A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról, idén márciusban a Genfi Autószalonon írt alá szerződést az Infiniti Europe-pal Gablini Gábor, a Gablini Cégcsoport tulajdonosa. Meglepő lehet ez a recesszió közepén, amikor az autóipar ilyen mélységes válságban van, ám Gablini célja az új márkával az, hogy valami mást, a negatív helyzetben valami pozitívot mutassanak.
A megállapodás szerint az Infiniti magyarországi központja Budaörsön épül fel 2009 decemberéig, de a Váci úton is lesz bemutatótermük, amely még májusban megnyitja kapuit. Gablini Gábor reményei szerint az első évben 60-80 Infinitit értékesítenek, majd öt év alatt legalább 200-300 darabra emelkedhet az éves értékesítési darabszám.
Infititi: a Végtelen A Nissan csoport részeként 1989-ben kezdődött meg az Infiniti márka gyártása és forgalmazása az Egyesült Államokban; jelenleg tizenöt országban több mint 230 kereskedő értékesíti. Jürgen Schmitz, az Infiniti Europe Közép Európai Régió vezetője arról tájékoztatott, hogy Magyarországon egyelőre két típus lesz kapható: az EX37 hobbiterepjáró motorházfedele alá 320 lóerős, 3,7 literes V6-os benzinmotor került, míg az FX50 csúcsmodellt 5 literes, 390 lóerős, 500 Nm maximális nyomatékú V8-as benzines hajtja majd, amellyel olyan luxusterepjárók ellenfele lehet, mint a BMW X5, a Mercedes-Benz M-osztály és a Porsche Cayenne S. Az intelligens összkerékhajtás és a hétfokozatú automata az EX37 szabadidős terepjárónál alapfelszerelés. De a dízelautók kedvelőit sem hagyja cserben az Infiniti; még az idén bevezetik a V6-os dízel erőforrást, sőt, 2010-től állítólag hibrid modelljük is lesz.
Az Infiniti szó jelentése: végtelen. A „Total Ownership Experience” program is végtelen kényeztetést jelent a luxusautók tulajdonosainak: Budapest 250 kilométeres körzetében kiszállítják az autókat, sőt, karbantartás esetén, csereautót biztosítva a tulajdonos lakásáról viszik el a szervizelendő autókat. Az Európai Mobilitási Segítség szintén egyedülálló szolgáltatás: nem autóra, hanem személyre szól, azaz ha más autóval robban le az Infiniti-tulajdonos bárhol Európában, a „sárgaangyalok” azonnal a segítségére kelnek.
…és aki importálja „A Gablini cégcsoport a húsz éves autóiparban eltöltött meghatározó szerepének, valamint a magas színvonalú szolgáltatásainak köszönheti azt a megtisztelő feladatot, hogy a magyar közönséggel megismertetheti az Infiniti márkát” – mondta el Gablini Gábor, a cégcsoport tulajdonosa.
A Gablini cégcsoport sikertörténete 1989-ben kezdődött, hiszen az országban elsőként kezdte el forgalmazni a Peugeot márkát. 2006-tól bővítette palettáját a Nissan modelljeivel, 2007-ben pedig a Kia-val. A cégcsoport dinamikus fejlődését mutatja, hogy az immáron öt telephelyen 165 főt foglalkoztató vállalkozás az elmúlt évben 1650 új és 600 használt autót értékesített Magyarországon. Tavalyi árbevételük 8 milliárd forint volt, ami jelentősen meghaladja a 2007-es 6,5 milliárd forintot.
A cég tulajdonosa elmondta, hogy miközben idén egyre inkább érzik a gazdasági válság hatását az értékesítés csökkenésében, a prémium kategóriában ez a hatás egyelőre nem mutatkozik. Gablini tehát bízik az Infiniti hazai sikerében, szurkolunk, hogy bejöjjenek a jóslatai.
Hozzászólások