Attraktív transzformáció

Attraktív transzformáció

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Párizs Montparnasse negyedének hangulatos, macskaköves utcáin barangolva érkezünk el a TG Studio által felújított családi otthonhoz, amely kívülről megtartotta hatvanas években kapott külsejét, belülről azonban totálisan átalakult egy négyfős család igényei szerint.

attraktivtranszform 720


Valaha lovasistálló állt a mai, hatvanas években épített ház helyén. Egyszerűségének köszönhetően az épület napjainkban is vonzó maradt, így amikor 2016-ban az ingatlanra szert tett egy francia házaspár, a hatóságok nem engedélyezték a külső átalakításokat. Belül is meglehetősen lepusztult volt, de ők fantáziát láttak benne, és a londoni székhelyű TG-Studio-t bízták meg azzal, hogy a belső tereket a 21. század igényeinek megfelelően korszerűsítsék, kivéve egy kis területet, ahol a házból is megközelíthető garázs kapott helyet. A gépkocsi mellett kényelmesen elférnek a kerékpárok és a téli holmikat rejtő tárolók is.

Az egész földszint egy nagy, összefüggő nyitott rész, amelyben a bejárati ajtót fekete faburkolat emeli ki optikailag. Az előszoba padlózata festett beton, a falakat párizsi metrólapok borítják, megadva az enteriőr modern alaphangját. A nappali másik jellemző anyaga az ökológiai tölgy, amely a falakat és a mennyezetet is borítja, ahol a rejtett tárolókat falba süllyesztett lámpákkal világítják meg. A fekete fém a harmadik jellemző elem a házban, ezt az anyagot választották a lépcsőház és a nappali elkülönítésére, és a nyitott polcoknál is ez a meghatározó. A konyha fehérsége a tisztaságot sugallja, erezetes márványra hasonlító kerámia hátlappal és munkalappal. Az ebédlő tölgyfaasztala és az étkező asztali csillárja is Thomas Griem saját tervezése. A citromsárga székek Kartell darabok, a tölgyfapadló és a spanyol olajfestmény melegséget visz az enteriőrbe, kissé feloldva a modern bútorok minimalista hatását. Az első és második emelet hálószobáihoz fekete acélból és üvegbordákból álló lépcső vezet. Az első szinten van két hálószoba a gyerekeknek, egy fürdőszoba és egy dolgozó. Bár képeinkből ez nem derül ki, a gyerekeknek van egy külön fürdőszobája is, önálló káddal és zuhanyzóval, a második emelet pedig kompletten a szülők birodalma: hálószobájuk a nagy belmagasságnak és jó tájolásnak köszönhetően úszik a napfényben. A szőnyeg, mint fontos kiegészítő Thomas Griem tervezése, a térbe aszimmetrikusan belógó lámpára pedig az autentikusság érdekében egy párizsi piacon leltek rá. A fürdőszoba a nagyobb komfort kedvéért egybenyílik a hálószobával, de annak nem szerves része, a lakók kérésére tolóajtókkal zárható.

Az egész otthonon végigfutó harmóniáért Thomas Griem kezeskedett, aki csapatát szigorúan ellenőrizte a legutolsó részletekig, a tőle megszokott igényességgel.

  

Thomas Griem építészmérnök berlini és londoni tanulmányait követően 2011-ben alapította a TG-Studiot. Húsz éve alkot szerte a világban, Hongkongtól New Yorkig, pályája során a legendás Phillippe Starckkal is együtt dolgozott.

attraktivtranszform portre

Thomas Griem
lakberendező

Csakúgy, mint a hálószobák, a dolgozó padlója is kárpitozott. Szükség esetén vendégszobává is alakítható, e célt szolgálják a beépített szekrények.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu