Árvíz ellen mobilgát, egyszerűen!

Árvíz ellen mobilgát, egyszerűen!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A szélsőséges időjárás és a felhőszakadás miatt idén több ezer kárbejelentés érkezett a biztosítókhoz, a kár sok milliárd forint. A PREFA mobil árvízvédelemi eszközei az árvízveszélynek kitett épületek és területek hatékony védelmére szolgálnak: a speciális alumíniumprofilok alkalmasak ajtók, ablakok vagy kapuk gyors víz elleni lezárására, valamint a partközeli és azzal határos területek védelmére. A könnyű és jól tárolható mobilrendszer gyorsan és egyszerűen „bevethető”.

arvizellenmobilgategyszeruenprefa 720


A idei tavaszi szélsőséges időjárás és az árvíz közel 8 ezer kárbejelentéssel járt, illetve kb. 1,2-1,3 milliárdos kárt okozott a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által közétett adatok szerint. A károk legnagyobb részét a felhőszakadást követő árvíz okozta. Az éghajlat folyamatos változása és a közelgő tél miatt érdemes minél előbb felkészülni az ilyen és hasonló szélsőséges időjárási viszonyokra. De hogyan tegyük mindezt? Hogyan védjük meg otthonunkat az árvíz ellen könnyen, egyszerűen és tartósan?

Szerelje fel saját kezével, egyszerűen!
A PREFA mobil árvízvédelmi rendszer telepítése minimális előzetes szakmai munkálatot igényel, amihez segítség szükséges: mindössze rögzítő profilokat, illetve padlóhüvelyeket kell a teherbíró alapban fixen rögzíteni. Ezek után árvízveszély esetén nincs szükségünk további segítségre, hiszen csupán annyi a dolgunk, hogy a beépített tömítésekkel ellátott speciális gátgerendákat becsúsztassuk a rögzítőprofilokba vagy a rögzítőoszlopokba.
A gátgerendák védőfalként történő felépítése nútféderes rendszerben történik. A gerendák egy feszítőelemmel felülről rögzítendők, megakadályozva ezzel a felúszást. Áradáskor tovább nő a fal stabilitása a vízszint emelkedésével, amikor a gátgerendák megtelnek vízzel. A gátgerendák szigeteléséről cserélhető, speciális szivacsgumi tömítések gondoskodnak. A védőfal hossza szükség szerint növelhető, és a kellő magassághoz igazítható (a már meglévő védőfalak vészhelyzetben még magasabbra emelhetők).

arvizellenmobilgategyszeruenprefa 1
A teljes rendszer elérhető egy helyről!
Az alumíniummal készült gátgerendák, a rögzítések és a feszítőelemek egyáltalán nem igényelnek karbantartást, törés- és rozsdaállóak, könnyűek és természetesen időjárásállóak.
További előny, hogy amennyiben épületén PREFA homlokzata van, úgy minden egyes alkatrész megrendelhető a homlokzattal megegyező színben. A PREFA széles választékban kínál tartozékokat is a rendszerhez: tartókat a tároláshoz, profil- vagy hüvelyburkolatokat, cseretömítéseket stb.

A kertet se árassza el a víz!
Ha otthonunkat szeretnénk védeni, a rögzítőprofilokat a tartófalba, a fal mögé vagy elé kell fixen beszerelni. Bevetéskor a gátgerendákat mindkét oldalon be kell csúsztatni a rögzítésbe, és felülről rögzíteni a feszítőelemmel. A robusztus, mégis könnyű és speciális profilok hatékony objektumvédelmet tesznek lehetővé. A rendszer akár azonnal bevethető, szükség esetén egy ember nagyon kis erőkifejtéssel is képes felszerelni, könnyen tárolható.

arvizellenmobilgategyszeruenprefa 2
Az árvízveszélynek kitett külső részek, akár kertek védelme védőfalakkal történik, amelyek a nyílt terepen elhelyezett padlóhüvelyek segítségével állíthatók fel. Ezek az árvíz elleni védőfalak akár meglévő gátak megemelésére, akár új létesítményként is felhasználhatók.

Bevetéskor a rögzítőoszlopokat (támaszokat) a süllyesztett padlóhüvelyekben kell rögzíteni, majd be kell csúsztatni a gátgerendákat. A rögzítőoszlopok később könnyen eltávolíthatók, és a padlóhüvelyek lezárhatók fedőlappal. A védőfal magassága bármikor hozzáigazítható a vízálláshoz.

További információ: http://www.prefa.hu/termekkatalogus/arvizvedelem/mobil-arvizvedelmi-fal/#termekismertetok

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu