Kevés olyan stabil szereplője van a hazai bútorpiacnak, mint az RS, amely már hosszú évtizedek óta ismert a hazai vásárlók előtt. A 30. születésnapját ünneplő bútoráruház idén negyedik alkalommal nyerte el a Magyar Brands-díjat.
A ma is száz százalékban magyar tulajdonú márka fókusza mindig a bútor volt: a lakberendezési, kiegészítőket árusító üzletláncokkal szemben itt az otthonunk minőségi, tartós alapdarabjait szerezhetjük be, legyen szó bármely helyiségről. Kiválasztásukat az RS nagy létszámú, jól képzett szakemberrel segíti. A kínálat 80 százalékát magyar gyárakban készült bútorok adják, amelyek minőségben és dizájnban felveszik a versenyt az import termékekkel, de árban lényegesen kedvezőbbek.
Vajon mi változott az eltelt évek során? Pólya Ádám vezérigazgató úgy látja, a magyar vásárlók egyre igényesebbek: „Ha bútorról van szó, az RS már három évtizede segít a magyaroknak megalapozott döntéseket hozni. Az eltelt években nyomon követtük azt is, hogyan változott az ízlésük: míg a rendszerváltás környékén a koloniál bútor határozta meg az otthonok karakterét, mostanra a vásárlók is jóval kifinomultabb ízlésvilággal és tudatosabban válogatnak a bútorok között.”
Nem mindig az online a nyerő
Akárcsak a bútorok jellege, úgy változik idővel az értékesítés módja is. Ma már gombamód szaporodnak az online is elérhető bútoráruházak, ám az igazgató hangsúlyozza: a bútorpiac azon területek egyike, ahol még az internet sem tudta kiszorítani a személyességet. Az online értékesítésnek a mai napig megvannak a korlátai, ezért továbbra is megéri a nagyméretű áruházak fenntartása.
„Az online vásárlásnak persze itt is megvan a létjogosultsága, mi is a legmodernebb online felülettel, a Facebook (Meta) ReactJS rendszerével vagyunk jelen a weben. Ám míg a kiegészítők esetében nem nehéz vásárlói döntéseket hozni, a bútoroknál a helyzet összetettebb. A legtöbben továbbra is szeretik élőben megszemlélni, körbejárni, megtapintani a kiválasztott darabot, így azt is könnyebb elképzelni, hogyan mutat majd az otthonukban. Sokan ezért a mai napig előszeretettel veszik szemügyre a bútorokat személyesen is, s mivel általában jelentős kiadásról van szó, az emberek jellemzően nem hamarkodják el a vásárlást.”
És hogy milyen bútort vásárolnak leginkább a magyarok? Pólya Ádám szerint az utóbbi időszak nagy slágere a konyhabútor volt, köszönhetően annak, hogy az év végéig állami támogatás is felvehető a konyhabútorok cseréjére.
Hozzászólások