Vegye meg végre valaki!

Vegye meg végre valaki!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Pang az ingatlanpiac? Nincsenek érdeklődők? Csak áron alul lehet megszabadulni a lakástól? Sehogy sem akar sikerülni? Jó volna tudni, mit kell tennie, hogy eladja lakását, házát? Megtudni, hogyan vonzható be a vevő, egyáltalán mi kell a vevőnek? Fellebbentjük a fátylat, megmutatjuk, mi van a háttérben!

 

01

 

Az első lépés: a döntés

Az első és legfontosabb lépés, hogy elhatározzuk, azaz meghozzuk a döntést: „ELADOM a lakásom/házam!” Ezzel elköteleződünk, s így könnyebb az ezzel járó változásokat is elfogadni. Ha ez megvan, határozzuk el, hogy mindent megteszünk a sikeres eladás érdekében, ami szükséges: időt/energiát és/vagy pénzt áldozunk rá. A tudatosság rendkívül fontos! A döntés előtt tisztázzuk a jelenlegi helyzetünket! Mi a célom az eladással? Mikor van szükségem az eladásból származó pénzösszegre? Kell-e, és ha igen, miben kell változtatni a körülményeimben, hogyan tehetném meg ezt? Hová szeretnék továbblépni? Mi a következő lépés? A jelenlegi helyzetemben mi volna a legjobb megoldás? Tapasztalatom szerint az ingatlant eladni szándékozók miután eljutottak oda, hogy valóban szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat (jellemzően hónapok leforgása alatt), további hónapok telnek el úgy, hogy tudják, lépni kellene, de nem tudják hová forduljanak. Illetve nem tudják, hogy mi a teendő. De legalábbis nem ismerik azt az újfajta közelítési módot, amire a mai piacon szükség van a sikeres értékesítéshez. Ezzel a szemlélettel kívánjuk megismertetni most az Olvasót.

Mit keresnek a vevők?

Ingatlaneladóként tisztában kell lennünk azzal, hogy a mai ingatlanpiaci helyzetben, a kereslet visszaszorulása miatt az árak is jelentősen mérséklődtek, több kell, mint várni a csodát! A nagy kínálat ellenére a vevők sincsenek túl jó helyzetben! Erről jóval kevesebbet hallani! Ugyanis a kínálat színvonala jellemzően rendkívül alacsony a vevői elváráshoz képest. A vevő mindig a legjobbat akarja a pénzéért: kitalálta és megfogalmazta magának az ideális paraméterekkel rendelkező ingatlant, ám legtöbbször nem talál a kínálatban ahhoz hasonlót, mivel ha van is, a legtöbben nem képesek belelátni a lakásokba annak a lehetőségét, hogy megvalósítható belőle mindaz, amit korábban elképzeltek. A túl sok probléma lehetősége elriasztja a vevőt a vásárlástól. Ma az emberek élményt, nyugalmat, időt, hangulatokat, érzéseket, kényelmet keresnek és vesznek! A vevők 90%-a érzelmi alapon dönt a lakásvásárláskor, az alapján, hogy megfogja-e őket valami.

Ha tehát el szeretné adni lakását/házát, félre kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési tárgyaikat szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az, ami különlegessé teszi, és mi a hibája. A megszokás nagy úr. Nehéz a külső szemlélő szempontjából tekinteni az ingatlanra. Tartsuk észben az eladás folyamata alatt: más élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan.

Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy a mai ingatlanpiacon az eladhatóság a legfontosabb. Ezzel együtt az ár a másik kulcskérdés. Millióktól eshetünk el, ha nem készülünk fel az eladásra! Számos eset bizonyítja, hogy hosszas hirdetés után végül kényszerből, áron alul kellett megválni az ingatlantól. Ne essünk ebbe a hibába! Mi tehát a megoldás?

Mutasd a legjobb arcát!

Vannak, akik gyorsan és jó áron eladják lakásukat/házukat, vajon mi az ő titkuk? A titok nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az eladásra szánt ingatlanunkra, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk! Mert a cél az, hogy megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelölt beleszeret az ingatlanunkba. Cél továbbá minden érzékszervre pozitív hatás gyakorolni, kitűnni a hatalmas kínálatból. Az is fontos, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő egyéb ingatlanokkal a miénket, hogy megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit, megmutatva a lakás legjobb arcát. Feladat megkönnyíteni a vevők számára, hogy elképzeljék: ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni. Magasabb szinten: életet és életérzést vinni a térbe, vagyis, elérni azt, hogy megtaláljuk azt az egyetlen vevőt a lehető leghamarabb, aki örömét leli benne, és ezt hajlandó is megfizetni.

A home staging

A cikk gondolatébresztő célzattal íródott, amiben felhívjuk a figyelmet a tudatosság fontosságára, és az ingatlaneladó kiemelkedő szerepére, arra buzdítunk minden eladót, hogy vegye kézbe a folyamat irányítását! „Mert ingatlant eladni másképp is lehet!”

Igen, másképpen, amit nevezzünk nevén: home staging. A home staging egyet jelent szakértő segítséggel sikerre vinni az eladást. Jelenti ez az ingatlan eladás előtti felkészítését, a profi (!) fotókat, valamint az adott ingatlanra szabott értékesítési marketinget.

 

Milyen szarvashibákat követnek el az eladók? Gyakorlati példákra kíváncsi? Érdekelné, hogy adott büdzséből gazdálkodva mennyit hoz a home staging a konyhára? Következő cikkünkből kiderül!

 

Dr. Miklós-Somogyi Patrícia
+36 30 268 8180
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
http://msp-design.hu
http://msp-homestaging.blogspot.hu

 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Magyar Zene Háza – Európa legjobb középülete

Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. A 26 éves International Property Awards nemzetközi verseny neves szakmai díját nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítélte oda tíz különböző kategóriában a Londonban megrendezett ceremónián. A testület minden esetben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Magyar Zene Háza épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének. A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amelyről december 2-án dönt a zsűri. A Liget Budapest Projekt újabb nemzetközileg is egyedülálló fejlesztése került a világ legjobbjai közé. „Az új zenei ismeretterjesztő központ, amely egyben Budapest egyik ikonikus épülete is lesz, 2021 végén nyitja meg kapuit a látogatók előtt. A világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. Az épület háromnegyed éven belül szerkezetkész lesz” – hangsúlyozta Sághi Attila, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A Magyar Zene Háza a gazdag magyar zenei hagyományt viszi közelebb minden hazai és külföldi látogatójához a 21. századi technikán alapuló interaktív kiállításokkal, zenepedagógiai műhelyekkel, zenei és a zenéhez kötődő eseményekkel és az egykori zenepavilonok hangulatát idéző szabadtéri koncertekkel. Az épület a Városligeti-tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, a hajdan volt, évekig használaton kívüli lerobbant Hungexpo irodaházak helyén. Az eddig a látogatók elől elzárt, 10.000 négyzetméter nagyságú területen épül fel a mintegy 3.000 négyzetméter alapterületű új intézmény, így többezer négyzetméternyi, megújított zöldfelületet kapnak vissza a parkhasználók. A világhírű építész környezetbarát épülete kifejezetten törekszik arra, hogy a külső és belső tér között teremtett folytonossággal, harmonikus átmenetet alakítson ki a természetes és a mesterséges környezet között, és hogy egyben maximálisan szolgálja a ház egyedi funkciójából fakadó igényeket. Sou Fujimoto, a Magyar Zene Háza tervezője hangsúlyozta: „A Liget Budapest Projekt kivételes fejlesztés, és példaként szolgálhat a jövő városfejlesztői számára, hiszen a zöld és az épített környezet kivételes összhangját valósítja meg.” Mint mondta, nagyon izgalmas feladat volt megtervezni az épületet, mivel itt nem csak egy épületet hozunk létre, hanem aktiváljuk a park élményt is a házban. Stuart Shield, az International Property Awards elnöke kiemelte: „A Liget Budapest Projekt Európa legjelentősebb kulturális beruházása, amelynek során a nemzetközi mezőnyben is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósul meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Néprajzi Múzeum tavalyi sikere után a projekt az idén ismét eredményesen szerepel az International Property Awards széleskörű nemzetközi megmérettetésen.” A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. A nemzetközi figyelem tavaly is Európa legnagyobb kulturális beruházására irányult, mert az új Néprajzi Múzeum nemcsak Európa legjobbja, hanem a világ legjobb középülete lett az International Property Awards-on, sőt a World’s Best Architecture különdíjat is elnyerte. 2017-ben Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak. A Liget Budapest Projekt tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósuljon meg, egy vonzóbb városi parkot vehessenek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen. Nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít. www.ligetbudapest.hu  

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

Nemzeti Hauszmann Program

Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}