A 21. századi aerodinamikus, lendületes, eltérő formavilágú, high-tech autócsodái mérhetik össze erejüket a gönyűi autóverseny-pályán. Transzparens, lebegő lelátójáról – annak összes létező szögletéből jól látható a mindent elsöprő küzdelem -, amely úgy nyúlik be a pálya fölé, mint egy figyelő aligátor. Az FHS Építészpályázat két első díjas terve közül Ferenczi Huba munkája valósul meg.Az ikon jellegű épület fémvázas, könnyűszerkezetes, szigorúan vett geometriája a napenergia egész napos maximális kihasználására hajaz. A ferde falsíkokra szerelt napelemek a nap beeső sugarait a napszak bármely órájában mindig optimális szögbe gyűjtik be. Saját energiaigényének kielégítése melletti a felgyűlt többletenergiát akkumulátorok feltöltésére használják, s ezáltal az egyre népszerűbb elektromos üzemeltetésű autók töltőállomásának energiáját is biztosítják.
A vázszerkezetet alkotó sarkított háromszögek 3 méteres szabályosan kiosztott állásokban helyezkednek el, s csúcsban végződnek. Ebben a lebegő híd csarnoképületben a földszinten, rafináltan különül el a V.I.P szekció, s a kilátás innen is minden irányban teljesen zavartalan, hisz a láb alatt is speciális üvegpanel található. A látogatók, s a szponzorok az emeletről figyelhetik az eseményeket, s a híd végében a média és az újságírói stáb foglalja el helyét. A pavilon szezonális jelleggel, nyáron üzemel csak, s a szabad, sík terepnek, továbbá a 100 % betonfelületű autópálya hővisszaverődésének köszönhetően alulról és felülről is magas hősugárzásnak lesz kitéve, mintha egy katlanban lenne. A belső terek hűtését a légkondicionálók biztosítják, de további rásegítéssel a hatékonyság még növelhető. Az állandó jellegű széljárás légmozgását befogva intelligens módon a célirányosan tervezett homlokzatburkolattal együtt, az épület hűtése levegőátöblítéssel gazdaságos módon valósítható meg. A külső vázon nyugvó szendvicspanel és a belső vázon elhelyezett igényes burkolat közötti légcsatorna biztosítja a felfelé áramló meleg levegő cseréjét, egyben a burkolat hűtését és a belső tér temperálását is. A légcsatorna ugyanakkor lehetőséget biztosít rejtett vezetékek elhúzására, kábelezésre és zajcsökkentésre is.
A kiviteli tervek már készülnek, s az építés az engedélyezés után elkezdődik.
Forrás: tervlap.hu
Hozzászólások