Vegye meg végre valaki!

Vegye meg végre valaki!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Pang az ingatlanpiac? Nincsenek érdeklődők? Csak áron alul lehet megszabadulni a lakástól? Sehogy sem akar sikerülni? Jó volna tudni, mit kell tennie, hogy eladja lakását, házát? Megtudni, hogyan vonzható be a vevő, egyáltalán mi kell a vevőnek? Fellebbentjük a fátylat, megmutatjuk, mi van a háttérben!

 

01

 

Az első lépés: a döntés

Az első és legfontosabb lépés, hogy elhatározzuk, azaz meghozzuk a döntést: „ELADOM a lakásom/házam!” Ezzel elköteleződünk, s így könnyebb az ezzel járó változásokat is elfogadni. Ha ez megvan, határozzuk el, hogy mindent megteszünk a sikeres eladás érdekében, ami szükséges: időt/energiát és/vagy pénzt áldozunk rá. A tudatosság rendkívül fontos! A döntés előtt tisztázzuk a jelenlegi helyzetünket! Mi a célom az eladással? Mikor van szükségem az eladásból származó pénzösszegre? Kell-e, és ha igen, miben kell változtatni a körülményeimben, hogyan tehetném meg ezt? Hová szeretnék továbblépni? Mi a következő lépés? A jelenlegi helyzetemben mi volna a legjobb megoldás? Tapasztalatom szerint az ingatlant eladni szándékozók miután eljutottak oda, hogy valóban szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat (jellemzően hónapok leforgása alatt), további hónapok telnek el úgy, hogy tudják, lépni kellene, de nem tudják hová forduljanak. Illetve nem tudják, hogy mi a teendő. De legalábbis nem ismerik azt az újfajta közelítési módot, amire a mai piacon szükség van a sikeres értékesítéshez. Ezzel a szemlélettel kívánjuk megismertetni most az Olvasót.

Mit keresnek a vevők?

Ingatlaneladóként tisztában kell lennünk azzal, hogy a mai ingatlanpiaci helyzetben, a kereslet visszaszorulása miatt az árak is jelentősen mérséklődtek, több kell, mint várni a csodát! A nagy kínálat ellenére a vevők sincsenek túl jó helyzetben! Erről jóval kevesebbet hallani! Ugyanis a kínálat színvonala jellemzően rendkívül alacsony a vevői elváráshoz képest. A vevő mindig a legjobbat akarja a pénzéért: kitalálta és megfogalmazta magának az ideális paraméterekkel rendelkező ingatlant, ám legtöbbször nem talál a kínálatban ahhoz hasonlót, mivel ha van is, a legtöbben nem képesek belelátni a lakásokba annak a lehetőségét, hogy megvalósítható belőle mindaz, amit korábban elképzeltek. A túl sok probléma lehetősége elriasztja a vevőt a vásárlástól. Ma az emberek élményt, nyugalmat, időt, hangulatokat, érzéseket, kényelmet keresnek és vesznek! A vevők 90%-a érzelmi alapon dönt a lakásvásárláskor, az alapján, hogy megfogja-e őket valami.

Ha tehát el szeretné adni lakását/házát, félre kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési tárgyaikat szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az, ami különlegessé teszi, és mi a hibája. A megszokás nagy úr. Nehéz a külső szemlélő szempontjából tekinteni az ingatlanra. Tartsuk észben az eladás folyamata alatt: más élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan.

Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy a mai ingatlanpiacon az eladhatóság a legfontosabb. Ezzel együtt az ár a másik kulcskérdés. Millióktól eshetünk el, ha nem készülünk fel az eladásra! Számos eset bizonyítja, hogy hosszas hirdetés után végül kényszerből, áron alul kellett megválni az ingatlantól. Ne essünk ebbe a hibába! Mi tehát a megoldás?

Mutasd a legjobb arcát!

Vannak, akik gyorsan és jó áron eladják lakásukat/házukat, vajon mi az ő titkuk? A titok nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az eladásra szánt ingatlanunkra, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk! Mert a cél az, hogy megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelölt beleszeret az ingatlanunkba. Cél továbbá minden érzékszervre pozitív hatás gyakorolni, kitűnni a hatalmas kínálatból. Az is fontos, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő egyéb ingatlanokkal a miénket, hogy megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit, megmutatva a lakás legjobb arcát. Feladat megkönnyíteni a vevők számára, hogy elképzeljék: ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni. Magasabb szinten: életet és életérzést vinni a térbe, vagyis, elérni azt, hogy megtaláljuk azt az egyetlen vevőt a lehető leghamarabb, aki örömét leli benne, és ezt hajlandó is megfizetni.

A home staging

A cikk gondolatébresztő célzattal íródott, amiben felhívjuk a figyelmet a tudatosság fontosságára, és az ingatlaneladó kiemelkedő szerepére, arra buzdítunk minden eladót, hogy vegye kézbe a folyamat irányítását! „Mert ingatlant eladni másképp is lehet!”

Igen, másképpen, amit nevezzünk nevén: home staging. A home staging egyet jelent szakértő segítséggel sikerre vinni az eladást. Jelenti ez az ingatlan eladás előtti felkészítését, a profi (!) fotókat, valamint az adott ingatlanra szabott értékesítési marketinget.

 

Milyen szarvashibákat követnek el az eladók? Gyakorlati példákra kíváncsi? Érdekelné, hogy adott büdzséből gazdálkodva mennyit hoz a home staging a konyhára? Következő cikkünkből kiderül!

 

Dr. Miklós-Somogyi Patrícia
+36 30 268 8180
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
http://msp-design.hu
http://msp-homestaging.blogspot.hu

 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}