Az intelligens otthon jelene, jövője a Hörmannal

Az intelligens otthon jelene, jövője a Hörmannal

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

„Stratégiai globális terjeszkedés, piacvezető szerepet erősítő innovációk - 2017 a Hörmann számára a dinamikus növekedés éve volt, 10 százalékkal tudtuk növelni bevételünket.” – összegezte a mérföldköveket Szujó László, a Hörmann Hungária cégvezetője a vállalat évzáró sajtóeseményén. Ez alkalomból a legújabb Hörmann innovációt, a SmartKey rádiós ajtózár-meghajtást is első kézből lehetett megismerni, majd Kömlődi Ferenc író, jövőkutató az intelligens otthon jelenéről, jövőjéről tartott érdekes előadást.

azintelligensotthonjelene 720


Globális terjeszkedés
A Hörmann olaszországi jelenlétét erősítette azzal, hogy megszerezte a Pilomat nevű vállalat részvényeinek 70 százalékát. A Pilomat világvezető beszállítója az automata és fix forgalom-gátló oszlopok, úttorlaszok, illetve biztonsági útzárak tekintetében. A minden piaci igényt kielégítő Pilomat-útelzárók különböző mechanikai erősségűek, hidraulikával működnek, és maximális védelmet biztosítanak, amint ez referencia-filmjükből is kiderül. Világszerte egyre nagyobb az igény az egyedi Pilomat-megoldásokra – igen komoly teszteken ellenőrzik a minőséget. Itt egy 7500kg-s, 80km/h sebességgel száguldó kamiont állít meg egy Pilomat oszlop. Olaszország után Észak-Amerikában terjeszkedett a Hörmann: itt a szintén családi tulajdonban lévő TNR Industrial Doors-t vásárolta fel, ez piacvezető a kereskedelmi és ipari nagyteljesítményű ajtóiparban. A TNR által gyártott speciális, tömörgumiból készült ajtókat főként a bányászati szektorban használják robosztusságuk, és hosszú élettartamuk miatt. Ezzel a stratégiai lépéssel 28-ra emelkedett a Hörmann világszerte elhelyezkedő gyár-egységeinek a száma, és egy rendkívül niche-piacon erősítette a jelenlétét. 2006 óta a TNR a negyedik cég, amelyiket a Hörmann az amerikai piacon felvásárolt.

azintelligensotthonjelene 1
Hőszigetelt garázskapu
A magyar közönség a Construmán ismerhette meg a Hörmann legújabb fejlesztését – ennek a garázskapunak a hőszigetelése akár 50 százalékkall jobb az LPU 42 szekcionált garázskapuhoz viszonyítva, és ráadásul kívül-belül ujjbecsípés elleni védelmet biztosít! Hőhídmentes lamellái 67mm vastagok, a csavarok tartományában háromszoros a lemezerősítés. A lamella átmeneteknél dupla ajakos a tömítés, akárcsak az aljzatban. A maximális kapuszélesség 5000 mm, a maximális kapumagasság 3000 mm. A 42 mm-es vastagság összes, három-rétegű betéttel ellátott üvegezése kapható, az üvegezőkeret hőhídmentes alumíniumból készült. A kapu tandem futógörgőkkel van felszerelve, a vasalatok, tokok, futósínek és összekötő sínek RAL 9002 tört fehér színűek. A kötéldobok és a meghajtássín horganyzott felületű. További nagy előnye, hogy az LPU42 (BR40 sorozat) kapukról egyszerű a felújítás, csak a kapulapot kell cserélni.

SmartKey rádiós ajtózár-meghajtás
Ez a teljesen automatizált rádiós ajtózár-meghajtás alkalmazható ház-, és lakásbejárati ajtókhoz, kézi adó, rádiós belső nyomógomb vagy BiSecur App segítségével. Kényelmes, rugalmasan beállítható reteszelést kínál: automatikus 30, 60 vagy 120 mp után, illetve késleltetve - 10, 20 vagy 30 mp - a gombnyomás után. A végállások akusztikusan és optikailag is visszajeleznek. Illesztése az ajtó belső oldalára javasolt rászorítással, felragasztással, vagy felcsavarozással. Maga a meghajtás a bedugott kulcsra van szerelve, a hengerzárnak 7 – 12 mm-t ki kell nyúlnia. Napi 8 ciklussal számolva 4db × AA elemmel 1év az üzemideje.
A nagy érdeklődésre való tekintettel a SmartKey szállítható 2017.10.01-jétől fehér vagy ezüst színben!

azintelligensotthonjelene 3
BiSecur rádiós rendszer
A Hörmann a bochumi Ruhr Egyetem szakértőivel közösen fejlesztette ki ezt a komplex titkosítási eljárást használó rendszert, amelyet egyébként az online bankolásnál is használnak. A rendszer másik különlegessége, hogy a BiSecur két irányba kommunikál. Így a rádiós kéziadón keresztül, egy gombnyomással bármikor meg lehet bizonyosodni arról, hogy a garázskapu valóban be van-e zárva. Ha nyitva lenne, elég egy újabb gombnyomás, és a kapu bezáródik. Az alábbi kisfilmben személyesen a fejlesztő mesél érdekességet a rádiósjel titkosításról, fejlesztéséről, a biztonságról.
A kisfilm megtekinthető ITT!

BiSecur App – az intelligens alkalmazás
Ezzel az alkalmazással a Hörmann ajtók és kapuk a világ bármely pontjáról egyszerűen, biztonsággal ellenőrizhetők és működtethetők: a BiSecur App segítségével egy gombnyomás, és a kapu nyitható, vagy zárható. Sőt, a garázs-megvilágítása, és a külső fényforrások is irányíthatók. Az app „Tartós KI” funkciójával lehetőség van arra is, hogy az ajtókulcs nélkül, annak megnyomásával kinyíljon. A funkció deaktiválása után az ajtó ismét reteszelődik.

azintelligensotthonjelene 2
MI, IoT, DDoS – a közeljövő
De hogy mi vár ránk a közeljövőben a mesterséges intelligencia (MI) egyre szélesebb körű terjedésével? Kömlődi Ferenc író, jövőkutató adott erre választ, előadásában először az intelligens otthon legfontosabb kritériumait hangsúlyozta, mint például: környezetbarát; biztonságos; maximálisan hatékony, a minimális kiadások mellett; az egy fedél alatt elérhető rendszerek, szolgáltatások és az energiafelhasználás optimalizált. „2020-ra már 20 milliárdnál is több IoT(Internet of Things=Dolgok Internete/Internet ember nélkül) eszköz lesz forgalomban, a következő 5 évben pedig az előzetes becslések szerint 6billiárd („trillion”) lesz a globális költés az IoT eszközökre.”– fogalmazott a jövőkutató, majd hozzátette: „A biztonságtechnológia egyre jobban felértékelődik, már nemcsak magába az eszközbe, hanem a szoftveralkalmazásba és a hálózati kapcsolatba is biztonsági megoldásokat kell beépíteni. A hackerek kihasználnak minden lehetőséget, egyre gyakrabban követnek el DDoS támadásokat (DDoS=Szolgáltatásmegtagadással járó, vagy más néven túlterheléses támadás) éppen ezért az IoT eszközök alacsony biztonsági szintjét ki kell küszöbölni, a mindenki számára elérhető bemeneti pontok (pl:router) biztonságán lesz a hangsúly, és ezt az olyan ultra-biztonságos algoritmusokkal lehet megoldani, mint amilyennel a Hörmann SmartKey rendszere is működik.”


Még több Hörmann termék-információ, aktuális akciók: www.hormann.hu


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu