50 éves az Electrolux logó

Az Electrolux világszerte jól ismert logója idén ünnepli 50. születésnapját. Az időtálló remekmű Carlo L. Vivarelli grafikus tervező munkáját dicséri.

 

Egészen 1960-ig a világ napsugarakban tündöklő földgömbként ismerte az Electrolux logóját, mígnem a vállalat vezetősége úgy döntött, eljött az idő a változásra. 1961-ben logótervező versenyt rendeztek, melyre 80 grafikus tervező összesen 123 pályamunkával jelentkezett a világ minden tájáról. A pályázók szabadon dönthettek arról, hogy munkájukat a régi logóra építik vagy teljesen új koncepcióterveket alkotnak.

A hét tagú szakmai zsűri végül Carlo L. Vivarelli, svájci tervező munkáját választotta a legjobbnak. A „Nap és Föld konkáv-konvex” nevű győztes pályamű letisztultságával, egyedülálló hangulatával és időtállóságával nyerte el a zsűri tetszését. A logó nagyméretű „E” betűje valamint a hozzá tartozó nap- és földgömbként értelmezhető lemeze tökéletesen kifejezte az Electrolux globális céljait, emellett pedig könnyen megjeleníthetőnek tűnt a termékeken, brosúrákon, pólókon és egyéb kiadványokon is.
Az 1962- ben bemutatott nyertes logó már 50 éve jelképezi az Electrolux márkát, több mint 150 országban világszerte.

Carlo L. Vivarelliről

A Zurich University of Arts and Design egyetemen folytatott tanulmányai után Carlo L. Vivarelli számos külföldi vállalat terméktervezőjeként valamint művészeti tanácsadójaként dolgozott. Ő tervezte a svéd állami televízió illetve az Electrolux későbbi leányvállalatainak logóját, akárcsak a Swissair és a svájci Flumserberg reklámposztereit. Számos dizájn díjat szerzett poszter és logó kategóriákban. Ezenkívül a Neue Grafik című újság társszerkesztője volt, 1950-től pedig festőként és szobrászként is sikeresen helytállt.


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop