JÓ ÖTLETEK – ALAPÁRON

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Megtört az átok: az új VW Touran-ban mindenki jól érezheti magát.

 

 

Megtört az átok!

 

 

A Turán szóról az átlag magyar embernek két (esetleg három) dolog jut eszébe: a Közép-Ázsia jó részére kiterjedő sztyeppés Turáni- Alföld, ahonnan a magyarok származnak és a Turáni Átok, mely a magyarságot ezer éve sújtja. Ennek legendája szerint a táltosok megátkoztak minket, amikor Szent István király feladta a pogány hitet és keresztény vallásra tért; ezer évig ellenségeskedés, viszály, feszültség kellett legyen a magyarok között, ha maguk közt voltak. Van egy jó hírem: letelt az ezer év, megtört az átok! (A harmadik dologra csak az idősek emlékezhetnek: ez a mindmáig egyetlen magyar harckocsi volt, mely a Második Világháborúban teljesített szolgálatot és szintén Turán volt a neve.) Nos, hogy a VW mérnökei mire is gondolhattak, amikor ezt a nevet adták családi egyterűjüknek, nem tudom. Bár méretei alapján akár tank is lehetne, szépsége a nőket is leveszi a lábukról.

 

 

Az autó, melyben mindenki jól érzi magát

 

 

Külsejére pillantva egyszerűen szép. Nagy mérete ellenére kecses és elegáns, visszafogott, mégis feltűnő. Elölről nézve akár Passat is lehetne, oldalról inkább kisbusz, hátulról kombi. Már első ránézésre látszik: ez az autó bármire használható! Persze, mint egy valódi családi autónál, a meglepetések odabent jönnek: a kocsi belső tere (az ülések elhelyezése) kereken ötszázféleképpen variálható! Piackutató vizsgálatok szerint a kompakt buszlimuzinokban többnyire legfeljebb öten utaznak, sok csomaggal és csak elvétve szállnak ennél többen az autóba. Így a VW Touran alaphelyzetben öt különálló ülést kap, de felárért két további ülés is rendelhető. Ezek nélkül a csomagtartó óriási, 695 literes, ami akár két nyaraláshoz is elég poggyásznak ad helyet. A középső három ülés külön mozgatható előre-hátra, vagy akár egyesével kiszedhetők, előrehajthatók; a középső szék kiszerelésével a két szélső közelebb helyezhető egymáshoz, így az ablakok mellett nagyobb tér jut a vállnak. A csomagtartóban levő két plusz ülés használaton kívül a padlóba hajtható, így minimális helyet rabol csak a bőröndöktől, és bár a szűk lábtér miatt inkább csak gyerekeknek javaslom a tartósan itt utazást, a kocsi gömbölyű farának köszönhetően akár az én fejem is kényelmesen elfér a harmadik sorban ülve.

 

 

Fontos minőségi ismérv egy családi autónál a tároló rekeszek száma. A Touranban összesen 39 helyen kereshetjük gondosan elpakolt apróságainkat, ráadásul nemcsak az első két üléssorban ülőknek jut a kényeztetésből, hanem a leghátsó sorba szorulóknak is.

 

A vezetőülésbe csüccsenve már az alaptípus (Conceptline) is hihetetlenül kényelmes: mind az ülés, mind a kormány minden helyzetben állítható, így bárki játszi könnyedséggel megtalálhatja a helyes pozíciót. A műszerek, akárcsak a kocsi orra, tipikus Volkswagent sejtetnek: a háttérfényt bekapcsolva mindent beborít a VW-kban megszokott kék fény, a kapcsolók, kezelő szervek német precizitással és logikával, könnyen kézre esnek.

 

 

Csapjunk a lovak közé!

Egy autót persze igazán úgy lehet kipróbálni, ha az ember beindítja és megy vele. Az alaptípus 1,6 literes benzinmotorja hihetetlen halk és finom járás mellett, dinamikusan képes előre tolni a hatalmas kocsit. Igazán 3000 fordulat/perc fölött éli ki magát: akárcsak egy delfin az óceánban, úgy fickándozik a nagy autó a rossz magyar utakon. Apropó: rugózás. A legnagyobb kátyúkon sem haraptam el a nyelvem a négylengőkaros hátsó felfüggesztésnek köszönhetően. A váltó igazi német mestermunka: rövid úton, lötyögésmentesen jár és mindegyik fokozat hihetetlenül precízen kapcsolható. És ami már az alaptípusban is szériatartozék: mp3 funkciós, 2×20 wattos rádió; sebességszabályozó; multifunkciós kijelző, mely tájékoztat a pontos idő mellett a megtett kilométerekről, a külső hőmérsékletről, az átlagsebességről és az üzemanyag-fogyasztásról; elektromosan állítható első ablakok és tükrök; pohártartók valamennyi üléssorhoz, és még hosszan sorolhatnám. Ezt az autót hosszú utakra tervezték: néhányszáz, vagy akár ezer kilométeres út után is úgy lehet a Touran-ból kiszállni, ahogy beleült az ember. És ha valami, akkor ez a jó autó ismérve. Nosza magyarok, itt az alkalom a kibékülésre!

Német precizitás, magyar pénztárcára szabva

A családi autó egyik legfontosabb jellemzője persze az ára. A Leitold Kft.-nél most hihetetlen kedvezménnyel lehet bárkiből Touran- tulajdonos.

Az alapmodell 1,6-os benzines most 953.000 forinttal kerül kevesebbe, így már 4.499.000 forintért hazavihető
– a dízel változat most 1.500.000 forinttal olcsóbb, így most 5.390.000 forintba kerül
– minden egyéb Touran modellre 350.000 forint kedvezményt ad a Leitold Autó, amíg a készlet tart.

És ha még ez sem elég: nyereményakció a Leitold Kft.-nél!

Aki az A Mi Otthonunk újsággal regisztráltatja magát a Leitold Autónál, nyerhet egy VW tesztautót, melyet egy teljes napra elvihet kipróbálni. Nevezni a rövidesen induló AUTÓS KÓPÉ játékban lehet.

Bővebb információ:

Leitold Kft.
1163 Budapest, Veres Péter út 3.
Tel: 403-4900
www.leitold.hu


Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop