4 híres saláta

A csecsemőtől a kamasz korig
Por volt, por nem volt…
Előtérben az előszoba

Salátakészítés közben megbocsátható, ha „zöldeket” beszélünk, de nem csak ezért érdemes hozzálátni egy tál friss saláta elkészítéséhez! Tudjuk, hogy egészséges, kalóriaszegény, de lehet híres is, mint amilyeneket bemutatunk.

 

 

 

 

 

 

 

Waldorf-saláta

Hozzávalók:
4 zöld alma 1,2 dl majonéz 3 evőkanál tejföl 2 evőkanál friss citromlé 1 kiskanál cukor 13 dkg szárzeller só bors rucola vagy római saláta a tálaláshoz 3 dkg dió

Az almákat kimagozzuk és felszeleteljük. A majonézt egy nagy tálban kikeverjük a tejföllel, a citromlével és a cukorral. Hozzáadjuk az almát és a felszelt zellert, óvatosan összeforgatjuk, majd sózzuk, borsozzuk. A zellert egy tálra rendezzük, ráhalmozzuk az almakarikákat és a salátát. Pirított dióval díszítjük.

Bistrot-saláta

Hozzávalók:
4 szelet pancetta (vagy bacon) 4 tojás 1 fej endíviasaláta (vagy madársaláta) A dresszinghez: 0,6 dl fehérborecet 2 evőkanál olívaolaj 1 gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál dijoni mustár só bors

A dresszinghez összekeverjük a hozzávalókat, és félretesszük. A pancettát serpenyőben 4-5 perc alatt ropogósra sütjük, a 6 percig főzött tojásokat megpucoljuk. A leveleire bontott salátára ráhelyezzük a bacont és a tojásokat, majd meglocsoljuk a dresszinggel.

Görög saláta

Hozzávalók:
35 dkg paradicsom 1 nagy kígyóuborka 1 nagy kaliforniai paprika 4 evőkanál félbevágott fekete (kalamata) olajbogyó 4 evőkanál felkockázott lila hagyma 3 evőkanál frissen összeaprított petrezselyem ½ kiskanál szárított oregánó 3 evőkanál extra szűz olívaolaj 1 ½ evőkanál vörösborecet 6 dkg feta sajt só bors

A kimagozott paradicsomot, a meghámozott uborkát és a paprikát kockára vágjuk, majd összekeverjük az olajbogyóval, a lila hagymával, a petrezselyemmel, az oregánóval, valamint az olívaolajjal és a borecettel. Óvatosan hozzávegyítjük az elmorzsolt fetát, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Tálalásig szobahőmérsékleten tartjuk (maximum két óra hosszat).

Capri saláta

Hozzávalók:
1 marék friss bazsalikom 1 kg paradicsom 45 dkg Szarvasi Mozzarella 3-4 evőkanál extra szűz olívaolaj
tengeri só frissen őrölt bors

A bazsalikomleveleket alaposan megmossuk és megszárítjuk. A paradicsomot és a Szarvasi Mozzarellát fél centiméteres szeletekre vágjuk, majd a bazsalikomlevelekkel felváltva kör alakban elrendezzük egy tálon (úgy, hogy a szeletek kissé fedjék egymást). Megöntözzük az olajjal, és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. (Bazsalikom helyett rucolát is használhatunk: a rucolát negyed kiskanál oregánóval együtt még az olaj előtt a saláta tetejére szórjuk.)

Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop