Öt kiegészítő, hogy feldobjuk a hálót

Öt kiegészítő, hogy feldobjuk a hálót

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A hálószoba otthonunk meghitt része, amelyet kedvünk szerint dekorálhatunk. Hiába csak pihenésre használjuk, akkor is kihozhatjuk belőle a legtöbbet, és könnyen egy 5 csillagos hotelt meghazudtoló szobát varázsolhatunk belőle. Nézzünk meg öt egyszerű kiegészítőt, amivel könnyedén feldobhatjuk a berendezését!

otkiegeszitohogyfeldobjuk 720


Ágytakaró
Minden nap első perceit a hálószobában töltjük, s hogy jól induljon és energetikus legyen egész napunk, bevethetünk egy egyszerű trükköt: ágyazzunk be szépen! Bár ez egyszerű feladat, mégis sokszor legyintünk rá, és bevetetlenül hagyjuk, pedig ha reggel beágyaznánk, már a korai órákban produktívnak érezhetjük magunkat, ami remek hatással lesz egész napunkra. Az ágyat – miután az ágyneműket kiszellőztettük és elrendeztük – takarjuk le egy szép ágytakaróval, ezzel a szoba összképét javítjuk, de az ágyat is tisztán tarthatjuk, különösen, ha az alvás nem külön szobában, hanem egy többfunkciós helyiségben történik.

otkiegeszitohogyfeldobjuk 1
Díszpárnák
Hogy teljes legyen az összkép, az ágytakaróhoz válasszunk néhány díszpárnát is. Elég néhány darab szép mintázatú és anyagú párna, a bevetett ágyat remekül feldobja. Kísérletezhetünk a különböző textúrákkal és mintákkal – válasszunk színes, növényekkel vagy tengerészmintákkal tarkított huzatot a meleg időkben, hidegben pedig keressünk kötött anyagot és neutrális színeket!

otkiegeszitohogyfeldobjuk 2
Szőnyeg
Szőnyegekkel az egész szoba összhatását megváltoztathatjuk, legyen szó egy nagy vagy több, kisméretű szőnyegről. Manapság már nem divat a padlószőnyeg, de a fa parkettát vagy laminált padlót is könnyedén feldíszíthetjük. Válasszunk puha, meleg, lehetőleg hosszú szálú szőnyeget, így ébredés után a puha szőnyeg érzésével indulhat a nap. Ha két kisebb szőnyeget választunk, tegyünk két egyformát az ágy két oldalára, ha pedig egy nagy szőnyegünk van, helyezzük úgy az ágy alá, hogy legalább három oldalán kilógjon.

Olvasólámpa
Nincs is jobb annál, mint nap végén bebújni az ágyba egy pohár teával és egy jó könyvvel, ehhez azonban szükségünk van egy praktikus olvasólámpára is. Ha kis hellyel kell gazdálkodnunk, válasszunk felcsíptethető vagy a plafonról lelógatható lámpát, helyezzük az éjjeliszekrény fölé vagy az ágy egy-egy oldalára, így teljes lesz az összhang.

Ágyelő
Mivel a hálóban legtöbbször gazdálkodnunk kell a hellyel, berendezésekor fontos szempont a praktikusság. Célszerű, ha minden bútor több funkcióval is rendelkezik, például remek dolog egy ágyelő, amely tárolóval is rendelkezik. Ez a darab számos feladatot ellát, hiszen nemcsak dekorációként, hanem ülőalkalmatosságként, sőt, tárolóként is használhatjuk. Lefekvéskor tegyük rá az ágytakarót, a díszpárnákat és a nem használt ágyneműt az ágyelőbe, így éjszakára sincs rendetlenség.

Hálószobai kiegészítőket keres? Irány a FAVI.hu bútorkereső, ahol kedvünkre válogathatunk a legszebb darabok közül!

otkiegeszitohogyfeldobjuk 3

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.