Így gyere ki jól a kormánymű javításából

Így gyere ki jól a kormánymű javításából

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy kormánymű-felújító cég olyan, mint egy építési vállalkozó. Nehéz jót találni. A legtöbb ember életében az autó olyan, mint az otthon. Egy van belőle. Egy kormánymű meghibásodás sosem jön jókor, hasonlatos egy vízvezeték-duguláshoz. A hátunk közepére sem kívántuk, de azonnali időt és figyelmet követel meg.

igygyerekijolakormanymu 720


Legtöbben naponta használjuk az autónkat, már pár napos nélkülözés is komolyabb átszervezést igényel, ha egy család több tagját is érinti a hiánya. A jó hír az, hogy egy-két nap alatt orvosolhatjuk ezt a problémát, ha jól informáltak vagyunk ebben a kérdésben.

Az alábbi néhány szempont figyelembevételével könnyen és gyorsan magunk mögött tudhatjuk a javíttatást!

  1. Ebben az esetben kerüljük el a bontókat!
    Nem igazán szerencsés bontott alkatrészt vásárolnunk, ha kormányműről van szó. Nem lehetünk biztosak benne, hogy a belsejében lévő kopó alkatrészek megfelelő állapotban vannak-e, hiszen kívülről nem látszódnak. Ha a beszerelés után kiderül, hogy a kormánymű nem megfelelően működik, már nincs mit tennünk, nem vihetjük vissza a bontóba. Jobban járunk, ha megspóroljuk magunknak ezt a plusz kört, és más megoldást keresünk. Válasszuk inkább a kormánymű-felújítást, vagy vásároljunk olyan alkatrészt, amire garanciát vállalnak!

  2. Hogyan találjunk megfelelő szakembert?
    Szerencsések vagyunk, ha van valaki a közvetlen környezetünkben, barát, kolléga, aki ajánlani tud nekünk egy megbízható szervokormány-javító céget, de a legtöbb esetben ez nincs így. Kormánymű-felújításra viszonylag ritkán kerül sor, ezért nem vagyunk naprakészek jó szakemberekből. Az interneten található nyilvános visszajelzésekből viszont nagyon sok információt szerezhetünk: már eleve bizalomra ad okot, ha egy cég láthatóvá teszi bárki számára a róla írt véleményeket. Szánjunk rá egy kis időt, és olvassuk el, hogyan értékelték mások az adott cégeket! Időt és pénzt nyerünk vele, ha elsőre megfelelő kezekbe kerül az autónk.

  3. Csak számlásan, nehogy a végén kétszer fizessünk!
    A számlához minden esetben ragaszkodjunk! Számla nélkül érvényesíthető garancia sincsen! Ha pár hónap múlva a sors újra az életünkbe hozza a kormánygép meghibásodását, akkor derül csak ki, hogy a számla mennyire jó is hogy megvan. A számla egyenlő garancialevél. Menjünk elsőre biztosra, és tudjuk, hogy érvényes garanciával rendelkezünk.

  4. Ki- és beszerelés. Kinek a költsége?
    A szervorendszer ki- és beszerelése egy egyszeri költség, ami bennünket terhel, abban az esetben, ha a kormánymű-javítás elsőre tökéletesen sikerül. Akkor merül fel kérdés, ha a használatba vételkor kiderül, hogy az alkatrész további javításra szorul. Ilyenkor újra ki kell szerelni az autóból a kormányművet, és ez újabb költséget jelent. Létezik olyan cég, aki erre a területre is garanciát vállal, és nem az ügyfélnek kell fizetnie újból a ki-, beszerelés költségeit.

  5. Megfelelő minőség, minimum 1 év garancia!
    Keressünk olyan céget, amely legalább 1 év garanciát vállal a javításra! Egy alapos, minden részletre kiterjedő felújítás után minimum 1 évig hibátlanul kell működnie az alkatrésznek. Egy 6 hónapig terjedő garancia nem ad túl sok okot a bizalomra, semmiképp ne érjük be egy évnél rövidebb idővel!

  6. Hogyan oldjuk meg a szállítást?
    Az oda- és visszaszállítás költségeit egy kis utánjárással szintén megspórolhatjuk, hiszen létezik már olyan cég, aki az otthonunkhoz jön a javítandó kormánygépért, majd a munka befejeztével vissza is szállítja, teljesen ingyen! Nekünk csak azzal kell törődnünk, hogy a kormánymű megfelelően be legyen csomagolva, hogy biztonságosan szállítható legyen. Nem kell sorban állnunk a postán, nem kell feladóvevényt töltögetnünk, csak átadjuk a csomagot a futárcégnek.

  7. Felújított kormányműre új gumiharangot!
    Egy elhasználódott gumiharang felelős lehet a kormánymű meghibásodásáért, ezért feltétlenül fontos, hogy a felújítás során új gumiharangot kapjon az alkatrész. Mindenképpen kérdezzünk rá, hogy ez benne van-e az árban! A kopott gumiharang beengedi a szennyeződést a kormánymű belsejébe, és ez újabb meghibásodáshoz vezethet!
    Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, biztosan a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Sok szerencsét kívánunk!

  8. Ha a fogasléc cserére kerül a sor, meg tudják oldani?
    Sajnos sokszor a fogasléc a menthetetlenségig kopik. Ennek cseréjét az országban csupán egy-két cég tudja csak megoldani. Ha éppen olyan kormányműves céget választottunk, amely nem, akkor bizony rábeszél bennünket egy új kormánymű megvásárlására. Ez viszont már a felújítás árának a háromszorosa is lehet. Ellenben, ha a megfelelő szervizt választjuk, lehet, hogy lesz néhány ezer forint többletköltségünk, de még mindig bőven jobban járunk, mintha a kormánymű teljes cseréjére került volna sor.

Forrás:
vezess.hu - kormánymű felújítás – ezt tudd

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyát

2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. 2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. A fertődi Esterházy-kastély patkó alakú főépületének emeletes nyugati szárnyában egykor az Esterházyakkal rokon családok lakosztályai sorakoztak, illetve a főbejáratig futó földszintes térsorral (nyugati patkó) összekapcsolva néhány inasszoba mellett itt kaptak helyet a különböző hercegi gyűjtemények, például a könyvtár és a porcelán gyűjtemény. A szárnyból nyugat felé húzódó hosszú, nagy belmagasságú tér volt a képtár, amelyben a műalkotások száma – az egykori krónikás szerint – 350 körül lehetett. A fertődi Esterházy-kastély felújítását 2013-ban a helyszínen Orbán Viktor miniszterelnök hirdette meg. A magyar kormányt az a cél vezérelte, hogy az ország legnagyobb barokk kastélya visszanyerje régi pompáját, de az az elképzelés is vezette, hogy a megújított épület, a magyar kultúrának ne csak egy szimbolikus, hanem egy valódi, élő helyszíne legyen. Ehhez a célhoz pedig az egymásra épülő fejlesztések sora vezetett el, hogy a kastély egykori régi pompájához méltóan fogadhassa a magyar és külföldi látogatókat. A rekonstrukció kivitelezési munkálatai 2016. tavaszán kezdődtek meg a 3H Építésziroda Kft. tervezésében, illetve a West Hungária Bau Kft. ZÁÉV Zrt. kivitelezésében. Az I. nagy ütem építési eleme a földszintes épületrész, az úgynevezett patkószárny felújítását tartalmazta, ezen belül is két egymásra épülő kivitelezés történt meg. Az I. ütem alatt elkészítették a II. ütemhez szükséges infrastruktúrát. Közel 1100 négyzetméterben megvalósult a képtár, valamint a porcelán kabinet, a patkószárny egybenyíló kiállító térsora és kiszolgáló helyiségek kialakítása. Az első szakasz 1,6 milliárd forint kormányzati támogatásból valósult meg, további kormányzati támogatással csaknem 1,8 milliárd forint a fejlesztésre szánt forrás. A munkálatok során mindösszesen 1274,85 négyzetméteres terület újult meg. Eszterháza nagyon hosszú időn keresztül Európa egyik virágzó kulturális központja volt, amely az átadó ünnepség után újra betöltheti ezt a szerepet. A megnyitott Arcok és tekintetek - Esterházy-képtár, a közel 400 műtárgyat bemutató Esterházy-porcelánkabinet, továbbá az IDŐVONZATOK - MODULATED TIME, BOLDI szobrászművész és Incze Mózes festőművész kortárs kiállítása méltó és grandiózus az eszterházai csodavilághoz.   További információk a fertődi Esterházy-kastély Facebook-oldalán és az eszterhaza.hu weboldalon.  

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.