Kanapéválasztó kisokos

Kanapéválasztó kisokos

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Manapság már otthonunk kényelméből is kiválaszthatjuk a tökéletes kanapét, ami nem kis feladat, ha hosszú távra tervezünk. Éppen ezért érdemes odafigyelni a helyes szempontokra, mint például a méret, a funkció vagy éppen a kárpitozás anyaga, nem beszélve a saját szokásainkról.

kanapevalasztokisokos 720


A Bonami.hu webáruház szakmai javaslataival jelentős fejfájástól kímélhetjük meg magunkat. Az esztétika mellett figyeljünk a praktikumra és az otthonunk lehetőségeire is saját igényeink mellett! Íme a legfontosabb szempontok a kanapéválasztó kisokosból, amelyben ajándék kedvezménykódra is rálelhetünk, amely július 13-19. között érvényes.

A kanapé mérete: legfontosabb szempont vásárlás előtt
Mielőtt elmegyünk az üzletbe vagy elkezdenénk keresgélni az interneten, írjunk le mindent, amit elvárunk az új kanapétól. Milyen legyen a színe? Sarokkanapé vagy U alakú lenne a praktikusabb? Szükséges-e tárolóhely? Ha határozottan tudjuk, mit szeretnénk, könnyebb lesz megtalálni a megfelelő ülőbútort.
Hasznos tipp: Vásárlás előtt vegyük elő a mérőszalagot, és több oldalról is mérjük le a bútor helyét! Ha kinyitható kanapét szeretnénk, mérjük le a már kinyitott ágy helyét is! Ügyeljünk arra, hogy a kanapé körüli összes fiók és szekrényajtó nyitható legyen!
kanapevalasztokisokos 1
A kárpitozás anyaga
A kárpitozás nem csupán esztétikai kérdés. Megéri minőségi kárpitozású kanapét választani, hiszen az ilyen ülőbútor hosszabb élettartamú. Leggyakrabban szövetkanapék és bőrkanapék közül választhatunk. A bőr drágább kategóriába tartozik, de megéri, mert tartós és sok évig kitart. Időtlen megjelenése megújítja a nappalit, ellenàll a szennyeződéseknek, a textilt viszont könnyebb karbantartani. Többféle változat létezik mindegyikből, amelyekről érdemes körültekintően tájékozódni. Ebben segít a Bonami kanapéválasztó kisokosa is!
kanapevalasztokisokos 2
A kanapé konstrukciója
A kanapé szerkezete is az egyik legfontosabb szempontok közé tartozik, hiszen biztosítja az ülőbútor stabilitását és tartósságát. A masszív kanapék drágábbak, de nagyobb terhelhetőséggel rendelkeznek. A kinyitható kanapék közül érdemes tartós fából készült darabot választani. Ilyen például a tölgyfa, ami időtállóbb a fenyőnél. Az egyéb anyagok lehetnek forgácslemezből, ez nincs hatással a háttámlára vagy az ágyneműtartóra. A kevésbé tartós konstrukciók közé a műanyagból vagy a forgácslapból készült szerkezetek tartoznak. A műanyag kanapé például jó választás a gyerekszobába.

A kanapé funkciói és egyéb jellemzői
Kinyitható kanapé: A kinyitható kanapé ideiglenes ágyként is funkcionálhat, vendégek, látogatók számára. Lehet azonban a franciaágy teljes értékű helyettesítője is, ilyenkor megéri befektetni egy minőségi darabba. Fontos, hogy a kanapé egyetlen személy által, könnyen kinyitható legyen. Többféle kinyitási módszer létezik, közülük a legpraktikusabb az ülőrész alatt lévő fogantyúval történő kihúzás. A kanapé konstrukciója így ráfekvés után is stabil lesz.

Tárolóhelyes kanapék: Kisebb lakásokba kiváló megoldás, valamint akkor is ha helyhiánnyal küzdünk otthon. Néhány kanapé karfájába apró tárgyak tehetők. Más kanapékhoz kisebb szekrények, polcok csatlakoztathatók. Ezek általában a moduláris darabokra jellemzők.

Állítható kanapék: Ezeknél a változatoknál a maximális kényelem érdekében a háttámla és a karfa is állítható.

kanapevalasztokisokos 3
Dizàjn és szín
Ez főleg a saját ízlésünktől és a szoba stílusától függ. Egy élénk színű kanapé a helyiség domináns bútorává válik, viszont más színekkel kombinálva káosz érzését okozhatja. A szín kiválasztásakor vegyük figyelembe családtagjainkat, különösen ha van kisgyermek és házi kedvenc is. Ez esetben egy közepesen sötét kanapé praktikusabb megoldás, hiszen elrejti a szennyeződéseket. A világos színű kanapé pedig tágassá, átláthatóvá teszi a nappalit. Stílus és formatervezés szempontjából a skandináv, a glamour, a modern, az indusztriális, a retró, a rusztikus és a romantikus kategóriákat különböztetjük meg egymástól.

kanapevalasztokisokos 4
Árak
Alacsonyabb árú kanapék: Ebbe a kategóriába tartoznak a diáklakások, az első lakások kanapéi, az alkalmi használatra tervezett ülőbútorok és a gyerekszoba átmeneti bútorai. Ebben az élethelyzetben elvárásunk az, hogy legyen egy hely, ahova leülhetünk, de ne költsünk túl sokat, hiszen pár év múlva úgysem lesz már szükségünk a kanapéra. Ezért a konstrukció és az anyag minősége nem olyan fontos.

Közepes árú kanapék: Itt már arra számítunk, hogy a kanapé tartós, kényelmes és stílusosan kiemelkedik a belső térben. Jobban meg kell vizsgálni a konstrukciót, az anyagokat és a funkciókat. Az ebbe a kategóriába tartozó bestseller kanapék előnye az, hogy a minőség és ár aránya kiegyensúlyozott. A kiválasztott kanapé nem fog egy életen át tartani, de ez nem probléma, hiszen az aktuális divatirányzatok és a saját ízlésünk is folyamatosan változik.

Magasabb árú kanapék: A kanapét egyértelműen azzal az elvárással vesszük meg, hogy évtizedekig megbízhatóan használhatjuk majd otthonunkban. Ezek a luxus megjelenésű, precízen kidolgozott ülőbútorok gyakran valódi bőrből és nagyon stabil felépítéssel rendelkeznek, kétségkívül a legtrendibb darabok, amelyek otthonunk ikonikus darabjai.

További hasznos lakberendezési tippekért, dekorációs megoldásokért és inspirációért látogasson el a Bonami.hu oldalára!

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.