Légkondicionáló

Légkondicionáló

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az enerigabarát inverter technológia mára a csúcskészülékek sajátja, de mit tudnak még a légkondicionáló berendezések? Utánanéztünk!

 

Daikin Ururu Sarara: hűt, fűt, párásít, párátlanít

02

Hallott már olyan inverteres légkondicionáló berendezésről, amely nemcsak hűt és fűt, de párásít és párátlanít is egyben? Az Ururu Sarara a piacon egyedülálló módon

képes minderre: optimális szinten tartja a páratartalmat, friss levegővel látja el a helyiséget, és a Flash Streamer technológiának köszönhetően javítja a beltéri levegő minőségét. Beltéri egysége az on-line szabályozóval okostelefonról, laptopról vagy táblagéprol bárhonnan vezérelheto.

» Energiatakarékos inverteres vezérlés » Éjszakai, komfort és távollét üzemmód » Névleges zajszint: hutés: 23 dB, fűtés: 25 dB, » Fűtés módban A+/A++ energiaosztály

www.daikin.hu

 

Electrolux ComfortCool: a tiszta és hűs levegő forrása

04A stílusos légkondicionálók folyamatosan ügyelnek a levegő minőségére. A pihenést frissebb és tisztább levegővel, kellemes hőmérséklettel és hűs légmozgással segítik. Az inverter motorral működő légkondicionálók csendesek, energiatakarékosak, és számos okos funkciót kínálnak. Ilyen a távirányítóba épített intelligens érzékelő, ami folyamatosan szabályozza környezete hőfokát, ezért a távirányítót érdemes a közelünkben tartani, hogy körülöttünk megfelelő legyen a hőmérséklet. A meleg nyári éjszakákon pedig az Alvás mód segít a pihenésben, amely az alvásfázisainkhoz igazítja a hőmérsékletet.

» Hűtő módban akár A+ energiaosztály » Csupán 24 dB zajszint » Inverter motor » Háromszoros szűrés » Turbóventillátor » „Follow me” funkció » Alvás mód » Időzítés » Stand-by mód » Öntisztítás

www.electrolux.hu

 

 

Daikin Nexura: egyedülálló dizájn és technológia

 

01Az egyedi, padlón álló légkondicionáló berendezés a hagyományos radiátorműködés szerint a hősugárzó előlapnak köszönhetően nemcsak hűt, de hidegebb napokon akár fut is. Ez a csendes készülék a legjobbat nyújtja fűtésben, hűtésben, komfortban és megjelenésben egyaránt, ráadásul a gázár feléért fut. Íme, a költségcsökkentés intelligens módja!

 

» Innovatív titánium apatit fotokatalitikus légszűrési technológia » Extra csendes: hűtés: 23 dB, fűtés: 19 dB » Fényes „friss” fehér és alumínium burkolat » Hűtés és fűtés: A+/ A++ energiaosztály » Éjszakai és gazdaságos üzemmód

 

www.daikin.hu

 

Electrolux EcoCool: egészség minden lélegzetvétellel

05A tiszta vonalvezetésű, új légkondicionálók még a legnagyobb melegben is oázissá változtatják a lakást vagy az irodát, függetlenül annak méretétől, elrendezésétől. Összetett szűrőrendszerükkel hatékonyan tisztítják és frissítik a levegőt, a por, a füst és a pollen akár 95 százalékát kiszűrik. A készülékek inverter technológiával működnek, vagyis a hagyományos berendezéseknél 50 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, és hihetetlenül csendesek!

» Hűtő módban A++ energiaosztály » Elegáns fehér LED kijelző » Csupán 22 dB zajszint » Inverter motor » Háromszoros szűrés » Turbóventillátor » „Follow me” funkció » Alvás mód » Időzítés » Stand-by mód » Öntisztítás

www.electrolux.hu

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.