A gazdasági válság miatt 20-25 százalékkal csökkenő magyar díszburkolat-piacon folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően, 2010. közepére piacvezető pozícióba került a Leier Cégcsoport. A hazai piacon többi termékével is meghatározó építőanyag-gyártó cég térburkoló és kertépítő termékeinek forgalmában az év végére az építőipart kiemelten sújtó válság ellenére eléri, sőt a tervek szerint meg is haladja a 2009-es forgalmat. A siker az új termékeknek, elsősorban a Leier-Kaiserstein termékcsaládnak köszönhető – mondta Brieber László, a Leier Hungária Kft. díszburkolat üzletágvezetője.
– 2010. elején, a gazdasági válság mellett a mostoha időjárás is nehezítette az építőipari és építőanyag-gyártó vállalkozások életét. A térburkoló termékek szezonja a havazások miatt csak április közepén indult, majd a májusi esőzések miatt ismét leállt a kivitelezés. A Leier térkő üzletága júniusban egy havi lemaradásban volt az előző évi értékesítéshez képest, ezt napjainkra sikerült egy heti lemaradásra „ledolgoznunk”. Az év végére a forgalmunk eléri és meg is haladja a 2009-es szintet, ami a jelenlegi körülmények között kiemelkedő eredmény – számolt be Brieber László, a Leier Hungária Kft. díszburkolat üzletágvezetője, aki szerint a Leier sikerének oka a folyamatos szellemi és fizikai megújulás és fejlesztés. A hagyományos termékek, a klasszikus ipari jellegű burkolatok forgalma ugyanis idén is stagnál, az üzletág eredményei az új termékeknek, elsősorban a Leier-Kaiserstein termékcsaládnak köszönhető.
– A többi piaci szereplőtől eltérően, a válság éveiben is folyamatosan fejlesztettünk, tavaly például több milliárd forintot költöttünk gönyűi, pécsi és kiskunlacházi üzemeink bővítésére. A fejlesztéseknek köszönhetően soha nem látott mértékben bővítettük prémium kategóriás kertépítő termékeink választékát, melyet a tavaszi CONSTRUMA kiállításon mutattunk be először a szakembereknek és a nagyközönségnek. Nagyon jó volt a fogadtatás.
– A legnagyobb kereslet a minőségi termékeink iránt van. A gönyűi üzemben gyártott, teraszfelújításokhoz is alkalmazható IMPERIUM burkolólapokat különösen kedvezően fogadta a piac. Jelenleg heti hat napon, két műszakban gyártunk, így tudjuk csak kielégíteni az igényeket. Szintén keresett az ugyanitt gyártott Euro-Line burkolólap, mely a magyar minőséget dicséri Erdélyben is: ilyen díszkő-burkolattal újult meg Torda település belvárosának 15 ezer négyzetméteres felülete.
Az új térköveinket hamar megszerette a piac. A kisméretű bontott tégla megjelenését idéző Patio térburkoló és falazóelem család a kiskunlacházi üzem vezető terméke lett – jelenleg 1-2 hetes várakozással tudjuk szállítani. A pattintott kő jellegű, színátmenetes Castrum térkő-család annyira kedvelt és keresett, hogy az igényeknek megfelelően, ezt a terméket folyamatosan fejleszteni fogjuk, és 2011-re új színekkel dobjuk piacra – mondta el Brieber László.
A Leier díszburkolat üzletágvezetője a termékek bemutatását is kiemelten fontosnak tartja: a vásárlók igénylik, hogy beépített állapotban is láthassák a térburkoló lapokat. Ennek szellemében indította el a Leier 2010-ben bemutatókert-programját, melynek keretében az év első felében országszerte 40, egyenként 80-100 négyzetméter nagyságú mintakert létrehozásához segítették hozzá a cégcsoport kiemelt márkakereskedő-partnereit.
A Leier ezzel párhuzamosan felújítja saját mintakertjeit is. A kópházi mintakertben augusztus 20-áig kicserélik a burkolatokat, és egyben ötletparkként is működik majd a létesítmény, ahol nemcsak a legújabb térköveket, hanem más kertépítő ötleteket (kerti padokat, csobogókat) is megtalálhatnak az érdeklődők, akik a tapasztalatok szerint távolabbról is felkeresik a bemutatóparkot. A jánosházi Leier mintakert augusztusban és szeptemberben folyamatosan újul meg. Az ország legnagyobb, 5000 négyzetméteres mintakertjének a vonzereje is jelentős, szívesen keresik fel a Balaton-part, valamint Vas- és Zala megyékből is, – a Leier mintakertek kellemes pihenőhelyként is szolgálnak az utazók számára.
Hozzászólások