Vegye meg végre valaki!

Vegye meg végre valaki!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Pang az ingatlanpiac? Nincsenek érdeklődők? Csak áron alul lehet megszabadulni a lakástól? Sehogy sem akar sikerülni? Jó volna tudni, mit kell tennie, hogy eladja lakását, házát? Megtudni, hogyan vonzható be a vevő, egyáltalán mi kell a vevőnek? Fellebbentjük a fátylat, megmutatjuk, mi van a háttérben!

 

01

 

Az első lépés: a döntés

Az első és legfontosabb lépés, hogy elhatározzuk, azaz meghozzuk a döntést: „ELADOM a lakásom/házam!” Ezzel elköteleződünk, s így könnyebb az ezzel járó változásokat is elfogadni. Ha ez megvan, határozzuk el, hogy mindent megteszünk a sikeres eladás érdekében, ami szükséges: időt/energiát és/vagy pénzt áldozunk rá. A tudatosság rendkívül fontos! A döntés előtt tisztázzuk a jelenlegi helyzetünket! Mi a célom az eladással? Mikor van szükségem az eladásból származó pénzösszegre? Kell-e, és ha igen, miben kell változtatni a körülményeimben, hogyan tehetném meg ezt? Hová szeretnék továbblépni? Mi a következő lépés? A jelenlegi helyzetemben mi volna a legjobb megoldás? Tapasztalatom szerint az ingatlant eladni szándékozók miután eljutottak oda, hogy valóban szeretnék értékesíteni az ingatlanjukat (jellemzően hónapok leforgása alatt), további hónapok telnek el úgy, hogy tudják, lépni kellene, de nem tudják hová forduljanak. Illetve nem tudják, hogy mi a teendő. De legalábbis nem ismerik azt az újfajta közelítési módot, amire a mai piacon szükség van a sikeres értékesítéshez. Ezzel a szemlélettel kívánjuk megismertetni most az Olvasót.

Mit keresnek a vevők?

Ingatlaneladóként tisztában kell lennünk azzal, hogy a mai ingatlanpiaci helyzetben, a kereslet visszaszorulása miatt az árak is jelentősen mérséklődtek, több kell, mint várni a csodát! A nagy kínálat ellenére a vevők sincsenek túl jó helyzetben! Erről jóval kevesebbet hallani! Ugyanis a kínálat színvonala jellemzően rendkívül alacsony a vevői elváráshoz képest. A vevő mindig a legjobbat akarja a pénzéért: kitalálta és megfogalmazta magának az ideális paraméterekkel rendelkező ingatlant, ám legtöbbször nem talál a kínálatban ahhoz hasonlót, mivel ha van is, a legtöbben nem képesek belelátni a lakásokba annak a lehetőségét, hogy megvalósítható belőle mindaz, amit korábban elképzeltek. A túl sok probléma lehetősége elriasztja a vevőt a vásárlástól. Ma az emberek élményt, nyugalmat, időt, hangulatokat, érzéseket, kényelmet keresnek és vesznek! A vevők 90%-a érzelmi alapon dönt a lakásvásárláskor, az alapján, hogy megfogja-e őket valami.

Ha tehát el szeretné adni lakását/házát, félre kell tenni az egyéni ízlést, hiszen a vevők a saját berendezési tárgyaikat szeretnék elképzelni. Ha évek óta laknak már ugyanabban a lakásban/házban, akkor elfelejtkezhetnek róla, hogy mi az, ami különlegessé teszi, és mi a hibája. A megszokás nagy úr. Nehéz a külső szemlélő szempontjából tekinteni az ingatlanra. Tartsuk észben az eladás folyamata alatt: más élni az otthonunkban és más eladni azt! A házunk/lakásunk a legnagyobb vagyontárgyunk, így nem mindegy, hogy mennyiért kel el és milyen gyorsan.

Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy a mai ingatlanpiacon az eladhatóság a legfontosabb. Ezzel együtt az ár a másik kulcskérdés. Millióktól eshetünk el, ha nem készülünk fel az eladásra! Számos eset bizonyítja, hogy hosszas hirdetés után végül kényszerből, áron alul kellett megválni az ingatlantól. Ne essünk ebbe a hibába! Mi tehát a megoldás?

Mutasd a legjobb arcát!

Vannak, akik gyorsan és jó áron eladják lakásukat/házukat, vajon mi az ő titkuk? A titok nem más, mint értékesítendő termékként gondolni az eladásra szánt ingatlanunkra, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a bevethető eszközöket minél szélesebb körben és minél jobban alkalmazzuk! Mert a cél az, hogy megteremtsük a tökéletes első benyomást, aminek megismétlésére nincs lehetőség, ami által a vevőjelölt beleszeret az ingatlanunkba. Cél továbbá minden érzékszervre pozitív hatás gyakorolni, kitűnni a hatalmas kínálatból. Az is fontos, hogy ne lehessen összehasonlítani a kínálatban szereplő egyéb ingatlanokkal a miénket, hogy megmutassuk a lakásban/házban rejlő előnyöket, lehetőségeket és pozitív tulajdonságokat, bemutatva a helyiségek funkcióit, megmutatva a lakás legjobb arcát. Feladat megkönnyíteni a vevők számára, hogy elképzeljék: ott élnek, ezáltal egy új élet lehetőségét kínálni. Magasabb szinten: életet és életérzést vinni a térbe, vagyis, elérni azt, hogy megtaláljuk azt az egyetlen vevőt a lehető leghamarabb, aki örömét leli benne, és ezt hajlandó is megfizetni.

A home staging

A cikk gondolatébresztő célzattal íródott, amiben felhívjuk a figyelmet a tudatosság fontosságára, és az ingatlaneladó kiemelkedő szerepére, arra buzdítunk minden eladót, hogy vegye kézbe a folyamat irányítását! „Mert ingatlant eladni másképp is lehet!”

Igen, másképpen, amit nevezzünk nevén: home staging. A home staging egyet jelent szakértő segítséggel sikerre vinni az eladást. Jelenti ez az ingatlan eladás előtti felkészítését, a profi (!) fotókat, valamint az adott ingatlanra szabott értékesítési marketinget.

 

Milyen szarvashibákat követnek el az eladók? Gyakorlati példákra kíváncsi? Érdekelné, hogy adott büdzséből gazdálkodva mennyit hoz a home staging a konyhára? Következő cikkünkből kiderül!

 

Dr. Miklós-Somogyi Patrícia
+36 30 268 8180
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
http://msp-design.hu
http://msp-homestaging.blogspot.hu

 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

A világ leghosszabb üveg függőhídja

Kínában több helyütt méreteiben egymásra licitáló látványhidak csábítják a látogatókat, leghíresebb közöttük a másfél éve átadott Csangcsiacsie Nemzeti Parkban található. A hat méter széles, négyszázharminc méter hosszúságú híd 218 méteres magasságban ível át egy szakadékot, és az adrenalin szint fokozása érdekében lágyan kileng a látogatók alatt. Kínában több helyütt méreteiben egymásra licitáló látványhidak csábítják a látogatókat, leghíresebb közöttük a másfél éve átadott Csangcsiacsie Nemzeti Parkban található. A hat méter széles, négyszázharminc méter hosszúságú híd 218 méteres magasságban ível át egy szakadékot, és az adrenalin szint fokozása érdekében lágyan kileng a látogatók alatt. A látványhídról csodálatos panoráma tárul a hegyekkel, vízesésekkel, ősi városokkal és templomokkal tarkított Hunkjaku vidékre. Egy izraeli építész, Haim Dotan kapta a megbízatást, amelyhez 1077 darab, egyenként 4 centiméter vastag üvegtáblából állították össze a 99 kilenc darab, több réteg edzett üvegből álló lapot, majd kemény törés- és terheléspróbának vetették alá. A teszt résztvevői kalapáccsal verték az üveget, természetesen a megfelelő biztonsági intézkedések mellett, majd egy utasokkal teli kéttonnás terepjáró is átment a hídon. És persze végeztek jó néhány más vizsgálatot is az átadás előtt. A rekordhosszúságú híd egyébként három és félszer több terhet bír el, mint amennyit a kínai szabványok megkövetelnek: akár háromezren is tartózkodhatnának rajta, de egyszerre legfeljebb 600 embert engednek csak fel rá. Az építmény tehát elvileg biztonságos, tériszonyosoknak azonban nem biztos, hogy kellemes élményt jelent átsétálni rajta. Aki esetleg útközben ijed meg a magasságtól, átléphet a híd valamelyik szélére, és fémen sétálhat üveg helyett. Az építtető helyi turisztikai vállalat szerint eleve úgy tervezték, hogy a közepe felé haladva kissé kilengjen a látogató alatt, fűszerezve a különleges látványt. {igallery id=4799|cid=924|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Idősfa-átültető géppel sikeresebb

Tavaly decemberben állt munkába a FŐKERT Nonprofit Zrt. professzionális idősfa-átültető gépe, amellyel akár 30 cm törzsátmérőjű fákat is sikeresen ki lehet emelni, majd szállítást követően el lehet ültetni a már előkészített új termőhelyükre, biztosítva ezzel a fák megmaradását. Tavaly decemberben állt munkába a FŐKERT Nonprofit Zrt. professzionális idősfa-átültető gépe, amellyel akár 30 cm törzsátmérőjű fákat is sikeresen ki lehet emelni, majd szállítást követően el lehet ültetni a már előkészített új termőhelyükre, biztosítva ezzel a fák megmaradását. Az idősfa-átültetés több évszázadra visszatekintő fásítási módszer, amelyet régen fáradságos kézimunkával, nagy hibaszázalékkal végeztek. Mára viszont gépesítették a feladatot, a fák megmaradási aránya pedig elérte a 90 százalékot. A FŐKERT Nonprofit Zrt. gépparkja most egy nagyteljesítményű idősfa-átültető géppel bővült. Annak érdekében, hogy minél több városi fa megmenthető legyen, a FŐKERT Nonprofit Zrt. egy professzionális idősfa-átültető gép beszerzését valósította meg. A FŐKERT Nonprofit Zrt. beruházását, amelyet európai uniós közbeszerzési eljárás keretén belül folytatott le, a Fővárosi Önkormányzat fejlesztési megállapodás keretén belül finanszírozta. A most beszerzett és átadott faátültető géppel a FŐKERT Nonprofit Zrt. magas szakmai színvonalú technológiát tudhat magáénak, amelynek alkalmazásával költséghatékonyan fogja tudni végrehajtani az idősfa átültetést. A több mint 7 tonnás professzionális fakiszedő adapter, egy négytengelyes speciális, terepmunkára is alkalmas teherautóra került felszerelésre, melynek segítségével akár a 8 tonna tömegű kiemelt fák is könnyen mozgathatóak parkokon belül sokszor igen kis helyeken, kedvezőtlen terepviszonyok közepette, valamint a városi forgalomban is. Az ültetőkanál, így a földlabda legnagyobb mérete pedig több mint három köbméter. FŐKERT Nonprofit Zrt. Fotó: Szabó Zoltán FŐKERT Nonprofit Zrt.

Megújul a Múzeumkert

Több mint egy éves történeti és műemléki kutatási, tervezési, engedélyezési és kiviteli közbeszerzési előkészítő folyamat után, 2018. januárban kezdődnek a Magyar Nemzeti Múzeum állami tulajdonban lévő telkén álló Múzeumkert megújításának kivitelezési munkálatai. Több mint egy éves történeti és műemléki kutatási, tervezési, engedélyezési és kiviteli közbeszerzési előkészítő folyamat után, 2018. januárban kezdődnek a Magyar Nemzeti Múzeum állami tulajdonban lévő telkén álló Múzeumkert megújításának kivitelezési munkálatai. A 2016 májusában kiírt pályázatra 12 pályamunka érkezett. Az ötletpályázat díjazására fordítható 6 millió forintos összegből hat elképzelést díjazott a bírálóbizottság. A Magyar Nemzeti Múzeum által a Múzeumkert rehabilitációjára kiírt ötletpályázaton az első díjat a TÉR-TEAM Kft. nyerte (Szabó Gábor, Szende András, Juhász Kristóf Attila, Győre Viola, Orbán Nóra) a pályamű alaposan kidolgozott vizsgálati és elemző részének értékei és a terv harmonikus, vizuálisan és funkcionálisan átgondolt, a kiírásnak leginkább megfelelő elképzeléseknek köszönhetően. A komplex rekonstrukció célja a kert történeti hitelességű helyreállítása és korszerű, többfunkciós belvárosi közhasználatú zöldfelület kialakítása. A munkálatok során megújulnak a közművek, a sétányok és a műemléki főépülethez illeszkedő gyalogos burkolatok létesülnek. A meglévő faállomány lehető legteljesebb megtartása és növényápolása mellett – növény-egészségügyi szakvélemény alapján – 38 db életveszélyes, elöregedett fa kivágására és 25 darab nagyméretű fa ültetésére kerül sor. A meglévő, érdemi használaton kívüli út- és térburkolatok részbeni elbontásával, átalakításával 8200 négyzetméter teljesen megújított növényfelület jön létre. Az ültetendő fák között több növényritkaság is szerepel, ezek erősítik a kert történeti hangulatát (vörös juhar, ginkgo, magnólia). A teljes közműhálózatot érintő felújítási munkák nagyságrendjét érzékelteti, hogy csaknem 3 km hosszú új víz-és csatornacső épül, megújul a teljes elektromos hálózat, WiFi-hálózat és kerti öntözőhálózat is készül. A projekthez kapcsolódóan restaurálják a kert szobrait és az Arany János szobor teljes megújítására is sor kerül a talapzattal együtt. Az Arany János szobor-csoport a március 15-i állami ünnepségre elkészül. A munkálatok során a Magyar Nemzeti Múzeum kiállításai folyamatosan látogathatók, a teljes kertrekonstrukció a nyár végéig fejeződik be.