Fut-robog a babakocsi

Fut-robog a babakocsi

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Bárki bármit is mondjon, nyár van. Még ha az időjárás nem is kényeztet el minket mostanság, ez a két hónap a kikapcsolódás, az utazás ideje Nem kis kihívás azonban tengerparti vakációra, hosszabb nyaralásra vagy a vidéki rokonokhoz készülni kisgyerekkel. Egyáltalán, szabad-e velük utazni?

 

 

Ápolás. Az apróságnak csomagolt bébikoffer tartalma: krém/olaj, nedves kendok, tartalék pelenkák, két fürdolepedo, amelyek

 

vészhelyzetben pelenkázó alátétként is szolgálhatnak, mosdókendo, napolaj (minimum 25-ös faktorszám), szunyogcsipés ellem szerei,

 

gyógyszerek.

 

Ruházat: ingecskék, nadrágok, napellenzős sapka, napszemüveg, zoknik, pulóver vagy kabátka, fehérnemű, hálóruha, szandál/ci-
pő, esőkabát, esetleg gumicsizma. Ne feledkezzünk meg aztán a kicsi cumijáról, kedvenc plüssállatáról, mesekönyvéről, hiszen ezek nélkül még saját szobájában sem alszik el, hát még egy számára teljesen idegen közegben!
Vízparton jó szolgálatot tehet egy pár homokozójáték, lapát a várépítéshez.
Biztonsági babaülés az autóban.
Termosz cukrozatlan gyümölcsteával vagy ásványvízzel, mert a gyerekeknek nagyon nagy a folyadékigényük. Remek a hotároló cumisüvegtartó is.
Kettő az egyben pelenkázótáska és mózeskosár, amely ideális séták vagy vakáció alatt. Matraca kiveheto, a huzata tépőzáras, levehető és mosható. Praktikus, könnyű és egyszerű a használata, hiszen
pillanatok alatt bárhol, bármikor átalakítható, és már álomba is ringathatjuk a babát. Zsebeibe a tiszta pelenkától kezdve a babakrémen át rengeteg minden belefér.
Egyévesnél fiatalabb gyerekeknél város nézéshez hordókendő vagy kenguru ajánlott, mivel így a szülők mindkét keze szabad. Nagyobb gyerekeknél az összecsukható babakocsi (buggy) a megoldás.
Hordozható babaágy. Összecsukva berakható a csomagtartóba, pár kézmozdulattal felállítható.
Hordozható ülcsi. Nagy előnye, hogy stabilan letehető bármilyen víz-
es felületre, szükség esen etetőszék is.
Szúnyogháló.
Hálózsák. Ebben a kicsi úgy érzi magát az idegen szállodai ágyak-
ban is, mintha otthon terme, de használható strandon, szabadban
való szundikáláshoz. A hálózsák továbbfejlesztett vátozata a 3:1-ben babazsák, amely vfzlepergető és bélelt, ezen ideális bébihordozókhoz, kerékpárülésbe vagy babakocsiba. 3-18 hónapos korig. Elöl cipzáras, a baba két lábát külön vagy egybe is rakhatjuk. Könnyen kezelhető,
mivel alul patentokkal záródik, a fej körül pedig kapucniként összehúzható
Felfújható babakád. Szükség esetén a vízpartra is magunkkal vihetjük, hogy a kicsi biztonságosan pancsolhasson mellet-
tünk, amíg mi olvasunk, napozunk.
Kiegészítő vécédeszka (Toodle-loo) - higiénikus, könnyen tisztítható, mindenhova magunkkal vihető, a gyerek 18 hónapos korától 5 éves korig használható.
Potty Flip. Hordozható, eldobható bili. Mostantól, ha kulturált szüloként tekintünk magunkra, nem nélkülözhetjük ezt a mobil, gyorsan felhasználható, eldobható bilit. A hullámpapírból készült
gyerekvécé újrafelhasznált, környezetbarát papír alapanyagú, tartozik hozzá egy kis zacskó is, amelyben használat után kidobhatjuk.
Cumisüveg-melegítő, adapter a dugaszolóaljzathoz.
Bébimonitor vagy bébialarm, hogy szükség esetén egy másik helyiségben tartózkodva is tudjuk, ha a kicsi felébred.
Kisgyerekeknek a tengernél és a magas hegyekben olyan napszemüveget kell hordaniuk, amely kiszűri a káros LIV suga-
rakat, sötétitett az üvege, és törésbiztos muanyagból készült. Ha a kicsi nem visel el a szemüveget, széles karimájú kalap vagy napellenzos sapka szükséges.
Tengerparton jó szolgálatot tehet az UV sátor, amely megvédi a csecsemo borét a nap káros sugaraitól, a széltol és a homoktól.
Amennyiben a fenti listával kezve csomagolunk a nyári utazásra,
kevés esélyt hagyunk a váratlan meglepetéseknek. Ne felejtsünk el aztán fényképezőgépet, kamerát vinni magunkkal, hogy
gyermekünket megörökíthessük a kenguruban, mózeskosárban, vagy éppen az eldobható bilin!

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.