sorban állnunk a postán, nem kell feladóvevényt töltögetnünk, csak átadjuk a csomagot a futárcégnek.

  7. Felújított kormányműre új gumiharangot!
    Egy elhasználódott gumiharang felelős lehet a kormánymű meghibásodásáért, ezért feltétlenül fontos, hogy a felújítás során új gumiharangot kapjon az alkatrész. Mindenképpen kérdezzünk rá, hogy ez benne van-e az árban! A kopott gumiharang beengedi a szennyeződést a kormánymű belsejébe, és ez újabb meghibásodáshoz vezethet!
    Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, biztosan a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Sok szerencsét kívánunk!

  8. Ha a fogasléc cserére kerül a sor, meg tudják oldani?
    Sajnos sokszor a fogasléc a menthetetlenségig kopik. Ennek cseréjét az országban csupán egy-két cég tudja csak megoldani. Ha éppen olyan kormányműves céget választottunk, amely nem, akkor bizony rábeszél bennünket egy új kormánymű megvásárlására. Ez viszont már a felújítás árának a háromszorosa is lehet. Ellenben, ha a megfelelő szervizt választjuk, lehet, hogy lesz néhány ezer forint többletköltségünk, de még mindig bőven jobban járunk, mintha a kormánymű teljes cseréjére került volna sor.

Forrás:
vezess.hu - kormánymű felújítás – ezt tudd

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.