Emberi értékekről és az összefogás erejéről

Beszélgetés a magyar MAPEI első emberévelA nyugati világ gazdaságán végigsöprő válság az építőipart érintette a legsúlyosabban. Hazánkban a visszaesés a harminc százalékot is meghaladja már, még sincs mindenki kétségbeesve: Markovich Béla, a MAPEI Kft. ügyvezetője páratlan kezdeményezést tett. Elindult az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata, amelyhez máris 38 cég csatlakozott.

 

 

A világméretűvé nőtt családi vállalkozást Rodolfo Squinzi alapította 1937-ben, nevéül az olaszul jól csengő Materiali Ausiliari Per l’Edilizia e l’Industria (Segédanyagok az építőipar és az ipar számára) mondat kezdőbetűinek mozaikszavát, a MAPEI-t választották. 1972-ben az irányítást az alapító fia, Giorgio vette át, aki nemzetközivé tette a vállalatot. Az első leányvállalat Kanadában jött létre, a cégcsoport mára 26 országban több mint 7 000 munkatársat foglalkoztat. A MAPEI ma a világ legnagyobb gyártó cége a ragasztók, szigetelőanyagok és építőipari kemikáliák terén: 57 gyártóegységében 19 000 tonna termék készül naponta.

 

Hazai hírek

A magyar MAPEI Kft. 1991. április elsején alakult meg, ma már a konszern összes terméke kapható Magyarországon, és 140 fő dolgozik a cégnél. Markovich Béla 1993-ban vette át a kft irányítását, 2002-ben megnyitották a 8500 négyzetméter alapterületű sóskúti üzemüket, ahol kerámiaragasztókat, aljzatkiegyenlítőket, falkiegyenlítőket és szigetelőanyagokat gyártanak, por alakú termékek formájában. Tavaly 5,3 milliárd forint volt a cég árbevétele, a teljes cégcsoporté pedig meghaladta az 1,7 milliárd eurót. Egy cégben a legfontosabb érték maga az ember: 2006-ban a magyar MAPEI Kft. elnyerte „Az év munkahelye” címet.

 

Fejleszteni, fejlődni, fejleszteni

„Igen sok új fejlesztése van a cégnek, évente 60-70 új termékkel jelenünk meg” – osztja meg velünk Markovich Béla. „Ebből fakadóan a MAPEI olyan műszaki-kereskedelmi, illetve vevőszolgálatot épített ki, amely páratlan a világon. A marketing munkánk is jelentős: 2007-ben elindultunk az online és a lakossági kommunikáció útján. Négy ebook-unk van a www.mapei.hu oldalon. Célja, hogy az építtetők megtudják, mi mindenre kell odafigyelniük a jó végeredményhez. Legfőbb stratégiai pontunk a környezet- és egészségbarát termékek fejlesztése, a MAPEI éves forgalmának öt százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre. Termékeinket nagy százalékban újrahasznosított alapanyagokból állítjuk elő, a telephelyeinket vasúti közlekedés köré telepítjük, hogy az áruszállításra ne kelljen kamionokat alkalmazni. Az „eco” termékeket kifejezetten a US Green Building Council által tanúsított LEED-projektek kivitelezéséhez fejlesztettük ki: a cél az egészségre ártalmatlan, alacsony illóanyag-tartalmú anyagok fejlesztése, hiszen egy Németországban végzett felmérés szerint évente öt-hat, oldószeres anyagokkal dolgozó burkoló hal meg az egészségromboló anyagok következtében. A Mapei elkötelezettsége, hogy a partnereink, valamint a vásárlók a környezettudatosan fejlesztett termékeink és szolgáltatásaink felhasználásával, hosszú távon egészséges és sikeres életet élhessenek.”

 

Hálózatban az erő

A technológiák rendkívül gyorsan fejlődnek, évről évre új termékek jelennek meg. Cégünk második legfontosabb stratégiai pontja a képzés, mind a szakemberek,mind a diákok, sőt, a kereskedők részére is. Tavaly 6000 szakembert képeztünk ki, kb. 80-100 millió forint összegből. 2008 óta rengeteget változott a piac, a kereskedőink nem tudják követni. Felmértük, milyen problémákkal küzdenek: értékesítési és marketing gondok, személyzet-kezelési feladatok, motivációs kérdések stb. Hogy a segítségükre lehessünk, 2011. február 23-án létrehoztuk az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózatát, amelynek elsődleges célja a forgalom növelése, a sikeresebb, eredményesebb piaci működés. A hálózathoz eddig 38 cég csatlakozott, akik főleg építőanyag-kereskedők, és/vagy burkolatkereskedők. A tagok közös marketing kampányokat dolgoznak ki, és közös arculattal jelennek meg. A Mapei folyamatos képzéseket biztosít a részükre, amellyel javíthatják a marketingkommunikációt, értékesítői hatékonyságukat. Évente négy konferencia szolgálja majd, hogy előadások formájában segítséget kapjanak olyan témakörökben, amelyek őket a leginkább foglalkoztatják. Kéthavonta tartunk személyes konzultációt, ahol megbeszéljük velük a stratégia sikerességét, kielemezzük az esetleges kudarcokat. Az első kurzus március közepén indult. Minden területen ott vagyunk, nemcsak a nagy közületi beruházásokon, hanem a családi házak építésénél is. A válság itt okozta a legnagyobb visszaesést, és sajnos a Széchenyi Tervben sem látom azt, hogy az otthonépítést támogatnák. Valami mégis elmozdulóban van: a politikai hatalom kórház-rekonstrukcióról, útépítésről, szennyvíztelep-építésről beszél, ami beindíthatja az építőipart. A vásárokon egyre nagyobb az érdeklődés. Az építőipar a jelekből ítélve talán végre elindul fölfelé, ha a fizetési morál megjavul, és ha a bankok is mögéállnak.


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop