Nem pénzrablás

Nem pénzrablás

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A megfelelő otthoni hőmérséklet elérésében szinte minden évszakban kihívás elé állítanak bennünket a gyors időjárás-változások. Egy nem várt felmelegedésre vagy a kora őszi lehűlésre nem igazán lehet felkészülni, főleg, ha az időjárás a napjainkban tapasztalt szélsőségeket produkálja. Ne gondoljuk, hogy arra alkalmas klímával kedvezőtlenebb áron fűthetünk, mint gázzal. Lássuk a fűtési tanácsokat az átmeneti időszakra és a kemény mínuszokra!

lg elektr 720


A légkondicionálót akkor kívánjuk bevetni leginkább, amikor 30 fok fölé szalad nyáron a hőmérőnk higanyszála, és a pihentető alvásunkat is gátolja a nagy meleg. Sokakban meg sem fordul a gondolat — még azokban sem, akik már rendelkeznek otthonukban klímával —, hogy ezekkel a készülékkel többségében fűteni is lehet. Ha mégis fűteni kényszerülünk, a klímáról tízből kilencen azt gondoljuk, hogy „Emiatt biztosan sok lesz majd a villanyszámlám", pedig ez is a klímával kapcsolatos tévhitek közé tartozik!

A lakossági klímák képesek alacsonyabb energiafogyasztás mellett nagyobb teret befűteni rövidebb idő alatt, így biztosítva az otthoni komforthoz szükséges hőmérsékletet. A hagyományos fix fordulatszámú klímák az átmeneti időszakban segítenek átvészelni a hidegebb estéket, azaz -5 Celsius fokig hatékonyak. Ezzel szemben az inverteres légkondicionálók már -15 Celsius foknál is energiahatékony fűtést képesek produkálni, így akár huzamosabb időre is felválhatják a hagyományos fűtést. Egy klímával akár kedvezőbb áron fűthetünk, mint a gázfűtéssel, hiszen a gázhoz villamos energiára és gázra egyaránt szükség van, míg a légkondicionáló csak villamos energiából táplálkozik. A klímát gyorsfűtés funkcióra kapcsolva, pillanatok alatt átfűthetjük a teret. Az LG Athena Xtreme Inverter V klímája még az inverteres készülékek között is kiemelkedően hatékony, hiszen –25 Celsius fokos külső hőmérsékletig bírja a terhelést, és fűti a lakásunkat. Az LG Electronics Athena Xtreme Inverter V hűtési és fűtési módban egyaránt A+++-os energiahatékonyságot nyújt. Temperáló fűtésre is kiválóan alkalmas, ami azt jelenti, hogy képes egy helyiség hőmérsékletét folyamatosan 9 és 13 Celsius fok között tartani. Ezzel a funkcióval az Atherna Xtreme Inverter V tökéletes választás lehet egy nyaralóban, hétvégi házban, ahol nincs külön fűtési rendszer kiépítve. A készülék fűtését a 12 m távolságra ható légáram egyszerre teszi igazán hatékonnyá. A klíma nagyobb ventillátorral messzebbre fújja a levegőt, a függőleges légáram pedig eléri, hogy a hidegnél könnyebb meleg levegő elterüljön a szobában és ne csak a mennyezet magasságában legyen érezhető.

Hogy működik a téli fűtés klímával?

  • Télen is kell számolnunk a kondenzvízzel. Ahogy nyáron, úgy télen is keletkezik kondenzátum, amit el kell vezetnünk, a kültéri egységnél.
  • A téli mínuszok beköszöntével előfordulhat, hogy a kondenzvíz ráfagy a hőcserélő bordázatra, ami a klíma időszakos leállását eredményezheti, de ez csak addig tart, amíg az leolvasztja a jeget, majd újra bekapcsol.


Egy fontos tanács arra vonatkozóan, ha télen fűteni szeretnénk a klímánkkal: vásárlásnál mindenképp ellenőrizzük a fűtési hatásfokot. Ennek a mértékegységét COP-ben, illetve SCP-ben adják meg, így minél nagyobb COP értékű a kiszemelt légkondicionáló, annál energiahatékonyabban tud fűteni a téli időszakban. A fűtésen és hűtésen túl egy klíma számos olyan funkcióval rendelkezik, ami segíti kényelmesebbé tenni az otthon eltöltött időt, így érdemes részletesen utánajárni a készülékek szűrési technológiáinak is.

LG Electronics
Az LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) a szórakoztatóelektronikai, mobilkommunikációs és háztartási elektronikai termékek vezető szállítója és technológiai megújítója, amely világszerte 113 helyen több mint 87 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat 2013-ban 58,14 billió koreai wonos (53,10 milliárd amerikai dolláros) éves forgalmat ért el globális szinten. Az LG öt üzleti területen tevékenykedik – szórakoztatóelektronika, mobilkommunikáció, háztartási elektronika, légkondicionáló és energetikai megoldások, valamint a járműalkatrészek –, és a síkképernyős televíziók, mobiltelefonok, légkondicionálók, mosógépek és hűtőszekrények egyik vezető gyártója a világon. Az LG Electronics elnyerte az 2013-as ENERGY STAR® „Év Partnere” minősítést. További hírek és információk a www.LGnewsroom.com címen érhetők el.

Az LG Electronics Air Conditioning and Energy Solution Company
Az LG Electronics Air Conditioning and Energy Solution Company egy teljes körű fűtés, szellőzés és légkondicionálás (HVAC), illetve egyéb energetikai megoldásokkal foglalkozó üzletág. A vállalat egy átfogó és testreszabható HVAC termékpalettával bír, amibe lakossági (RAC) és kereskedelmi (CAC) légkondicionálók tartoznak. Hála az energiatakarékos és környezetbarát technológiáknak, komoly beruházásoknak a K+F szektorban és a marketingben, az LG tovább erősíti globális vezető szerepét a HVAC és energetikai szektorban. További hírek és információk a www.LGnewsroom.com címen érhetők el.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.