Vegye meg végre valaki!

Építsünk saját világot! – Téglakőbe vésett sikertörténet
A cukrász, a rendőr és az építőipar
Ökologikus építőanyagok

Pang az ingatlanpiac? Nincsenek érdeklődők? Csak áron alul lehet megszabadulni a lakástól? Sehogy sem akar sikerülni? Jó volna tudni, mit kell tennie, hogy eladja lakását, házát? Megtudni, hogyan vonzható be a vevő, egyáltalán mi kell a vevőnek? Fellebbentjük a fátylat, megmutatjuk, mi van a háttérben!

 

01

 

Az első lépés: a döntés

Az első és legfontosabb lépés, hogy elhatározzuk, azaz meghozzuk a döntést: „ELADOM a lakásom/házam!” Ezzel elköteleződünk, s így könnyebb az ezzel járó változásokat is elfogadni. Ha ez megvan, határozzuk el, hogy mindent megteszünk a sikeres eladás érdekében, ami szükséges: időt/energiát és/vagy pénzt áldozunk rá. A tudatosság rendkívül fontos! A döntés előtt tisztázzuk a jelenlegi helyzetünket! Mi a célom az eladással? Mikor van szükségem az eladásból származó pénzösszegre? Kell-e, és ha igen, miben kell változtatni a körülményeimben, hogyan tehetném meg ezt? Hová szeretnék továbblépni? Mi a következő lépés? A jelenlegi helyzetemben mi volna a legjobb megoldás? Tapasztalatom szerint az ingatlant eladni szándékozók miután eljutottak oda, hogy valóban szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat (jellemzően hónapok leforgása alatt), további hónapok telnek el úgy, hogy tudják, lépni kellene, de nem tudják hová forduljanak. Illetve nem tudják, hogy mi a teendő. De legalábbis nem ismerik azt az újfajta közelítési módot, amire a mai piacon szükség van a sikeres értékesítéshez. Ezzel a szemlélettel kívánjuk megismertetni most az Olvasót.

Mit keresnek a vevők?

Ingatlaneladóként tisztában kell lennünk azzal, hogy a mai ingatlanpiaci helyzetben, a kereslet visszaszorulása miatt az árak is jelentősen mérséklődtek, több kell, mint várni a csodát! A nagy kínálat ellenére a vevők sincsenek túl jó helyzetben! Erről jóval kevesebbet hallani! Ugyanis a kínálat színvonala jellemzően rendkívül alacsony a vevői elváráshoz képest. A vevő mindig a legjobbat akarja a pénzéért: kitalálta és megfogalmazta magának az ideális paraméterekkel rendelkező ingatlant, ám legtöbbször nem talál a kínálatban ahhoz hasonlót, mivel ha van is, a legtöbben nem képesek belelátni a lakásokba annak a lehetőségét, hogy megvalósítható belőle mindaz, amit korábban elképzeltek. A túl sok probléma lehetősége elriasztja a vevőt a vásárlástól. Ma az emberek élményt, nyugalmat, időt, hangulatokat, érzéseket, kényelmet keresnek és vesznek! A vevők 90%-a érzelmi alapon dönt a lakásvásárláskor, az alapján, hogy megfogja-e őket valami.

Ha tehát el szeretné adni lakását/házát, félre kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési tárgyaikat szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az, ami különlegessé teszi, és mi a hibája. A megszokás nagy úr. Nehéz a külső szemlélő szempontjából tekinteni az ingatlanra. Tartsuk észben az eladás folyamata alatt: más élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan.

Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy a mai ingatlanpiacon az eladhatóság a legfontosabb. Ezzel együtt az ár a másik kulcskérdés. Millióktól eshetünk el, ha nem készülünk fel az eladásra! Számos eset bizonyítja, hogy hosszas hirdetés után végül kényszerből, áron alul kellett megválni az ingatlantól. Ne essünk ebbe a hibába! Mi tehát a megoldás?

Mutasd a legjobb arcát!

Vannak, akik gyorsan és jó áron eladják lakásukat/házukat, vajon mi az ő titkuk? A titok nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az eladásra szánt ingatlanunkra, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk! Mert a cél az, hogy megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelölt beleszeret az ingatlanunkba. Cél továbbá minden érzékszervre pozitív hatás gyakorolni, kitűnni a hatalmas kínálatból. Az is fontos, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő egyéb ingatlanokkal a miénket, hogy megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit, megmutatva a lakás legjobb arcát. Feladat megkönnyíteni a vevők számára, hogy elképzeljék: ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni. Magasabb szinten: életet és életérzést vinni a térbe, vagyis, elérni azt, hogy megtaláljuk azt az egyetlen vevőt a lehető leghamarabb, aki örömét leli benne, és ezt hajlandó is megfizetni.

A home staging

A cikk gondolatébresztő célzattal íródott, amiben felhívjuk a figyelmet a tudatosság fontosságára, és az ingatlaneladó kiemelkedő szerepére, arra buzdítunk minden eladót, hogy vegye kézbe a folyamat irányítását! „Mert ingatlant eladni másképp is lehet!”

Igen, másképpen, amit nevezzünk nevén: home staging. A home staging egyet jelent szakértő segítséggel sikerre vinni az eladást. Jelenti ez az ingatlan eladás előtti felkészítését, a profi (!) fotókat, valamint az adott ingatlanra szabott értékesítési marketinget.

 

Milyen szarvashibákat követnek el az eladók? Gyakorlati példákra kíváncsi? Érdekelné, hogy adott büdzséből gazdálkodva mennyit hoz a home staging a konyhára? Következő cikkünkből kiderül!

 

Dr. Miklós-Somogyi Patrícia
+36 30 268 8180
msp@msp-homestaging.hu
http://msp-design.hu
http://msp-homestaging.blogspot.hu

 

 

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop