2004-ben mutatták be a Genfi Autószalonon a FIAT gyár akkor még Trepiuno-ra keresztelt kisautóját. Akik látták rögtön a régi Fiat 500-as modellre gondolhattak: formatervezésének sok részletében még az apróságok is megegyeztek a legendás előddel.
A gyártásra azonban várni kellett, egyáltalán nem volt biztos ugyanis, hogy a cég több milliárdos vesztesége mellett a vezetőség is rábólint a projektre. Olyan hírek is szárnyra keltek, hogy az 500-as márkajelzést jogi korlátok miatt nem veheti magára az új modell, végül azonban elhárultak az akadályok, és 2007 júliusában bemutatásra kerülhetett az új Fiat 500-as.
Az autó műszaki alapjai a 2004-es Év Autója választáson győztes Fiat Pandától származnak. A 3,5 méteres, 3 ajtós, 4 hengeres mini kialakításában a sikeres elődök játszottak döntő szerepet, így nem volt meglepő, amikor a „szűkítés” során az 500-as is bekerült a díjra esélyes hét jelölt közé. Végül huszonkét ország ötvennyolc európai újságírója közül harminchárom választotta a legjobbnak, élre repítve így a retro-autót. A díj odaítélésében persze nem a könnyes szemű nosztalgia játszott szerepet: a Fiat 500-as kisautó létére ötcsillagos értékelést kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapfelszerelésében 7 légzsák található, motorválasztéka a bevezetés előtt álló Euro5 károsanyag-kibocsátási előírásokat is teljesíti.
Az Év Autója díjat 1964-ben alapították, az értékelés során a következő szempontokat veszik figyelembe: formaterv, biztonság, üzemeltetés gazdaságossága, környezetvédelem, kényelem, vezethetőség, teljesítmény, praktikusság, és végül az ár-érték arány. 2008 januárjában tizenkettedik alkalommal kapta meg Fiat-csoporthoz tartozó autó az elismerést.
Az utolsó körig versenyző 7 modell:
Fiat 500
Ford Mondeo
Kia Cee'd
Mazda2
Mercedes C-osztály
Nissan Qashqai
Peugeot 308
Hozzászólások