A bohém sikk szellemében

A bohém sikk szellemében

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A takarékos megoldásokban gondolkodó brazil-francia belsőépítész, Flavia de Mello, egy háromfős család részére újított fel Tel-Aviv jó nevű kerületében egy háromszintes lakást. A megrendelők kérése az volt, hogy kissé franciás hangulat jusson érvényre, mégis tökéletes harmóniában legyen a kerülettel, a bohém sikk vezérfonala mentén.

abohemsikkszellemeben 720


Flavia de Mello, a gyerekkorában francia szülők által örökbefogadott brazil származású belsőépítész immár tíz éve, normandiai nyaralók dekorálásával kezdte karrierjét, majd apránként egyre több nemzetközi megrendelést is bevállalt. A megbízók a Tel-avivi otthonuk felújítása előtt már megismerték őt, néhány évvel ezelőtt Deauville- i nyaralójuk teljes körű belsőépítészeti átalakításával bízták meg. Elégedettségüket jól példázza, hogy amikor a család Izraelben vásárolt egy háromemeletes lakást, annak felújítását is Flavio-ra bízták, aminek ő örömmel eleget tett.

A három szintet egy egyedi, felújított lépcsőház köti össze, amely gyönyörű, kovácsoltvas korlátaival királyi darabja a lakásnak, és a lakberendező keze munkáját dicséri. A tulajdonos házaspár nagyon szeret családtagokat és vendégeket fogadni, akik ilyenkor előkelő helyet élveznek az alsó szinten. Bármennyire is hihetetlen, a hangulatos, ám kevésbé világos teljes alsó szintet kizárólag vendégfogadására tartják fenn: a hálószobával, öltözővel, nappalival és egy luxus fürdőszobával ellátott helyiségben a hamisítatlanul franciás üvegablakok a szobák közti tágasságérzetet növelik. A földszinten található konyhát viszonylag kevés költségből modernizálták: az eredeti sötét konyhabútorokat speciális festékkel átfestették tört fehérre. A konyha mellett foglal helyet a viszonylag szűkös méretű nappali, amely nem a család fő tartózkodási helye, hiszen Tel Avivban az emberek a tizenkettőből tíz hónapot szinte a szabadban tartózkodnak, ezzel magyarázható, hogy mindössze egyetlen kanapé, két fotel és egy televízió van benne. A tulajdonosok több macskát is tartanak, ezért a lakberendező a bőrkanapé mellett tette le a voksát, mert ellenállóbb a textilnél. A bézs tónusok harmóniája visszaköszön a törtfehér falakon, a lenvászon függönyökön, amit egy kevés kis kék színfolt egészít ki, felfelbukkanva az egész házban.

A lakás legfőbb attrakciója a helyi színekbe, kékbe és fehérbe öltöztetett terasz, amely egyenesen a nappaliból nyílik, és igazi oázis a város szívében. A háziasszony vágya valósult meg ezzel a romantikus, kellemes térrel, ahol akár a férjével, akár barátaikkal nyugodtan megpihenhetnek, vacsorázgathatnak. Okosan vegyülnek itt is a különböző stílusok és anyagok: vas, beton, bambusz és rattan, visszahívva a tenger és a város színeit.

  

Flávia de Mello belsőépítészetében mindig felfedezni a belső terekhez és a tulajdonosok ízléséhez legjobban illő légkört, s hogy a harmonikus, barátságos enteriőr kialakítása érdekében képes irányt szabni megbízói vágyainak.

abohemsikkszellemeben portre

Flávia de Mello
enteriőrtervező

A galérián egy irodasarkot alakítottak ki, az ablakok a teraszra néznek. A tükör szép perspektívát nyújt az U alakú helyiségnek.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu