Mélyről, tisztán… - A Szentkirályi mítosza

Mélyről, tisztán… - A Szentkirályi mítosza

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. fiatal tulajdonosa és ügyvezető igazgatója meseszerű sikertörténetet írt a multik világában, egy veszteséges vállalkozást varázsolt világsikerré. Balogh Levente mesél sportról, munkáról, otthonról.

 

03

 

A kecskeméti kisfiú egyszerre szigorú és megengedő családban nőtt fel. A szülők engedték, hogy szabadon választhasson, de megkövetelték az alapos, minőségi munkát, a kiemelkedő teljesítményt.

– Ehhez minden segítséget meg is adtak – meséli Balogh Levente.
– A legjobb iskolákba írattak be, és hangsúlyt fektettek arra, hogy sportoljak. Sporttagozatos óvodába jártam, birkózásban már nagycsoportban érmet nyertem, hatévesen pedig elkezdtem dzsúdózni. A cselgáncs kicsit olyan, mint a sportok Harlemje: nem elég azt mondani, te vagy a legerősebb, igazolni is kell. Itt tanultam meg, hogy a hitelesség a legnagyobb érték.

Levente a piaristákhoz járt gimnáziumba, de a Toldi Miklós Élelmiszeripari Szakközépiskolában fejezte be tanulmányait.
– Akkor már válogatott cselgáncsozóként minden hétvégén versenyek voltak, sorra érkeztek a kikérő levelek az igazgatóhoz. Ő pedig feltette a kérdést: érettségizni szeretnék-e vagy sportolni? Az utóbbit választottam, és elmentem Nagykőrösre, ahol összeegyeztethetőnek tartották a tanulást és az élsportot. Később a Kertészeti Egyetemet is a sport miatt hagytam abba, bíztam benne, hogy a cselgáncs határozza meg az életem. Nem így lett. Számomra vállalhatatlan ügyeskedések miatt egyik napról a másikra abbahagytam a sportot. Fájt a döntés. És mégis, a sportnak köszönhetek mindent, tizennégy év alatt formálta a személyiségemet, és megtanított fontos dolgokra.

A félbetört sportkarrier után Leventének más jövőt kellett találnia.
– Édesapámnál dolgoztam az Olympos Kft.-ben – mondja.
– 1990-ben vettem egy kék Barkas-t, és a cég termékeit árultam. Addig nem mentem haza, míg a rakományt el nem adtam, előfordult, hogy három napig nem láttam a családot. Nehéz munka volt, de eredményes. Egy év után már raktárt béreltem, és volt egy alkalmazottam is, később terjeszkedtem. A legnagyszerűbb azonban az volt, hogy édesapám ismét büszke lehetett rám. Fizetést nem kaptam, de minden eladott termék után egy forint ütötte a markomat. És ez így ment 13 évig. Az áttörés akkor következett be, amikor a cég italaromákat kezdett el forgalmazni. Ezek az ampullák kicsik voltak, sok fért be a Barkasba belőlük, három hónap alatt kerestem hétmillió forintot – egy forintjával. Ez lett a vállalkozásaim alapja.

És akkor meseszerű szerencse érte a céget. – A vállalkozásainkhoz vízre volt szükség, és édesapám, akit egyébként „vízfakasztónak” is neveztek, Szentkirályon fúrt kutat. Rábökött egy helyre, s azt mondta, itt fúrjatok! Hatalmas, egymillió éves vízkincsre találtak… – Elkezdtük kitermelni, de veszteséges volt az ágazat. 2003-ban felvetettem édesapámnak, hogy a vállalkozásai közül átvenném azt, amely a legrosszabbul működik. Jó, mondta, és eladta nekem 250 millióért a Szentkirályi-kincset. Megváltam mindentől, albérletbe költöztem a családommal, az „irodámban” raklapokból tákoltam össze íróasztalt, és nekiláttam. Nem építettem gyárat, nem vettem drága gépsorokat, inkább a márkát erősítettem, és kihasználtam a Szentkirályi ásványvíz köré felépített mítoszt. Egy évvel később Párizsban már díjat nyertünk, és megkezdődött a siker felé a menetelés.

A fiatal üzletember csak nemrég alakította ki otthonát, öt éve költöztek be a házukba. – Három lányom van, a 17 éves Simona, a 15 éves Tiffany és az 5 éves Sophie. A ház évekig készült, akár a Luca széke, mór stílusban. Nem alkudtam, ha nem kaptam meg azt a terméket, amire vágytam, akkor inkább kivártam. Szeretem a házam, bár még közel sincs kész. De ez nem baj…

"Az üzletben olyan emberekkel veszem körül magam, akik az élen járnak, a házépítésben is a legjobb mesterekkel dolgoztattam, és nem bántam, hogy még öt évig albérletben éltünk."

arab miliő

A mészkőből faragott kandalló fölött egy lovagló sejket ábrázoló festmény vezeti be a közel-keleti hangulatot. Az aranyszínű asztal súlyosnak és maradandónak tűnik, két vörös terítő emeli ki szépségét. A piros bársony kanapé széles és kényelmes, a sárga fotel hívogat, hogy kuporodj rá. A berendezést egy komód egészíti ki, amely olasz gyártmány, de arab megrendelésre készült. Két emelet magasról hullik be a fény, az ólomüveg izgalmas mintákat rajzol a fényes padozatra. A fény előcsalja a falak visszafogott csillogását is, a különleges festék életre kel.

célszerűség, kényelem

A konyhát két tolóajtó választja el az ebédlőtől, amelyeket kitárva a háziasszony részese lehet a ház életének, mégsem tárul fel agresszívan a konyha intimitása. A munkapultot a sarokban vágófelületet adó fával burkolták, és ívesen alakították ki. A konyhasziget körül a padozat olyan, mintha kőből szőtt szőnyeg lenne, apró arany mozaikbordűrrel. Hasonló apró fényes mozaikborítás díszíti és védi a munkapult fölötti falat is. A három, mélyen a térbe lógatott Swarovski-függőlámpák a konyha ékszerei.

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}