Az AEG, a világ egyik legismertebb háztartási gép márkája, idén ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. Az elmúlt több mint száz év termékfejlesztéseivel folyamatosan tágította a technológia és a dizájn határait, így jutott el mára oda, hogy a világ egyik legismertebb és elismertebb háztartási készülék márkájaként tartják számon.Az AEG története 1887-ben kezdődött, amikor Emil Rathenau megalapította a vállalatot, és elkezdte az izzólámpák gyártását. Húsz évvel később, a háztartási gép gyártók között elsőként az AEG felfogadott egy dizájnert, Peter Behrens professzort, hogy segítsen olyan háztartási gépeket alkotni, amelyek nemcsak szemet gyönyörködtetőek, hanem funkcionálisak is. Tőle származik a márka mind a mai napig élő szlogenje, a Perfekt in Form und Funktion is.
Peter Behrens professzor nem csak a formatervezést, hanem az arculattervezést is meghonosította a vállalatnál, ami akkor még újdonságnak számított az ipari vállalatoknál. Behrens 1907-ben (több mint 100 évvel ezelőtt!) elkezdett márkát építeni. Az AEG munkatársaként ő volt az első, aki a márkajelzést, hirdetési anyagokat és a vállalati publikációkat egységes formában adta ki. Az AEG és a munkatársak egyéni igényeire szabott gyárakat tervezett. Nem csupán a vállalat logóját rajzolta meg, ő építette fel a vállalat egész arculatát, így az arculattervezés a vállalat filozófiájának alapkövévé vált.
Ha visszanézünk az AEG történetén, látható, hogy a vállalat nemcsak a dizájn terén vállalt úttörő szerepet. Mindig élen járt a jövőbe mutató technológiai fejlesztésekben is. Az AEG mutatta be az első elektromos hajszárítót (1900), kompresszoros hűtőt, majd az első beépíthető hűtőszekrényt is (1935). Az AEG-nek köszönhetjük az első automata mosógépet (1958), hőszivattyús szárítógépet és indukciós főzőlapot (1987) is. Milyen lenne ma az életünk nélkülük? Az AEG tervezte meg a világ első környezetbarát termékcsaládját is az 1980-as években, amikor mások még nem foglalkoztak a környezet védelmével. Ma már szinte minden háztartási gépnél alapkövetelmény a minimális energia- és vízfogyasztás.
A legújabb technológiai megoldások és az egyedülálló dizájn ötvözésével a márka ma is élen jár – 1994 óta az Electrolux csoport részeként – a háztartásigép-piacon. A tavaly bemutatott új termékcsalád, a Neue Kollektion, néhány hónappal bemutatkozása után elnyerte a legrangosabb nemzetközi dizájn fórumok elismerését, az iF és Red Dot dizájn díjakat. A stílusos külső egyedülállóan új technológiai megoldásokkal párosul.
Az AEG készülékek egyre összetettebb feladatok végrehajtására képesek. Például a gyapjú és selyem holmik már moshatók és száríthatók az AEG készülékekben. A sütők és főzőlapok olyan technológiával dolgoznak, mint a professzionális készülékek. Mindemellett a készülékek használatát az intelligens tervezésnek köszönhetően egyszerű és könnyű megtanulni. Az AEG szerint a tervezők feladata, hogy tolmácsként vegyenek részt az ember és gép közötti párbeszédben.
Az AEG készülékeket több mint egy évszázada egyazon filozófia szellemében fejlesztik a szakemberek. Egy mondattal így írható le: Forma és funkció tökéletes összhangja. A készülékek, amelyek az elmúlt 125 évben részei lettek az otthonoknak, ma már egyet jelentenek a német mérnöki munkával, dizájnnal és precizitással.
Hozzászólások