Így dobjuk fel otthonunkat a karantén alatt

Így dobjuk fel otthonunkat a karantén alatt

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A járványhelyzet számos változást hozott a mindennapokba, rengeteg ember kényszerül napjait az otthonában tölteni. Ez az időszak kiváló alkalom a már régóta halogatott lakásfelújításra vagy az időszerű karbantartásra. Apróbb változásokkal, saját készítésű lakásdekorációs megoldásokkal költséghatékony módon varázsolhatjuk hangulatosabbá és meghittebbé otthonunkat.

igydobjukfelotthonunkkathormann 720


1. Lakásfestés
Biztosan sokak fejében megfordult már, hogy a hirtelen jött szabadidőt érdemes lenne praktikusan kihasználni. A lakás kifestése éppen az a költséghatékony tevékenység, amely – az ingatlan méretétől függően – nem túl időigényes, de annál szembetűnőbb változást eredményez. Bár egyszerű projektnek tűnik a lakásfestés, mégis komoly előkészületeket igényel. Mérjük föl pontosan a lefesteni kívánt területet, alaposan fontoljuk meg a megfelelő színt, majd a helyes technikákat alkalmazva álljunk neki a munkának.

2. Stílusos ingatlankülső
A lakás belső enteriőre mellett nem elhanyagolható tény az ingatlan külseje sem. Érdemes energiát fektetni a ház külső burkolatszínének, a nyílászárók típusának vagy a garázskapu stílusának a kiválasztására. A Hörmann RenoMatic 2020 szekcionált garázskapuit M-bordás kapuk esetén Woodgrain felülettel készítik, amely az eredeti fűrészfognyom-mintához való hasonlatosságával és robosztusságával tűnik ki. A szekcionált kapuk függőlegesen nyílnak, és helytakarékos módon a mennyezet alatt helyezkednek el, ezáltal maximális helyet biztosítanak a garázsban és a garázs előtt. A négy oldalon elhelyezkedő, tartósan elasztikus és időjárásálló tömítésnek köszönhetően optimálisan szigeteltek. Jelenleg 6 akciós színben, akár 3 féle dekorfelülettel kombinálva érhető el.

3. DIY lakásdekoráció
Egy saját készítésű tárgy rendkívül dekoratívan mutathat otthonunkban, ráadásul kevés pénzből is legalább annyira kreatívan kivitelezhető. Az interneten számos olyan megoldás létezik, amelyekhez jó esély van arra, hogy a lakásban is találunk hozzávalókat, például makramé fonalakat felhasználva falidíszt készítve. Vagy hogy a régi függönytextil párnahuzatként szülessen újjá? A YouTube és a Pinterest kiváló kincsesbarlang, ha DIY lakásdekorációs tippekre vadászunk.

4. Biztonságos otthon
Manapság már nem idegen Magyarországon sem a „smart home” kifejezés. Egyre több olyan lakberendezési cikk áll rendelkezésre, amelyek hatékonyan járulnak hozzá otthonunk biztonságához. A Hörmann Thermo65 acél- és alumínium házbejárati ajtajait alapkivitelben RC2 betörésgátló biztonsági kivitellel látták el, ami azt jelent, hogy akár 15 percig is ellenálnak a fizikai erőhatásoknak és az egyszerűbb kézi szerszámoknak. A fokozott védelem mellett a kényelem is kulcsfontosságú szerepet játszik, a SmartKey rádiós ajtózár-meghajtás biztosítja a kényelmes közlekedést.

A Hörmann számos egyedi kínálattal segíti a lakásfelújítókat minőségi szaktanácsadásuknak köszönhetően, biztonságos helyszíni felméréssel hozzájárulnak a termékek szakszerű beszereléséhez. Ráadásul a régi termék kiszerelésére és környezetbarát megsemmisítésére is hatékony alternatívát kínál a vállalat. További információért látogasson el a www.hormann.hu weboldalra!

 

Hormann logo teglalap felirattal

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.