Szakértők
Kérdezzen szakértőinktől
Ingatlan
Balla Ákos ingatlanközvetítés, értékbecslés
Építészet
Dienes Szabolcs építész
Dr. Lányi Erzsébet építészmérnök
Dr. Sárvári Géza építészet
E. Juhász Veronika építészet, műemlékvédelem
Hegedűs Péter építészet, igazságügyi szakértés
Kocsis Csaba építész, vezetőtervező
Marthi Zsuzsa településfejlesztés, -tervezés, ingatlanfejlesztés
Papp Zoltán Tamás építész, városrendezési szakmérnök
Szekér László építészet
Török Szabolcs Bence okl. építészmérnök
Tóth Balázs építészet, téglatechnológia
Velebny József építészmérnök
Épületgépészet
Aranyosi Miklós épületgépész mérnök
Cséki István épületgépészet
Dr. Léderer András épületgépészet, energetika
Gurubi Zsolt párásítás
Harmath Mihály cserépkályhacsempe-gyártás, épületkerámia-gyártás
Kubinyi Antal épületgépészet, felületfűtés/hűtés, esővíz-hasznosítás
Némon Henrik fűtéstechnika (elektromos és fatüzelés)
Skordai István épületelektronika
Szendrey Mihály épületgépész mérnök
Gépjármű
Benák Tibor autókereskedelem-javítás
Farkasdi Károly veteránautó-restaurálás, kereskedelem, bérbeadás
Lévai Zoltán dr. gépjárműtechnika
Tanácsadóink
Balogh Andrea gyermekpszichológus
Dr. Demjén Zsófia állatorvos
Dr. Magyar György ügyvéd
Farkas Tamás lakásszövetkezet, társasházi ingatlankezelés
Kárpáti József építési tanácsadó
Lakatos István befektetések, vagyonvédelem
Mitnyan Zoltán földmérés, térinformatika
Kertészet
Fekete Zoltán kertépítész tervező
Lakberendezés
Balázsi Kata lakberendező
Enczmann Éva feng shui tanácsadó
Kopp Anna lakberendező (akadálymentesítés)
Koronczay Noémi lakberendező, 3D tervező, értékbecslő
Markó Viktória lakberendezés, lakberendezés oktatás
Sápiné Hernádi Nóra lakberendezés
Szabó-Vedress Krisztina okl. lakberendező
Szűcs Klára stúdióvezető, lakberendező
Takács Tinka enteriőrtervező
Zámborszky Éva okleveles lakberendező
Statika
Szabó Zoltán statikus, talajmechanikus, tartószerkezeti szakértő
Török József statikustervező és -szakértő, építésztervező
Szakipar
Baricza Krisztián ácsmester, tetőfedő, bádogos
Czipóth Norbert kőműves
Fazekas Márton kerámiaburkolatok, mozaik
Kékesy Péter építészmérnök, homlokzati hőszigetelés, vakolat
Kovács Renáta árnyékolástechnika
Laska Gyula felületkezelés, bútorfelület-javítás
Mihály András restaurátor
Nagy József ács-állványozó, tetőfedő mester
Németh Anna burkolás, parafaburkolatok
Olasz Tibor
Podmaniczki Attila szobafestő-mázoló
Rahne Eric villamosmérnök, rezgésmérés - gépdiagnosztika, termográfia
Szentesi Mária építészmérnök, műszaki vezető
Szinessy Miklós okl. villamosmérnök
Szlyúka László földtéglagyártó gép gyártása, földtéglaprésgép
Tóth Ervin festő, mázoló, tapétázó, aranykoszorús festőmester
Tóth Tamás okl. szerkezetépítő mérnök



Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu