A TELJESÍTMÉNY BÛVÖLETÉBEN

AZ AUTÓPIACI ERÕVISZONYOK KIALAKULÁSA UTÁN, AMERIKÁT HAMAR ELKAPTA A NAGYOBB ÉS NAGYOBB TELJESÍTMÉNYÛ AUTÓK GYÁRTÁSÁNAK LÁZA. MIUTÁN A CADILLAC ÉS AZ OLDSMOBILE BEVEZETTE A V8-AS NAGY KOMPRESSZIÓJÚ FÜGGÕSZELEPET, MÁS AUTÓGYÁRAK IS VÉRSZEMET KAPTAK, ÉS ONTOTTÁK A SZUPER TELJESÍTMÉNYÛ AUTÓKAT.

 

 

Kezdetben a Corvette-et, Amerika elsőrangú kedvenc sportkocsiját is csak tanulmányautóként mutatták be. Az első Corvette 3672 cm3-es, hathengeres, háromkarburátoros, 150 lóerős motorral került ki a gyártók keze alól. Az első generációs Corvette különlegességéhez tartozott mind a belső design, mind az üvegszálas karosszériaszerkezet.

 

 

LUXUSAUTÓK – SORRA

A Ford sem nézte tétlenül a Corvette sikerét, és hamar piacra dobta a Thunderbirdöt, amelyből igazi luxusautót faragtak. A karosszéria üvegszál helyett acélból készült, és az egészen különlegesre áhítozók levehető keménytetővel is megvásárolhatták. Motorja a Corvette soros hathengeresével ellentétben V8-as, 4672 cm3-es volt, és 198 lóerőt produkált.

A VERSENY NEM ÁLL MEG!

Természetesen a többi autógyár sem akart lemaradni a versenyben, így külön szakértőt – Virgil Exnert – kérték fel arra, hogy frissítse fel a Chrysler, Dodge, DeSoto és a Plymouth temékvonalát. Az új arculat sokkal letisztultabb és sikeresebb lett. A Chrysler legfelső kategóriáját az Imperial képviselte, melynek C300-as sorozata Hemi 300 lóerős, 5172 cm3-es motort rejtett magában .

ÁLOMAUTÓ MÚZEUM
Web: www.alomautokiallitas.hu
e-mail: info@alomautokiallitas.hu
Tel./Fax: 1/203 1746


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop