Egymillió forintot ér ez a tetőcserép

Sikeresen zárult a Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázata. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét. A győztes munka egy tetején sík, az alján viszont íves terv lett, amely tökéletesen illeszkedik a Tondach cserepek kollekciójába.

1. helyezett – Zala Zsófia

A „Megújuló tradíció – Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése” elnevezésű pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék a Tondach Univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét, amely széles körben felhasználható, egyben sokak számára vonzó lehet.
Az első helyezést Zala Zsófia terve nyerte el, a második díjat Nagy Sára, a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf munkája kapta. Ők 1 000 000, 500 000 és 300 000 forint pénzjutalomban részesülnek. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.

2. helyezett – Nagy Sára 01-es munkája

„A cserép tervezése során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel” – írta pályamunkájában Zala Zsófia. A győztes formaterv átmenetet képez a két eltérő formavilág között: az alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve azonban az ívek eltűnnek, és síkká válnak. A lágy ívek és a forma letisztultsága így sokrétű felhasználást nyújt, és a terv így formailag illeszkedik a kollekcióba.

3. helyezett – Szilasi Dávid Kristóf 03-mas munkája

A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény hogyan illeszkedik majd a kollekció más darabjaihoz.
„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten, hiszen az egyetem hallgatói és szakemberei jelentős mértékben emelték a pályázat szakmaiságát” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője.


Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop